היישום אינו מחובר לאינטרנט

תקופת הנשיא ג'ון פ. קנדי כנקודת מפנה ביחסי ארצות הברית - ישראל.

עבודה מס' 063432

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

9,096 מילים ,16 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

על מנת להבטיח את בטחונה הלאומי של ארצות הברית האמין ממשל קנדי בהמשכיות של מדיניות הבלימה, כלומר מדיניות שתמנע מהגוש הקומוניסטי לשלוט על שטחים נרחבים. על ארצות הברית לפעול על מנת להרחיב את האינטרס שלה בעולם. היא צריכה לתמוך בכוחות דמוקרטיים- פרוגרסיביים על גבי הגלובוס- כוחות שימנעו מהפכות מרקסיסטיות והתפשטות תחומי ההשפעה של פקין או מוסקבה. ממשל קנדי וג'ונסון שם לעצמו מטרה לאפשר לארצות הברית את היכולות והאמצעים לשמר את מאזן הכוחות ולהבטיח שרידותם של משטרים ידידותיים לארצות הברית. ממשל אייזנהאואר הסתמך יותר מידי על היכולת הגרעינית, ולפיכך כבל את ידיה של מדיניות החוץ האמריקאית, בכך שהשאיר אותה עם מעט מידי אופציות פרט לשימוש בנשק אטומי. קנדי גמר בלבו להרחיב את מגוון האופציות שבהן תוכל המדיניות האמריקאית לנקוט במשברים בין- לאומיים. ביולי 1961 הוא טען בפני האומה כי:
""We intend to have a wider choice than humiliation or all out nuclear war
קנדי שלל את מדיניות איזנהאוור בנוגע להליכה על הסף. (www.e-mago.co.il)

מטרת המחקר הינה לבדוק האם תקופת הנשיא ג'ון פ. קנדי מהווה נקודת מפנה ביחסי ארצות הברית-ישראל. נבחן האם ההתפתחויות השונות בתקופה זו היו משמעותיות ושונות מתקופות קודמות.
שאלת המחקר הינה מהם הגורמים השונים שהכתיבו את המהלכים בהם נקט הנשיא קנדי ביחסי ארצות הברית ישראל, והאם היו שונים ביחס לממשלים הקודמים?
השערת המחקר- תקופתו של הנשיא קנדי מהווה נקודת מפנה ביחסי ארצות הברית ישראל. את השערת המחקר נבדוק על-פי החלטות שקיבל הנשיא קנדי כלפי המזרח התיכון בכלל וכלפי ישראל בפרט, כמו כן האם ואיך יישם בפועל את החלטותיו, וכל אלו לאור המדיניות הקודמת של ארצות הברית כלפי ישראל. נבחן גם מה השפיע על הנשיא בקבלות החלטותיו.
המחקר נעשה על-ידי ניתוח אירועים שהתרחשו בממשלו של הנשיא קנדי ועד תחילת ממשלו של הנשיא ג'ונסון, לעומת החלטות ומעשים בתקופות שקדמו להם.
המקורות שעמדו לרשותנו בעת ביצוע המחקר הם ספרים ומאמרים שנכתבו על מדיניות החוץ של ארצות הברית, ספרים ומאמרים על הנשיא קנדי ועל יחסי ארצות הברית ישראל. כמו כן נעשה שימוש באינטרנט.
על מנת שנוכל לדון ביתר עיון בשאלת והשערת המחקר, נציג את הכלים התיאורטיים שיסבירו את מכלול המרכיבים של מערכת היחסים בין ארצות- הברית לישראל, ושבהם נשתמש בעבודה ושיוצגו בפרק הבא.

תוכן העניינים:
פרק א'- מבוא
פרק ב'- היחסים המיוחדים
פרק ג'- נקודות המפנה
פרק ד' - סיכום
פרק ה'- רשימה ביבליוגרפית

מקורות:

בר- און, חנן. "חמישה עשורים של יחסי ישראל- ארצות הברית", בתוך: שפירא אניטה, (עורכת) עצמאות, 50 השנה הראשונות, (ירושלים: מרכז שז"ר, 1998): עמ' 377-407.
בר סימן טוב, יעקב. "ישראל- ארצות הברית: יחסים מיוחדים (1948-1999)", בתוך: אופז חיים (עורך) יחסי החוץ של ישראל (ירושלים: האוניברסיטה העברית, 1999): עמ' 49-60.
גוטפלד, ארנון. רייך, ברנארד. ארצות- הברית והסכסוך הישראלי ערבי, (תל- אביב: מערכות, משרד הביטחון, 1977 ).
ה.ד., מאיר. הברירה המפנה במדיניות ארצות- הברית ועתידה של ישראל. תל- אביב: עמל בע"מ, 1976.
יזהר, מיכאל. ארצות- הברית והמזרח התיכון - מדיניות האמריקאית כלפי המזה"ת 1947-1973, תל- אביב: "עם הספר" בע"מ, תשל"ד.
יריב, אבנר. פוליטיקה ואסטרטגיה בישראל, תל- אביב: ספריית פועלים, 1994.
מלמן,י. ורביב, ד. שותפים לדבר מעשה, אור- יהודה: ספריית מעריב, 1994.
ספרן, נדב. מדינת ישראל ויחסיה עם ארצות הברית, ירושלים ותל אביב: שוקן, 1979.
קוונדט, וויליאם. "ארצות- הברית והסכסוך הערבי ישראלי", בתוך: נויברגר בנימין, (עורך) דיפלומאטיה בצל עימות: סוגיות נבחרות ביחסי החוץ של ישראל 1978-1948 , (תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1984): עמ' 459-493.
קצין חינוך ראשי, "ג'ון פיצג'רלד קנדי- דברי סגן ראש הממשלה מר אבא אבן בעצרת לזכרו", סקירה חודשית (נובמבר, 1963) עמ' 7.
רוזנטל, ימימה. הסדרה להנצחת זכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה, לוי אשכול ראש הממשלה השלישי- מבחר תעודות מפרקי חייו (1969-1895), ירושלים: כתר, תשס"ב.
שפר, גבריאל. "היחסים המיוחדים בין ארצות הברית לישראל", בתוך: נויברגר בנימין, (עורך) מלחמות והסדרים, (האוניברסיטה הפתוחה, 1922): עמ' 391-399.
Ben-Zvi, Abraham. "Decade of Transition, New York: Chichester, West Sussex, 1998.
Gazit, Mordechai. "President Kennedy's Policy Toward The Arab States And Israel, Israel: Tel Aviv University, 1983.
Garfinkle, Adam. "U.S. Israeli Relations after the Cold War", (Orbits, Fall 1996): PP. 557-575.

תגים:

ארצות · בהמשכיות · בטחונה · האמין · הבלימה · הברית · הלאומי · להבטיח · מדיניות · ממשל · מנת · קנדי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תקופת הנשיא ג'ון פ. קנדי כנקודת מפנה ביחסי ארצות הברית - ישראל.", סמינריון אודות "תקופת הנשיא ג'ון פ. קנדי כנקודת מפנה ביחסי ארצות הברית - ישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.