היישום אינו מחובר לאינטרנט

מודרניזם מאוחר מהו

עבודה מס' 063689

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח כללי ופרשנות בעזרת ספריו של צ'רלס ג'נקס.

1,364 מילים ,2 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

משנת 1960 בערך (על פי Jencks) השתנתה מאד האדריכלות המודרנית או הסגנון הבינ"ל. היא התפתחה לסגנון חדש, גרסא "מאוחרת" (אך נפרדת ועצמאית) של הסגנון הקודם, ובמקביל, עברה שינויים ומוטציות והייתה לזן חדש, "פוסט" מודרני.
שינויים מסוג זה כבר נראו בהיסטוריה של האדריכלות- הסגנון המינואי המאוחר, הגותי המאוחר והבארוק המאוחר- כולם דוגמאות לסגנונות בהם הוגזם הסגנון שקדם להם.
האדריכלות המודרנית המאוחרת (Late Modern Architecture) אף היא מגזימה את הסגנון ממנו נולדה- את הEarly and High Modern Architecture- משנות ה 20 ועד 1960.
הLate Modern Architecture - הביאה את רעיונות וצורות האדריכלות המודרנית אל הקצה, הגזימה בעיצוב הבניין במטרה להשיג שעשוע או הנאה אסתטית. התנועה מנסה להחיות מחדש את השפה המודרנית באדריכלות, שפה אותה הם ראו כמונוטונית ומנוכרת. בדומה לפוסטמודרניזם, זוהי תגובה למודרניזם. אדריכלי המודרניזם המאוחר מביאים את האדריכלות המודרנית לקיצוניות במטרה להתגבר על המונוטוניות ועל השעמום של הציבור מהזרם. מבחינה זו הוא דומה לסגנונות מאוחרים אחרים שהתמודדו שם "עייפות אסתטית".

מקורות:

Jencks, Charles, Architecture Today, (New York: Harry N. Abrahams, inc. 1982).
Jencks, Charles, Modern Movements in Architecture, (Harmondsworth, Middx: Penguin Books, 1985).

תגים:

אדריכלות · ארכיטקטורה · הייטק · זרם · מאוחר · מודרניזם · נקס · סגנון · פוסטמודרניזם

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מודרניזם מאוחר מהו", סמינריון אודות "מודרניזם מאוחר מהו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.