היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת התקשורת YES - ניתוח שיווקי.

עבודה מס' 063514

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,635 מילים ,2 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

YES היא הגוף הבלעדי שקיבל רישיון ממשרד התקשורת לשידורי הלווין ושותפות בה חברות התקשורת המובילות בישראל: גילת תקשורת לוויינים, יורוקום, פועלים תקשורת, בזק, ולידן קרדן. בשוק שידורי הטלוויזיה קיימות 3 חברות כבלים (מת"ב, ערוצי זהב ותבל) הפועלות באזורים שונים על פי הסכם ואינן מתחרות בינן לבין עצמן.
נכון לרבעון האחרון של 1999 גודל הענף בישראל הוא כ-1600,000 בתי אב. שיעור החדירה בענף נע בין %73%-72 שהם 1150,000, מנויים, גודל החדירה בארץ דומה לגודל החדירה בארצות הברית. ניתן לראות כי מבחינת חדירה לענף חברות הכבלים הגיעו קרוב למיצוי הפוטנציאל הטמון בענף כלומר שיעור הצמיחה הינו שיעור גידול האוכלוסייה.
מכאן ניתן להסיק כי פוטנציאל השוק של חברת YES מתבסס בעיקר על "גזילת" לקוחות מחברות הכבלים, כך שנתח השוק הקיים יתחלק בין החברות השונות בתוספת של אחוז מסוים מהאוכלוסייה שצרכיו לא סופקו על ידי חברות הכבלים ו-YES יכולה לענות עליהם.
YES נתפסת בעיני הצרכנים כיום כחברה חדשנית המתמודדת בהצלחה אל מול מונופול חברות הכבלים ואף עולה בתחומים מסוימים עליהן כגון איכות שידור, מבחר ערוצים וחופש הצפייה.
אולם הבעיה המרכזית עמה מתמודדת החברה היא חוסר שביעות רצון הלקוחות מרמת השרות ובעיקר מתהליך ההתחברות אשר הנו ארוך ומסורבל.
האסטרטגיה בה אנו ממליצים לחברת YES לנקוט על מנת להתגבר על חסרון זה הנה, אסטרטגית שרות משופר המתמקדת בהעלאת רמת השרות ללקוח. כמו כן על החברה להתמקד גם באסטרטגיית חדשנות מוצרים כלומר פיתוח מוצרים חדשים. עקב כניסתה לשוק חברות הכבלים שיפרו את הטכנולוגיה שלהן ולכן תהיה תחרות לאורך כל הדרך בפיתוח מוצרים חדשים.
כמו כן על YES להמשיך ולשמור על האסטרטגיות הקיימות שלה כיסוי שוק מלא, דחיפה ומשיכה ואסטרטגיית כיתור המתחרים.

מטרות:
1. התקדמות טכנולוגית.
2. שיפור מחלקת שרות לקוחות למען מתן שרות טוב ויעיל יותר.
3. הרחבת בסיס הלקוחות.
4. הגדלת מבחר התוכניות והחבילות.
5. מיצוב החברה כאמינה.

שווקי היעד של החברה:
1. לקוחות פרטיים.
2. לקוחות מוסדיים\ עסקיים.
3.לקוחות ממשלתיים.
4. צה"ל.

המגמה הצפויה בשוק זה הנה עליה ברמת הדרישות מצד הצרכנים הן בתחום הטכנולוגי והן בתחום מתן השרות.
יתרה מכך, שוק זה מאופיין בחוסר נאמנות של הלקוחות ועקב עליית המודעות בקרב הצרכנים סביר כי יעברו בין החברות השונות עפ"י ההטבות אותם יקבלו.
במערך העומד לרשות YES כיום (עקב עודף ביקוש) לא תוכל החברה להשיג את המטרות הנגזרות מהאסטרטגיה. אפשרות ריאלית אותה אנו מוצאים לנכון על מנת להגיע לכיסוי שוק מלא הנה תוכניות פלישה לפלח אחר פלח, כלומר כדאי לחברה להיכנס בכל פעם לפלח אחר ולהסוות את תוכניתה הכוללת (אסור למתחרים לדעת מה יהיו הפלחים אליהם תפנה החברה בהמשך).
בניגוד למה שמציעה כיום חברת YES, אנו נפתח חבילות אחרות וכמו כן נציע יותר משלושה מסלולים זאת על מנת לספק לצרכן חופש בחירה אמיתי.
על מנת להגיע לכיסוי שוק מלא תציע החברה חבילות ערוצים המתאימות לפלחים ספציפיים באוכלוסייה כגון: YES BISNESS ,YES WOMEN ,YES KIDS וכו'.
תמהיל השיווק של החברה יכלול מדיניות מוצרים, מחירים, שירות, הפצה, תקשורת שיווקית וכ"א אשר יאפשרו את השגת המטרות והיעדים של החברה בצורה אופטימאלית.
תקציב השיווק עומד על כ-6 מליון דולר.
על מנת להבטיח כי החברה עומדת בהשגת המטרות והיעדים שלה תבנה מערכת בקרה ושליטה שתכלול מדידת יעדים מול ביצוע, בקרה תפעולית ובקרה תקציבית.

תוכן עניינים:
מנהלים
מבוא
הגדרת יעוד החברה וחזונה
ניתוח הסביבה העסקית
ניתוח שוק
ניתוח לקוחות
מטרות ואסטרטגיות השיווק
שווקי היעד
מדיניות תמהיל השיווק
הצגת הפעילות השיווקית
בקרה ושליטה
ביבליוגרפיה

מקורות:

KOTLER, P. MARKETING MANAGEMENT; ANALYSIS, PLANNING, IMPLANTATION AND CONTROL. PRENTICE HALL, INC. (1997)


תגים:

תקשורת · טלוויזיה · טלביזיה · כבלים · לווין · שווק · TOWS

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת התקשורת YES - ניתוח שיווקי.", סמינריון אודות "חברת התקשורת YES - ניתוח שיווקי." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.