היישום אינו מחובר לאינטרנט

נישואין אזרחיים

עבודה מס' 063609

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המצב הקיים בארץ, משפט השוואתי והצעת מודל חלופי.

4,227 מילים ,30 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בהכרזת העצמאות הובטח חופש דת מלא לכל אזרחי המדינה. עקרון זה טומן בחובו את החופש מדת. אחד האספקטים המרכזיים במ"י בנוגע לסוגיית החופש מדת הוא מוסד הנישואין האזרחיים או אי קיומו של כזה וההשלכות החברתיות והמשפטיות הנובעות מהמצב הנתון, זהו הנושא על צירו סובב מסמך זה.
כיוון שסוגיית הנישואין האזרחיים רחבת ממדים, התמקדתי בחקירת חוק ומדיניות הנישואין בישראל בכלליות ובדרכים עימהן מתמודדת החברה הישראלית עם המצב אשר נוצר בעקבות חוק זה. הפרק הראשון עוסק בסקירה כללית של המושגים חופש הדת, חופש מדת, היכן מעוגנת זכות זו ויחסי הגומלין בין דת ומדינה בישראל. הפרק השני עוסק בסקירה של המצב הקיים בעניין הנישואין בישראל, מי אינו יכול להינשא בארץ ודרכים לעקיפת החוק הדתי אשר התפתחו על רקע אי הנהגתם של נישואין אזרחיים. הפרק השלישי עוסק במשפט משווה, כיוון שסוגיית הנהגת נישואין עפ"י חוק דתי ייחודית לישראל אין בפרק זה פסיקה, אלא סקירה של המודל הצרפתי על- פיו נישואין אזרחיים הם בגדר חובה אליהם יכולים להתווסף נישואין דתיים. הפרק הרביעי עוסק בהצעת מודל חלופי, תוך הדגשת חשיבותה של האפשרות ליתן ביטוי לצו מצפונו, הן של האדם המאמין והן של מי שאינו יכול או שאינו מעוניין לשאת בברית הנישואין כפי שהיא קיימת במציאות המשפטית הנהוגה בישראל.
מוסד הנישואין היה קיים בחברות אנושיות מראשיתן, והוא ממשיך להתקיים בצורה זו או אחרת בכל החברות האנושיות המוכרות לאדם. לכן, אין זה מפתיע כי בכל חברה ובכל מסורת יש משקל חשוב ומרכזי להסדרה החברתית של הנישואין.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- חופש הדת, החופש מדת ויחסי הגומלין בין דת ומדינה בישראל
פרק 2- נישואין אזרחיים
פרק 3 - משפט משווה
פרק4 - הצעת מודל חלופי
אחרית דבר

תגים:

נישואים · אזרחיים · דיני · משווה · משפחה · משפט · נישואין

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נישואין אזרחיים", סמינריון אודות "נישואין אזרחיים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.