היישום אינו מחובר לאינטרנט

כלכלת עבדים בארה"ב

עבודה מס' 063357

מחיר: 410.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר הסימביוטי שהיה קיים בין ההיבט הכלכלי וההיבט החברתי של העבדות.

9,473 מילים ,21 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עבודה זו תתמקד בנושא כלכלת העבדים על היבטיה השונים (גם מבחינה מעמדית כמובן) ומטרתה תהיה להצביע על הקשר הסימביוטי שהיה קיים בין ההיבט הכלכלי וההיבט החברתי של העבדות. בנוסף, בעבודה זו יושם דגש על העצמאות של העבד השחור אותה השיג בדרכים שונות (כפי שנווכח בהמשך) למרות היותו עבד משועבד לאדונו הלבן. במסגרת העבודה ייערך דיון בדעות התומכות ברווחיות השיטה (העבדות) ובכאלה הפוסלות אותה.

כאשר מדובר בכלכלת העבדים בארה"ב חלוקות הדעות לגבי רווחיותה. יש הטוענים שכתוצאה מעלותם הגבוהה של העבדים, בעלי מטעים עשירים נקלעו לחובות, ואילו אלה שהיו פחות עשירים נאלצו להסתמך על מלווים בריבית בתקופות שבין עונות היבול, לכן בטווח הארוך ניתן לומר כי מוסד העבדות היה בלתי כלכלי גם לבעלי מטעים גדולים ומבוססים מחד וגם לחקלאים הקטנים מאידך שלא יכלו למעשה לשאת בעלות כוח העבודה ( Stampp, 1956).
יש הטוענים כי העבדות, כשיטה כלכלית, הייתה נחותה וחלשה ואילו אחרים גורסים כי כעסק כלכלי היא הוכיחה עצמה כמשתלמת לעיתים תכופות מאוד כמו Genovese שטען כי חל גידול עצום בייצור וכי רמת החיים של החברה כולה עלתה והפער בין עניים ועשירים רק גדל (Genovese, 1965). האדונים נהנו מעצם מעמדם כבעלי עבדים וגם אם עלות העבד הייתה גדולה מההכנסה שהביא הרי שקשה להניח שהעבדות הייתה באה אל קיצה לולא שמה המלחמה קץ לה (Stampp, 1991). לעומתם יש גם כאלה הטוענים כי העבדות עיכבה את התיעוש משום שרכש העבדים ספג הון עתק שהופנה כלפי תחום זה ולא היה פנוי לכיוון התיעוש. לדידם, העבדות הגבילה את התפתחותו של שוק פנימי רחב בעל כח קנייה רב, ובכך שהנציח את בערותם של העבדים נשלל הדרום מיתרונותיו של מעמד עובדים משכיל ומיומן.

כפי שנווכח במהלך העבודה, נושא כלכלת העבדים הינו נושא מורכב. המסקנה העיקרית אליה הגענו היא שלמעשה כשמדובר בכלכת העבדים מדובר בשתי מערכות מקבילות שהתנהלו אחת מול השנייה אך גם התמזגו זו בזו והיו קשורות בקשר גומלין סמביוטי, האחת לא יכולה הייתה להתקיים ללא השנייה. מעניין במיוחד יהיה לבדוק דווקא את המערכת הכלכלית הפנימית בקרב העבדים, מקורותיה, כיצד התפתחה ואיך התקיימה מכיוון שלמרות היותה מערכת התלויה במערכת כלכלת האדון, היא פיתחה לעצמה עצמאות כלכלית, ובנושא זה תתמקד העבודה. עצמאות כלכלית זו של העבדים שימשה יותר מאוחר כבסיס לאמנציפציה של העבדים, כשלב חיוני ובסיסי בדרך לאמנציפציה שלהם.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. רקע היסטורי
3. שני סוגים של כלכלה
4. יחס בעלי העבדים אל רכושם נושא הרווחים
5. הטכנולוגיה והשפעתה על האדון והעבד
6. סיכום
7. ביבליוגרפיה

מקורות:

Berlin, Ira, Morgan, P. D. (1974). Cultivation and Culture. Labor and the shaping of slave life in the Americas.
Berlin, I. (1976). The Charter generations. Expression of Creole Society. New York: Pantheon Books.
Berlin, I. (1974). Slaves Without Masters: the Free Negro in the Antebellum South. New York: Pantheon Books .
Blassingame, J. W. (1979). The Slave Community:: Plantation Life in the Antebellum South. (New York: Oxford University Press, revised and enlarged edition, recommended over earlier edition)
Conrad, H. Meyer, J. (1968). "The economics of slavery in the Ante-Bellum south". Journal of Political economy, pp. 95-122.
De Toqueville, A. (1840). Democracy in America. NY. Volumes I II.
Genovese, E. D. (1965). "The political economy of slavery". Studies in economy and society of the slave south. NY, Pantheon Books pp. 180-239.
Genovese, E. (1969). The World the Slaveholders Made: Two Essays in Interpretation. New York: Pantheon Books .
Genovese, E. (1974). Roll, Jordan, Roll: The World the Slaves Made. (New York: Pantheon Books, 1974)
Handlin, D.. E. M (1950). "The origins of the Southern Labor system". Quarterly, 3rd edition. Series 7, pp. 199-222.
Kolchin, P. (1993). American Slavery, 1619-1877. (New York: Hill and Wang.
Morgan, E. S. (1975). American Slavery, American Freedom. The ordeal of colonial Virginia. NY.
Olmsted ,Frederick Law. (1860). Olmsted's Journey in the Back Country. The North American Review, vol. 91, issue 189 (October 1860).
Olmsted ,Frederick Law. (1860). Olmsted's Journey in the Back-Country. The Atlantic Monthly, vol. 6, issue 37 (November 1860).
Olmsted ,Frederick Law . (1856). Olmsted's Seaboard Slave States. Putnam's Monthly, vol. 7, issue 38 (February 1856).
Phillips, Ulrich B (1989). The Slave Economy of the Old West. Selected essays in economic and social history. Louisiana State University press. Baton Rouge.
Phillips, Ulrich B. (1968). American Negro Slavery: a Survey of the Supply, Employment and Control of Negro Labor as Determined by the Plantation Regime
Stampp, K. M. (1956). The peculiar Institution, New York: Knopf, 383-418.
Stampp, K. (1991). The Causes of the Civil War. (New York: Simon and Schuster) 3rd Rev. Ed.
Watson, H. (1985). "Conflict Collaboration: Yeomen, Slave holders Politics of the Ante-Bellum south". Social History, 10, 3 (October, 1985), 273-298.
Watson, H. (1996). "Slavery and Development in a Dual Economy: The South and the Market Revolution". In The Market Revolution in America, Melvyn Stokes, ed. (Charlottesville: University Press of Virginia), pp. 43-73.

תגים:

אמנציפציה · האדונים · מעמד · סימביוטי · עבדות · כושים · מלחמת · האזרחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כלכלת עבדים בארה"ב", סמינריון אודות "כלכלת עבדים בארה"ב" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.