היישום אינו מחובר לאינטרנט

תאומים במשפחה בראי ספרות

עבודה מס' 070038

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח הסיפורים: "אורה הכפולה/ אריך קסטנר"; "התאומים ותעלומת הכלבים האבודים", "התאומים תאומים מתאהבים בתאומות/ סמדר שיר".

4,505 מילים ,6 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

עבודה זו תעסוק בנושא מערכות יחסים בין תאומים במשפחה. העבודה מתמקדת בשני סוגים של מערכות יחסים, הראשונה: תאומים זהים שגדלו ביחד לעומת תאומים זהים שהופרדו לאחר לידתם. בעבודתי אתייחס לחינוך ולמשמעת אצל תאומים ואת הקרבה והאינטימיות בין התאומים שכרוכה ביתרונות ובחסרונות. בנוסף, אתייחס לקשר המיוחד שקיים אצל תאומים בלבד.
הסיפורים שבחרתי: "אורה הכפולה"/ אריך קסטנר - מסופר על אחיות תאומות זהות שהופרדו אחרי לידתן והן אינן מכירות אחת את השנייה ונפגשות באקראי כעבור מספר שנים. לעומתן בספר "התאומים ותעלומת הכלבים האבודים" מסופר על אחים תאומים שגדלים ביחד, צמודים מרגע היוולדם, הם בלתי נפרדים.
השאלה שתעמוד במרכז עבודתי: מהו ההבדל במערכות היחסים בין אחים תאומים שגדלו ביחד לבין אחים תאומים שהופרדו, והשונות בין שתי מערכות היחסים הללו? ניתוח ועיון ביצירות יתבצעו לפי חתך רוחבי בהם יש מאפיינים משותפים לספרים או שונים בהתייחס לתאומים.
בתחילת עבודתי אביא לסקירה ספרותית בנוגע לתאומים והיחסים ביניהם; בחלק השני של העבודה אנתח את היצירות; ואסיים בסיכום.

תוכן עניינים:
1. הקדמה.
2. מבוא (מבוסס על המקורות: "תאומים לגדל ולגדול"/ליאורה באור; "סיפור הנפש"/ אדיר כהן)
2.1 גבולות ומשמעת- "תאומים לגדל ולגדול"
2.2 חלוקת תפקידים
2.3 יחסים ומריבות
2.4 מדוע היחסים בין תאומים כה מיוחדים
2.5 השוואה ללא הפסקה
2.6 "סיפור הנפש" - "ביבליותרפיה
2.7 "חיזוק הדימוי העצמי"
2.8 "השומר אחי אנוכי"
3. "אורה הכפולה"
4. "התאומים ותעלומת הכלבים האבודים"
5. "התאומים תאומים מתאהבים בתאומות"
6. סיכום.
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ליאורה באור (2004) טוענת כי ההתפתחות המקבילה ולעיתים זהה של תאומים, יחד עם נוכחות מתמדת של תאום,יוצרת מצב שבו השניים קולטים שכדאי להתייעל ולהיעזר זה בזה. טכניקות של חלוקת תפקידים מאוד שכיחות בקרב תאומים וישנן כמה סוגים. הנפוצה ביותר היא חלוקת המיומנות. מיומנות חברתית: בתחום הכישורים החברתיים,שיתוף הפעולה,או חלוקת התפקידים בין התאומים הרבה יותר מורכבים מאשר בתחום הכישורים המשימתיים, שכן קל יחסית ללמד ילד איך להפעיל מכשיר מסוים, אבל הרבה יותר מורכב ללמדו כישורים חברתיים.זאת משום שכישורים חברתיים מורכבים מחלקים רגשיים וממאפיינים באישיות.

תגים:

תאומים · ספרות · אחים · תאומות · אחים · משפחה · קריאה ביקורתית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תאומים במשפחה בראי ספרות", סמינריון אודות "תאומים במשפחה בראי ספרות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.