היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטלקר - סרטו של אנדריי טרקובסקי

עבודה מס' 063734

מחיר: 132.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח קולנועי סוציולוגי אנתרופולוגי.

1,846 מילים ,6 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

הסרט סטלקר, של אנדריי טרקובסקי, מבוסס על הסיפור הרביעי, בספר המדע-בדיוני של האחים סטרוגטסקי, פיקניק לצד הכביש (1972).
בסרט תיעודי משנת 1988, מסע בזמן, טרקובסקי מדבר, בין השאר, על תפיסתו הקולנועית. הוא מציין את עניין הז'אנרים בקולנוע. לדידו של טרקובסקי, הז'אנר הקולנועי הוא עניין השייך לקולנוע המסחרי. טרקובסקי מציין כי הוא תמיד נמנע מלראות את סרטיו כשייכים לז'אנר זה או אחר. יש לראות בסרט יחידה בפני עצמה, יצירת אומנות שלמה ויחודית. טרקובסקי מדבר על כשלונו בסרט סולאריס לבטל את אותם אלמנטים מדעיים, שהיוו חלק נכבד מנרטיב הספר של סטניסלב לם (עליו מבוסס הסרט) ושהסיחו אותו ממטרתו האישית בסרט. בסרט סטלקר, טרקובסקי מציין בגאווה, הוא הצליח לבטל את רוב האלמנטים המדע-בדיוניים, כדי להיוותר עם נרטיב מזוקק, שמתאים לשאיפתו הבתולית לסרט שהוא רצה ליצור.
סטלקר של טרקובסקי שייך לקולנוע הפנטסטי. בהתאם להגדרה של טודורוב (Todorov), סטלקר עשיר בארועים חריגים, שמתרחשים במציאות מוכרת. כותרות הפתיחה של הסרט מגוללים את האקספוזיציה הדרושה, כדי להכניס את הצופה אל עולם, שהתרחש בו דבר מה חריג ויצר את "האזור" (ה- ZONE).
אומרים שזה היה מטאוריט שהתרסק לפני עשרים שנה במקום. סקרנים החלו להגיע אל מקום ההתרסקות ולא שבו משם. השלטונות החליטו להתערב ובעזרת הצבא, גידרו את כל האזור ושמרו עליו מפני כל הרוצים להיכנס. עם הזמן, נפוצה שמועה, שב"אזור" מתרחשים תופעות על-טבעיות ובמיוחד קיומו של "החדר", שלכל הנכנס אליו, מגשים את משאלת ליבו הכמוסה ביותר.
ה- Zone הוליד דבר נוסף וזה את "הסטלקרים": מדריכי מסע אנונימיים, בלתי חוקיים, שמובילים, בתמורה לתשלום, את כל מבקשי "החדר" לתוך "האזור", מלא הסכנות.

הערת מערכת: בעבודה לא צויינו מראי מקום.

מקורות:

טרנר, ו' (2004). התהליך הטקסי: מבנה ואנטי מבנה. תל-אביב: רסלינג.
פונטיין ג'' ולאם מ' (2003). ניתוח של "סטאלקר" לאנדריי טארקובסקי. Cadres. (תרגום: ד"ר י' מונק).
Tarkovsky, A. (1986). Sculpting in time. (K. Hunter-Blair, Trans.). Austin: University of Texas Press.
Turovskaya, M. (1989). Tarkovsky - Cinema as Poetry. (N. Ward, Trans.). Boston: Faber and Faber.
Green, P. (1984/85). The Nostalgia of the Stalker. Sight Sound, 54, 50-54.
Petric, V. (1989/90). Tarkovsky's dream imagery. Film Quarterly. Vol 43 #2, 28-34.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטלקר - סרטו של אנדריי טרקובסקי", סמינריון אודות "סטלקר - סרטו של אנדריי טרקובסקי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.