היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת פרשת פולארד על הנאמנות הכפולה של הקהילה היהודית בארה"ב.

עבודה מס' 063416

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

8,995 מילים ,38 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

ראשי פרקים:
מבוא
הנאמנות הכפולה מהי?
תולדות פרשיית פולארד
יחסה של ארצות הברית לפולארד
יחסה של ישראל לפולארד
יחסה של הקהילה היהודית בארה"ב לפולארד
השפעת פרשת פולארד על הנאמנות הכפולה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא
מלחמת העולם השנייה יצרה מצבים רבים וחדשים בנושאים רבים. אחד מהם היה הסתכלות שונה על הנושא היהודי, ובתוכו על הציונות. ניתן לומר כי עד מלחמת העולם השניה היוו הציונים מיעוט בקרב היהודים, ורוב יהדות ארה"ב התנגדה לרעיון כי היהודים הם אומה.
בארה"ב, היהדות הוגדרה כדת, ואבות הציונות היו ברובם, בניגוד לכך, חילונים. מלחמת העולם השנייה והשואה היהודית בתוכה מחקו את הדיון התיאורטי על הגדרת היהדות ומיקום הציונות, אך עם זאת, לא ביטלו את הניגוד המחשבתי של יהודי ארצות הברית החשים רגשות עזים כלפי ישראל, ללא שום רצון להגר אליה. ציונים ואנטי ציונים מתחבטים באותה השאלה: כיצד ניתן להאמין במדינה היהודית ובאותה מידה להאמין כי יהודים יכולים להיות אזרחים שלמים ונאמנים למדינה אחרת?.1
ניתן לראות בארה"ב מדינת מהגרים, וכי למדינות שונות (למשל: איטליה ואירלנד) עניין במהגרים ממנה המתגוררים בארצות הברית. אולם נקודה זו אינה מייצגת נאמנה את הרגשות שיש ליהודי ארה"ב כלפי ישראל, או את חשיבותה של ארה"ב לישראל. הקיום של ארצות הברית כחברה מאגדת לבני לאומים שונים מקל על הסברת הנאמנות הכפולה של היהודים בה אך מקשה על הצדקת קיום ישראל כמדינה שאינה כזו, אלא מדינה המושתתת על לאום אחד, כמו רוב מדינות אירופה כדוגמא2, ועל הסברת נאמנותם של חברי הקהילה היהודית בארה"ב
כלפיה.
פלורליזם איננו עיקר סדר היום הפוליטי בארצות הברית, שכן בהיותה "כור היתוך" מתבסס בה הפחד מפני היקשרויות רגשיות למדינות זרות, מתוך אמונה כי מקור האזרחים איננו חשוב כל עוד תוצאת "כור ההיתוך" תהיה אחת - נאמנות לארה"ב, או לכל הפחות, כי גם במקרה של ריבוי נאמנויות תבוא הנאמנות לארה"ב ראשונה .3
היקשרותה הרגשית של יהדות ארה"ב לישראל ללא ספק מעצימה את מורכבות נאמנותם למדינתם. כל זאת מתרחש במקום שללא ספק מהווה "גן עדן" ליהודים- שכן בארה"ב הם משוחררים ובטוחים יותר לצמוח, מאשר בישראל רדופת המלחמות. עם זאת, לנצח יהיה עליהם לבחון את רמת האנטישמיות ולבחון את התגברותה, וכן לדאוג באופן מתמיד האחד לשני, דבר הנובע מהוכחות היסטוריות (כמו השואה) כי עליהם לתמוך בחברי קהילתם, בבית ובחוץ.
השונות והזרות דוחפות את יהודי ארצות הברית להיות אמריקאים טובים יותר- לעבוד קשה יותר, לתרום יותר, להראות מעורבות חברתית גדולה יותר, אך זאת תוך ניסיון שלא להתבלט בעשיית יתר על המידה כקבוצה, הן בהתנהגות והן בדעות פוליטיות.
ג'ונתן פולארד, אזרח אמריקאי, היה מנתח מערכות במודיעין של הצי האמריקאי שנעצר ב21 בנובמבר 1985, לאחר שהעביר במשך תקופה של 18 חודשים כמויות גדולות של חומר מודיעיני לישראל, מתוך נאמנות מוצהרת למדינת ישראל, ובהאמינו כי ארה"ב מפירה הסכמים לשיתוף מידע עם ישראל, וכי המידע שברשותו הינו חיוני להגנת ישראל מפני האיום העיראקי .4
מתח רב נוצר בין הממשל בארצות הברית והממשל בישראל, בקונפליקט סביב עצם הריגול, והשלכות גילוי הפרשה על יחסיהן העתידיים, ושיתוף הפעולה העתידי בין שתי המדינות, ביניהן שיתוף פעולה הנובע מערכים משותפים של חופש ודמוקרטיה. פרשיית ריגול שכזו הפרה את הדואליות העדינה ביחסים בין שתי המדינות ועמידתן האחת לטובת השניה לאורך שנים רבות5, תוך העמדת הקהילה היהודית בתווך.
ג'ונתן פולארד העלה לכותרות את יהודי ארה"ב ואת מוטיב הנאמנות הכפולה, נאמנות אותה הם מנסים שלא להדגיש יתר על המידה, בכדי שיוכלו לחיות כשווים בין כל האמריקאים, על אף דתם ורגשותיהם העזים למדינת ישראל ולגורל העם היהודי במדינת ישראל. מעשהו של פולארד נובע מאידיאולוגיה חזקה וככזה מכרסם בערכים עליהם בנויה החברה האמריקאית.
עקב היווצרות הקונפליקט בין שני מושאי הנאמנות, עיניים רבות צפו לעבר הקהילה היהודית מתוך ניסיון להבין לאן נתונה נאמנותם, כאשר הדואליות המובנית בה הופכת סותרת ובלתי אפשרית.
עבודה זו תבחן את האם לפרשת פולארד הייתה השפעה על הנאמנות הכפולה של הקהילה היהודית בארצות הברית, ואת אופן ההשפעה. עבודה זו תסקור את תגובת הקהילה היהודית בארה"ב, כמו גם את תגובותיהם של הממשל בישראל ובארה"ב, המהווים השפעה מרכזית ועיקרית, לפרשת פולארד. כמו כן יבחן מושג הנאמנות הכפולה של הקהילה היהודית בארצות הברית לאור ההשפעה של פרשת פולארד עליו.
---------------------------------------------------------------------------------
1. William E Smith, "Brothers with blood in their eyes; in Jerusalem, U.S. Jewish leaders wade into the (Pollard fray". Time, (March 30, 1987), v129 p40(1
2).. Unknown. "Double identity". The New Republic, (April 6, 1987), v196 p4(1
.3. Ibid
4. שמעון שיפר, "תוציאו אותי מהבור". ידיעות אחרונות, (5 אפריל, 2004), מוסף פסח, עמ' .2
5,. P.R. Kumaraswamy, "The politics of pardon: Israel and Jonathan Pollard". Arab Studies Quarterly .(summer 1996), v18 i3

מקורות:

אלדר, אריה פרופ'. "פגישה עם האזרח פולארד". www.moledet.org.il.
אלמן, ישראל. יהדות אמריקה בחברה פלוראליסטית, תל-אביב: ספרית פועלים, תשמ"ה.
דרור, אמנון. "לא דרייפוס שני ולא חף מפשע", הארץ, (31 ביולי 1996).
טביביאן-מזרחי, מיכל. "ג'ונתן פולארד. פעולות שנקטה מדינת ישראל לשחרורו". הכנסת, מרכז מחקר ומידע, (19 במאי 2003).
פרנס, דימיטרי. "יונתן פולארד, יהדות ארה"ב והשקפה אמונית", www.zionet.co.il.
שיפר, שמעון. "תוציאו אותי מהבור". ידיעות אחרונות, (5 אפריל, 2004), מוסף פסח, עמ' 2.
Bernstein, Louis. "Are the Jews one people?". Jerusalem Post, (December 18, 1990), pg. 08.
Biale, David. "The caes of Jonathan Pollard: ten years later". Tikkun, (May-June 1997), v12 n3 p41(2).
Blitzer, Wolf. "Pollard affairs costs Jew his clearance at Penthagon". Jerusalem Post, (January 31, 1989), pg. 12.
Blitzer, Wolf. "Behind U.S. Jewry's standing ovation". Jerusalem Post, (November 24, 1989), pg. 04.
Bookbinder, Hyman. "American Jews and Israel after the Pollard affair", in William Frankel, ed., Survey of Jewish Affairs, )1998(, p. 127.
Brettschneider, Marla. Cornertones of Peace: Jewish Identity Politics and Democratic Theory. New Jersey: Rutgers University Press, 1996.
Collins, Frank. "Dual Loyalties". Jerusalem Post, (April 19, 1995), pg. 6.
Curtiss, H. Richard. "Supporters for Jonathan J. Pollard, spy-for-Israel, continue to work for his release". Washington Report on Middle East Affairs, (September-October 2002), v21 i7 p23(2).
Davidi, Shi. "Diaspora support, yes; policy involvement, no". Jerusalem Post, (October 23, 1998), pg. 05.
Editorial. "The Pollard issue". Jerusalem Post, (August 18, 1991), pg 06.
Fishkoff, Sue. "American rabbis ask Bush to give Pollard clemency times ad unites broad segment of American Jewry in coalition". Jerusalem Post, (October 25, 1992), pg. 10.
Fishkoff, Sue. "U.S. Jewish body votes not to ntervene in Pollard case". Jerusalem Post, (February 18, 1993), pg. 14.
Freedman, Helen."Senator Joseph Lieberman on Pollard and Dual Loyalty accusation".Americans for a safe Israel. www.afsi.org. )August 10, 2000(.
Glick, Caroline. "On `dual loyalties'". Jerusalem Post, (October 17, 2003), pg 01.
Heilman, Samuel. "Seperated but not divided". Society, (May-June 1999), v36 i4 p8(7).
Heilman, Samuel. Portrait of American Jews, United States: University of Washington Press, 1995.
Kavon, Eli. "The American Jews powerlessness". Jerusalem Post, (December 26, 1990), pg. 04.
Kumaraswamy, P.R. "The politics of pardon: Israel and Jonathan Pollard". Arab Studies Quarterly, (summer 1996), v18 i3.
Liebman, S. Charles. "Has the romance ended?". Society, (May-June 1999), v35 i4 p15(6).
Marcus, Jonathan. "Discordant voices: the U.S. Jewish community and Israesl during the 1980s". International Affairs, (July 1990), vol66 no3 pg 545-558.
Neusner, Jacob. Stranger at home, Chicago and London: The University of Chicago Press, 1981.
Rich, Zishe. "The spy who got stuck in the twilight zone". Jerusalem Post, (April 19, 2002), pg. 13.B.
Satchell, Michael. "The spy who came between friends". U.S. News World Report, (March 30, 1987), v102 p32(2).
Schachter, Jonathan. "U.S. Jewry leadership seen shifting support toward Pollard release". Jerusalem Post, (March 31, 1991), pg. 02.
Schachter, Jonathan. "U.S. Jewish leaders call for Pollards freedom". Jerusalem post, (May 17, 1991), pg 02.
Schachter, Jonathan. "U.S. Jews to back Pollard". Jerusalem Post, (June 16, 1991), pg. 02.
Smith, E. William. "Brothers with blood in their eyes; in Jerusalem, U.S. Jewish leaders wade into the Pollard fray". Time, (March 30, 1987), v129 p40(1).
Strober, Gerald. American Jews: Community in Crisis, New York:Doubleday Company Inc, 1974.
Thompson, Mark. "America's Traitor, Israel's Patriot". Time, (November 2, 1998), p44(1).
Weiss, Avraham. "Pollard betrayed by fears of `Dual loyalty'". Jerusalem Post, (August 8, 1991), pg 06.
Zoll, Rachel. "Meanwhile...dual loyalty fears". Jerusalem Post, (October 11, 2002), pg. 06 B.
Unknown. "Double identity". The New Republic, (April 6, 1987), v196 p4(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת פרשת פולארד על הנאמנות הכפולה של הקהילה היהודית בארה"ב.", סמינריון אודות "השפעת פרשת פולארד על הנאמנות הכפולה של הקהילה היהודית בארה"ב." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.