היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקונפליקט בספרות המדע הבדיוני

עבודה מס' 063737

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוואה בין "המפלצת מן הכוכבים" לבין "המשחק של אנדר".

4,063 מילים ,2005

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1 - תקציר הספרים
פרק 2 - נקודות להשוואה
פרק 3 - הרחבה על אחת הנקודות - התמודדות עם קונפליקט
סיכום

מבוא:
ממרומי המאה העשרים ואחת, רעיונות רבים שנחשבו ל"מדע בדיוני" כבר הוכחו או הופרכו. הכוונה היא גם להתפתחות טכנולוגית, אבל גם להתפתחות המין האנושי, על שיטות המשטר שלו וההתמודדות שלו עם העולם המשתנה.
עבודה זו תעסוק בשני ספרים: "המפלצת מן החלומות" מאת רוברט היינליין, ו"המשחק של אנדר" מאת אורסון סקוט קארד. העבודה תעלה כמה נקודות להשוואה בין הספרים ותעסוק בהרחבה באחד מהם - ההתמודדות עם קונפליקט.
מרבית ספרי המדע הבדיוני שנכתבו במאה הקודמת עסקו בעתיד שהוא רב כוכבי, וכך גם שני הספרים שלפנינו. העולם טרם יצר קשר עם חיים על כוכבים אחרים, ובכל זאת, יש נקודות דמיון לא מעטות בין ההתמודדות של הספרים עם הזר החוצני לבין ההתמודדות המוכרת לנו, של מדינות עם זר המהווה איום עליהן. העבודה תעסוק גם בפן זה של הספרים.
חזונות העתיד הם במידה רבה תוצאה של תפישת ההווה, ומכאן ההבדל בין שני הספרים. באחד מהם מגיע העלילה לכדי מלחמה, ואילו בשני נפתר הקונפליקט בדרכים דיפלומטיות - העבודה תעמוד על ההבדל בין תפישת המלחמה כפתרון הכרחי לבין מודעות ומסוגלות לנהל מגעים דיפלומטיים. הבדלי התפישה קיימים גם בעולמנו אנו, ואף על פי שטרם הגענו לחלל, שתי התפישות (והתוצאות שלהן) אינן בגדר מדע בדיוני.

הערת מערכת: עבודה זו אינה כוללת מראי מקום או רשימה ביבליוגרפית.

תגים:

המשחק · אנדר · מפלצת · החלומות · אורסון · סקוט · קארד · היינלין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקונפליקט בספרות המדע הבדיוני", סמינריון אודות "הקונפליקט בספרות המדע הבדיוני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.