היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרשת הרעש במושב בני עטרות

עבודה מס' 063834

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המצב תוך התייחסות להליך התכנוני, וביקורת על ההתייחסות למפגע הרעש מנתב"ג.

2,824 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
הבעיה: רעש
נמל התעופה בן גוריון ומפגע הרעש
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא:
מושב בני עטרות נמצא מזרחית לנמל התעופה בן גוריון, על כביש לוד-פתח תקוה, מספר 40. המושב ממוקם קרוב מאוד לנמל התעופה ולבסיס חיל האויר הסמוך, רק כביש מספר 40 מפריד ביניהם.
בני עטרות הוא מושב עובדים בו כ- 120 משפחות, אשר נוסד בשנת 1948 על ידי חברי המושב עטרות שמצפון לירושלים (כיום שדה התעופה עטרות), שנאלצו לעזוב את מושבם בזמן מלחמת השחרור והקימו את המושב החדש במושבה הטמפלרית, וילהלמה, הנטושה.
מושב בני עטרות הוא מושב יוקרתי המאופיין באיכות חיים גבוהה, המשלבת אורח חיים כפרי יחד עם סמיכות וקרבה לגוש דן. מזה שנים רבות מהווה נמל התעופה מקור רעש וזיהום אויר אשר משפיע על חיי תושבי המושב.

בעבודה אתאר את מפגע הרעש הנגרם כתוצאה מהמראות ונחיתות מטוסים בנמל התעופה בן גוריון (אשר נקרא בקיצור נתב"ג), והשפעתו על חברי המושב, תוך התייחסות להיבטים השונים, הכלכליים החברתיים והסביבתיים. אסקור את עתירת חברי המושב למתן פסק דין הצהרתי, הקובע, כי הפעלת המסלול ה'שקט' בנתב"ג מהווה מפגע רעש וזיהום אויר(1). [פסק דין הצהרתי הינו פסק דין אשר אינו מפרט את דרך הפעולה להסדר המצב בגינו הוגשה התביעה, אלא רק את צדקתו של צד אחד. הדרך לפיתרון המצב צריכה להיות מוסכמת בין התובע לנתבע. פסק הדין רק מצהיר כי צד מסויים זוכה בתביעה].
כמו כן, אדון בעתירת מספר חברי המושב נגד נתב"ג וההפסדים הכלכליים הנגרמים כתוצאה מהמפגעים הסביבתיים הקשים. אתייחס בעיקר לנושא מפגע הרעש שמקבל התייחסות עיקרית גם בקרב חברי המושב והגורמים המטפלים בנושא ולא למפגעים האחרים הנגרמים כתוצאה מפעילות נמל התעופה כמו זיהום אויר.
-----------------------------------------------------------------
1. עתירת מושב בני-עטרות לבית-המשפט העליון נגד רשות-שדות התעופה ומשרד התחבורה, 1997.

קטע מהעבודה:

תיאור הבעיה:
בשנת 1972 נסלל המסלול 'השקט' בנתב"ג, שהוא הגורם העיקרי למפגע הרעש (וזיהום האויר) במושב בני עטרות, זאת בגלל קרבתו אל המושב. (המסלול נקרא כך כיוון שהמטרה בסלילתו היתה צמצום הרעש בערים שממערב לנמל התעופה כמו חולון וראשון לציון). בשנה זו החל הטיפול במפגע הרעש במושב בני עטרות.
מונתה וועדה מטעם הממשלה שתפקידה היה לבדוק את ההשלכות שתהיינה למסלול החדש. החלו בדיקות, החלה התעניינות מצד התקשורת, דוחות מומחים והתכתבויות עם גורמים הנוגעים בדבר, כמו "ועדת רעש" שהוקמה במושב ותפקידה היה הטיפול ברעש מנתב"ג.
-----------------------------------------------------------------
2. מכתב ממזכיר המושב לשר התחבורה, 1972.

מקורות:

אבן-שושן, אברהם. מילון חדש הוצאת קריית-ספר, ירושלים, 1961, כרך רביעי, עמוד 1597.
דו"ח שנתי מספר 15, איכות הסביבה בישראל, הוצא על-ידי המשרד לאיכות הסביבה, 1987-88.
Lara Saenz, A. and Stephens, R.W.B. Noise Pollution Effects and Control, John Wiley Sons Pub, 1986.
גבעון, בלהה (1996), "נתב"ג 2000, מפגע סביבתי ובריאותי" מתוך "ירוק כחול לבן", ביטאון פורום המשק והכלכלה למען איכות הסביבה בישראל, גליון 11, עמודים 26-28.
רועי, נתן (1996), "נתב"ג 2000: סיוט בשמי גוש-דן". מתוך "ירוק כחול לבן", דו-ירחון לאיכות חיים וסביבה. גליון 7, עמודים 14-19.

תגים:

זיהום · איכות · סביבה · תעופה · מפגעים · תעופה · גוריון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרשת הרעש במושב בני עטרות", סמינריון אודות "פרשת הרעש במושב בני עטרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.