היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שוק הגלידות בישראל בהתמקדות על חברת שטראוס

עבודה מס' 063458

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוק והחברה והצעת חלופות להתמודדות עם בעיית חוסר הבידול.

11,982 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
רקע
ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה,מתחרים
חודרים פוטנציאלים,ספקים, קהל לקוחות
מוצרים תחליפיים
חסמי כניסה לשוק
חסמי יציאה מהשוק
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה KSF
הזדמנויות ואיומים
ניתוח פנימי
רקע כללי
מהות העסק
מטרות
יעדים
אסטרטגיה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון תמהיל השיווק
ניתוח הבעיות
ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית
ניתוח ואפיון בעיות המשנה
הגדרת החלופות, ניתוחן והערכתן
המלצות
ביבליוגרפיה

סיכום מנהלים
שוק הגלידות בישראל הנו שוק סטטי יחסית המאופיין בריכוזיות שכן למעלה מ-90% מסך מכירות הענף מתרכזות בידי 2 החברות המובילות, שטראוס ונסטלה. התחרות בענף קשה כאשר אופי תחרות זה הנו פועל יוצא של סטגנציה בענף המאפיינת את השוק העולמי בכלל ואת השוק הישראלי בפרט.
בעבודה זו נתמקד בפעילותה של חברת שטראוס בשוק הגלידות אשר מהווה את השחקן העיקרי בשוק עם נתח שוק של %50 בקירוב.
השוק נחלק לשתי קטגוריות עיקריות: צריכה ביתית וצריכת אימפולס (Impulse).
את צריכת האימפולס המהווה %60 מסך המכירות ניתן לחלק לשלוש תת-קטגוריות:
* פינוק (Indulgence) - הכוונה למותגים המכילים מרכיבים איכותיים
* מרעננים (Refreshment) - הכוונה למוצרים המבוססים על פירות ומים.
* מוצרי הכיף (Fun) - הכוונה למוצרים המשלבים בתוכם גימיקים.
* את שוק הצריכה הביתית ניתן לחלק גם כן לשלוש תת-קטגוריות:
רגילות (Regular) - גלידות ביתיות רגילות. ניתן להבחין במספר גדלים של חבילות, 1-1.5
ליטר ואריזות חיסכון של שניים-שלושה ליטרים הנמכרות בעיקר ברשתות המזון.
* פרימיום (Premium) - גלידות שמנת איכותיות.
* סופר פרימיום (Super Premium) - גלידות שמנת הנחשבות לאיכותיות ביותר.

חברת גלידות שטראוס הינה החברה המובילה בענף הגלידות. החברה מייצרת ומשווקת מגוון של גלידות ושלגונים לשוק הפרטי והמוסדי. אחזקות החברה כיום נחלקות לחברת יוניליבר (ענק מוצרי הצריכה העולמית) %51, שטראוס %49.
עד לשנת 1995 הציעה החברה מוצרים ישראלים בלבד והם הכניסה של יוניליבר החלה החברה לשווק מותגי גלידה בינלאומיים בישראל ופרצה את הדרך לכניסת מותגי גלידה בילאומיים נוספים.
בשנים האחרונות סובל ענף הגלידות העולמי מירידה סיסטמית במכירות ומסטגנציה. מגמה זו לא פסחה גם על השוק הישראלי שנאלץ להתמודד במקביל עם מיתון קשה וחד ועם שלל תחליפי פנאי מאידך.
חברת שטראוס היא חברה מובילה בשוק הגלידות בשל המוניטין, המותגים המובילים והאיתנות הפיננסית שרכשה לעצמה עם השנים אשר חוזקה עם כניסת יוניליבר. לחברה מוצרים רבים (למעלה מ-400 מוצרים, כולל את מוצרי פסח הכשרים) הפונים לכל קהלי היעד באוכלוסייה. ישנם מוצרים פשוטים וזולים, מוצרי פרווה (סורבטים), מוצרי מדיום, מוצרי פרימיום, מוצרים לילדים עם גימיקים, מוצרי דיאט ואף מוצרים חדשים בעלי ערך תזונתי בריא יותר על מנת לענות למגמה העולמית לבריאות.

השוק היום מרוכז מאד ונשלט ע"י חברות שטראוס ונסטלה. שתי החברות מציעות מוצרים דומים בעלי מיצוב דומה, שתיהן חברות המייצרות ומשווקות מוצרים בינלאומיים ושתיהן פונות ע"י מוצרים שונים לכל פלחי האוכלוסייה. מכאן שהבעיה העיקרית איתה נאלצת להתמודד שטראוס הינה בעיית חוסר בידול.
החלופה שנבחרה על ידינו לפתרון הבעיה היא יצירת Power Brand - הכפפת כל מוצרי החברה תחת מותג על אחד, החלופה הנ"ל תשמש את החברה לטווח הארוך, והיא נכונה מתוך ראייה להווה ולעתיד.
כל פעולה משמעותית להגדלת נתח השוק, כגון הורדת מחירים ו\או הגוונת קו המוצרים, עלולה להוביל את החברה לשליטה מונופוליסטית על השוק. מצב זה אינו רצוי מכיוון שהוא גורר עמו הגבלות עסקיות ופיקוח יתר.
כיוון שקיים צורך אמיתי ומהותי לבידול לא ניתן לשמור על המצב הקיים, ופיתוח קו מוצרים שונה, חדש אך רלוונטי דורש השקעות ענק בעוד הצלחתו אינה בטוחה.
תהליך יצירת Power Brand אין משמעו הפסקת הוצאת מוצרים חדשים לשוק בקטגוריות קיימות, אלא המשך הוצאתם תחת המותג הקיים תוך חיזוק השייכות למותג, לערכיו, משמעותו וקישורו לחברה וליתר מותגי החברה.

ביבליוגרפיה
אתר חברת גלידת שטראוס
אתרחברת שטראוס
The Marker
יפעת הון דיסק
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
משרד המסחר והתעשייה
מאמרים מהעיתונות- ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, גלובס (אין פירוט של הכתבות)

תגים:

אנד · גלידה · גריס · דאז · האגן · מגנום · מוטה · נסטלה · סולרו · פישביין · פלדמן · קורנטו · קרמיסימו · שיווק · תמהיל

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק הגלידות בישראל בהתמקדות על חברת שטראוס", סמינריון אודות "ניתוח שוק הגלידות בישראל בהתמקדות על חברת שטראוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.