היישום אינו מחובר לאינטרנט

בית הסוהר כגורם מרתיע

עבודה מס' 063841

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרת והבנת גורם ההרתעה, השוואתו לשיטת השיקום בבית הסוהר, ובחינת מערכת בתי הסוהר בישראל.

4,005 מילים ,6 מקורות ,1998

תקציר העבודה:

בעבודה זו אנסה למצוא תשובות לשאלות המוזכרות לעיל ולשאלות נוספות כמו מיהם העבריינים ברי-ההרתעה ומיהם אלה הפועלים מתוך דחפים שדבר לא ירתיעם מלבצע עבירות. בפרק הראשון אעסוק בהגדרת גורם ההרתעה ובהיסטוריה של גורם זה. הפרק השני יעסוק בסוגיית בית הסוהר כגורם מרתיע מול בית הסוהר כאמצעי לשיקום אסירים. הפרק השלישי יוקדש לסקירת מערכת בתי הסוהר בישראל ותפקידה כגורם הרתעה מפני עבריינות.

תוכן העניינים
מבוא
פרק 1: גורם ההרתעה: הגדרה ורקע היסטורי
פרק 2: בתי הסוהר: הרתעה מול שיקום
פרק 3: בתי הסוהר בישראל
סיכום
ביבליוגרפיה

נספח: עיבוד מאמר מחקר:
"What Works? Questions & Answers about Prison Reforms", Martinson, 1985

קטע מהעבודה:

גורם ההרתעה מושתת על ההנחה ההדוניסטית על פיה שוקל אדם את התנהגותו לפי ההפסד או הרווח שפעולה זו או אחרת עשויה לגרום לו, ובוחר לפעול באופן שיגרום לו מקסימום רווח ומינימום הפסד. ההנחה היא שהמכניזם של גורם ההרתעה פועל על ידי יצירת התניה אצל העבריין בין העבירה שביצע לבין הסבל הכרוך בעונש (הרתעה אינדיבידואלית) וכן מהווה אזהרה לעבריינים פוטנציאליים מפני העלול לקרות להם (הרתעה כללית או פוטנציאלית). נגזר מהגדרה זו, כי לכאורה יעילות גורם ההרתעה הולכת וגוברת ככל שהעונש חמור ואכזרי יותר, וככל שיפורסם יותר בציבור. (שהם ושביט, 1990).

מקורות:

מלמד, א' (1988) ענישה או שיקום. חיפה, תמר עמ' 42-36.
פרויד, ז. (1907/1966) מבוא לפסיכואנליזה. ת"א. הוצאת דביר. עמ' 19-23.
שהם גיורא ש', שביט ג' (1990) עברות ועונשים. ת"א. הוצאת עם עובד. עמ' 67-44
Martinson, R. (1985) "What Works? Questions Answers about Prison Reforms", from: Glazer, N. (Edt) The Public Interest on Crime and Punishment. N.Y ABT Associates inc.
Hassin, Y. (1998) "Juvenile Probation in Israel". From: Friedman, R. R. Crime and Criminal Justice in Israel. State University of N.Y
Shavit, G. (1998) "The Israeli Prison System". From: Friedman, R. R. Crime and Criminal Justice in Israel. State University of N.Y

תגים:

כליאה · ענישה · בתי · כלא · סוהר · שיקום · אסירים · פשיעה · עונשים · עבריינות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בית הסוהר כגורם מרתיע", סמינריון אודות "בית הסוהר כגורם מרתיע" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.