היישום אינו מחובר לאינטרנט

אהדה ורגשות כלפי פרסומות

עבודה מס' 063668

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ארבעה מחקרים.

2,366 מילים ,4 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עולם הפרסומות בנוי כמראה המשקפת את המציאות בה אנו חיים - וכמו במציאות, גם בפרסומות, מוצגים מצבים הגורמים לנו להתרגש, יותר ופחות, להיות עצובים או שמחים, להזדהות עמם יותר או פחות.
ילדה קטנה מטיילת עם אביה כשהדובי האהוב עליה בידה, היא פוגשת בקבצן חסר בית, ומחליטה לתת לו את הדובי שלה - פרסומת לטלפון נייד של חברת פלאפון.
בחור צעיר מתרגש מתמונה משפחתית, בעודו מתגורר בניו יורק, וממשש את שקדי המרק שבתמונה - פרסומת לשקדי מרק אוסם המזוהים עם המטבח הישראלי.
המפרסם מודע לכוחו של רגש בפרסומת, ומשתמש בהצגת מצבים מרגשים מהמציאות, במטרה ליצור הזדהות של הצופה\צרכן עם המוצג בפרסומת.

מטרת העבודה היא להוכיח, שאכן, פרסומות מרגשות, המציגות מצבים המעוררים רגש אצל הצופה, יביאו ליחס חיובי ואוהד יותר מצידו.
עבודה זו בודקת את הקשר שבין התגובה הרגשית של הצופה ואו מידת אהדתו כלפי פרסומת שנוצרה ויועדה ע"מ לפנות אל הרגש, הן ע"י התוכן שלה, והן ע"י אופי המוצר אותו היא מפרסמת (למשל תשדירי פרסום לטובת הציבור).

הבחירה בנושא הרגשות בפרסום, עולה מתוך המציאות הדמיונית משהו, בה במהלך מהדורת חדשות ישראלית מציפה רגשות (פיגועים, חיילים וכדו'), הצופה, על רגשותיו הגואים ממילא, צופה בהפסקת פרסומות, המביאות לו תמונות, לכאורה, מאותה מציאות שנראתה קודם במהדורת החדשות - אותו חייל, שייתכן ונראה מבצע פעילות בשטחים, פתאום נראה בפרסומת, מתגעגע לקוטג' תנובה, או "זוכה" במסלול מוזל לשיחות לאמא ברשת סלולארית וכדו'.
השימוש ברגשות בפרסומות, בעיקר בפרסומות הישראליות, הביא אותי לבחון את הסוגיה, ולנסות להבין האם הטשטוש בין סרט פרסומת לבין סרט פרסומת "דוקומנטרי" מרגש הוא מכוון למטרה מסוימת.

העבודה תנסה להעניק תשובה לשאלת המחקר - האם קיים קשר בין המשתנה התלוי למשתנה הבלתי תלוי ובאיזה כיוון; ככל שפרסומת הינה בעלת מסר רגשי יותר, דרמטי יותר, כך הצופה מפתח אליה יחס חיובי ואהדה רבה יותר. הצגת פרסומת המכילה תוכן רגשי במידה רבה, כלומר פניה על הרגש או אל סדרת רגשות, תיצור תחושת אמפתיה, תגובה רגשית ואהדה גבוהים בקרב הצופה.
ובהגדרה מסכמת - קיים קשר ישיר חיובי בין מידת רגשנות ודרמטיות גבוהה בפרסומת לבין מידת אהדה רבה כלפיה מצד הצופה.

שיטת המחקר
לבחינת ההשערה אשתמש בשיטת מחקר של סקירה ספרותית, קריאה ביקורתית של מאמרים והשוואת מקורות. ללא ביצוע ניסוי אמפירי.
בסקירה הספרותית אעשה אינטגרציה בין מאמרים מבוקרים שונים מעולם הפרסום, המתמקדים בחקר רגשות ודרמה בפרסומות למול אהדת הצופה לפרסומת, ואיישם את המסקנות הרלוונטיות למחקרי.

תוכן העניינים:
מבוא
שאלת המחקר
השערת המחקר
שיטת המחקר
סקירת המחקרים
* סקירה של סוגי פרסומות בעלות תוכן רגשי
* הזדהות עם הרגש בפרסומת כגורם לאהדה
* השפעת רגש חיובי בפרסומת על אהדה
* השפעת רגש שלילי בפרסומת על אהדה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Jennifer Edson Escalas, Barbara B Stern. , 2003, "Sympathy and empathy: Emotional responsed to advertising dramas.", Journal Of Consumer Research , March 1 , no.29,  4 , 566-578
Kamp, Edward, Macinnis, Deborah J.  , 1995, "Characteristics of portrayed emotions in commercials: When does what is shown in ads affect viewers?", Journal Of Advertising Research, November 1 , no. 19
Moore, David J, Harris, William D. , 1996, "Affect intensity and the consumer's attitude toward high impact emotional advertising appeals." , Journal Of Advertising , July 1 , no.25,  2 
Jon D Morris, Chongmoo Woo, James A Geason, Jooyoung Kim. , 2002, "The power of affect: Predicting intention.", Journal Of Advertising Research, May 1, no. 42 , 7 - 17

תגים:

אהדת · בפרסומות · הצופה · פירסומות · פירסומת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אהדה ורגשות כלפי פרסומות", סמינריון אודות "אהדה ורגשות כלפי פרסומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.