היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין הודעה על חלוקת דיבידנד לתשואה העודפת

עבודה מס' 063905

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקורלציה בין הודעה על חלוקת דיבידנד של חברה ציבורית לבין התשואה העודפת (התשואה העודפת מעל מדד ת"א 100) על מניותיה בימים שלאחר ההודעה.

2,994 מילים ,2004

תקציר העבודה:

עבודה זו בוחנת את הקורלציה בין הודעה על חלוקת דיבידנד של חברה ציבורית לבין התשואה העודפת (התשואה העודפת מעל מדד ת"א 100) על מניותיה בימים שלאחר ההודעה.

הפילטר הנבדק הינו: משקיע המעוניין לקנות מניה אשר תניב תשואה עודפת בפרק זמן מסוים. האם יהיה נכון לקנות מניה של חברה אשר הודיעה על חלוקת דיבידנד מתוך הנחה כי חלוקת דיבידנד מצביעה על רווחים - אפשרות תשואה עודפת , ומכאן עולה השאלה של המשקיע, מתי למכור ע"מ להשיג תשואה גבוהה ככל הניתן?

על מנת לענות על שאלה זו נבדקו מספר אסטרטגיות השקעה, כאשר אחת מהן הינה האסטרטגיה הראשית -זו שאנו מאמינים כי תביא לעודף התשואה הגדול ביותר.

בדקנו 18 חברות שמניותיהן נסחרות בבורסת ת"א ואשר הודיעו על חלוקת רווחים (דיבידנד) בשלוש השנים האחרונות לפחות פעם אחת. עבור מניות אלו בדקנו את שערי הסגירה עליהן בימים הקובעים: יום ההודעה לבורסה על חלוקת דיבידנד(יום ה A), יום חלוקת הדיבידנד(יום ה COM), יום שבו שער המניה מתעדכן לאחר חלוקת דיבידנד(יום ה EX) בכל שלושת השנים האחרונות כולל מספר אסטרטגיות השקעה נוספות שיובאו להלן.

קטע מהעבודה:

מתי למכור?

כפי שלמדנו בהרצאות, בארה"ב יום לאחר הודעה על חלוקת דיבידנד, מחיר המניה עולה(לרוב) והמחיר החדש מגלם את מימוש הציפיות לקבלת הדיבידנד. לכן, כמעט ולא ניתן להפיק רווחים מרכישת מניה שהודיעה על חלוקה - השוק מגיב ביעילות שנראית כחזקה.
לעומת זאת בישראל, אנו מניחים, כפי שלמדנו, שהשוק אינו יעיל(יש מידע פרטי רב שדולף למקורות שונים, גופים פיננסיים גדולים מעורבים במאוד בשוק ועוד) ולכן אנו גם מניחים כי התנהגות השוק בנוגע לחלוקת דיבידנד תהיה לא יעילה - מה שמאפשר לעשות רווחים מתהליך זה, יותר ממה שניתן בשוק האמריקאי.

תגים:

ההון · השקעות · מימון · שוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין הודעה על חלוקת דיבידנד לתשואה העודפת", סמינריון אודות "הקשר בין הודעה על חלוקת דיבידנד לתשואה העודפת" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.