היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחזות בימי הביניים (תרגיל)

עבודה מס' 063495

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מוסר נוצרי וחברתי במיסטריות הימי ביניימיות.

1,683 מילים ,2005

תקציר העבודה:

האסוציאציות הראשונות שעולות לגבי ימי הביניים הנם על אבירים, דרקונים וגברות הכלואות במגדל; דברים אלו חדרו לתרבותנו על ידי יצירות הספרות והבלדות אשר נכתבו בתקופה זו. פרט לאסוציאציות אלו, עולות בזיכרוננו יצירות אמנות דתיות וקתדרלות רמות באירופה, אשר הם חלק מאומנות ואדריכלות ימי הביניים המרמזת על השפעתה הגדולה של הכנסייה הקתולית. הכנסייה גם נדונה בתחום ההיסטוריה יחדיו עם התפתחות המדינות וחצרות המלוכה. למרות זאת פרט לתחום אחד כמעט ולא ניתן לראות ייצוג לחייהם של פשוטי העם בימי הביניים.
ייצוגם של פשוטי העם נעשה דרך התיאטרון של ימי הביניים בפארסות כדוגמת אלו של האנס זאקס, אך גם במיסטריות. המיסטריות מציגות אפיזודות שונות מכתבי הקודש, אך באופן הצגת הדברים משתקפים גם חייהם של האנשים פשוטים, אלו שגם צפו בדרך כלל במחזות אלו בחג הקורפוס כריסטי. בעבודה זו אראה כיצד דרך ייצוג חילוני ואף מקביל לצופים, המיסטריות השפיעו והעמיקו את האמונה הדתית של המאמין הפשוט ומצד שני שיקפו אותו ואת בני תקופתו. טענתי היא שהתיאטרון הימי ביניימי מטרתו לחדד את אמונתו של הנוצרי, אך גם להציג לו את חיי היומיום שלו ולחנכו. המחזות בהם אתמקד בדיון הנם Joseph's Trouble about Mary ו The Nativity.
שני המחזות הנדונים מדברים על נושאים מורכבים בנצרות. ניתן לשער שהשאלה שהנחתה את מפיק המחזה בעת שהתמודד עם הסיפור הייתה איך ניתן להסביר ולפשט את הסיפור כדי להציגו לקהל היעד בצורה מובנת יחד עם העברת המסר הדתי. בתחום זה ניתן לראות כי שני המחזות שונים בדרך ההתמודדות עם הסיפור בברית החדשה.

תגים:

ימי הביניים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחזות בימי הביניים (תרגיל)", סמינריון אודות "מחזות בימי הביניים (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.