היישום אינו מחובר לאינטרנט

עונש המוות

עבודה מס' 063355

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הנושא ממספר היבטים ובחינת המקרה של רוצחי דרק רוט.

5,703 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עונש המוות, המוגדר כעונש החמור ביותר שניתן לתת, אינו מהווה תופעה שולית ברחבי תבל וניתן להצביע גם על מדינות דמוקרטיות אשר בהן ישנה ענישה כזו, שהבולטת בהן היא ארצות הברית. גם לאורך ההיסטוריה יש לעונש המוות מקום של כבוד ואפשר להצביע על אנגליה בתקופת העת החדשה כראשונה שצידדה בעונש זה.
עונש המוות בא לשרת בראש ובראשונה את הציבור הרחב. יש שיטענו בכך שהעבריין לא ישוב לפשוע ויש בעובדה שזהו הצידוק המוסרי לגבי רצח של אדם אחר. ישנם זרמים שהשתמשו בעונש המוות בכדי לצבור הסכמה כללית מן הציבור. ההיבט הדתי גם כן מעלה עימו את השירות שעונש זה עושה.
הצידוק הפילוסופי של עונש המוות נשען על שתי תורות: תורת התועלתנות ותורת הגמול. על פי שתי תורות אלו נשענים מספר רב של מוקדים באוכלוסיה, מפלגות, מדינות, דתות אשר מבססות את הצידוק הפילוסופי או על פי תורת הגמול או על פי תורת התועלתנות שמפיק עונש זה.
מאז ומתמיד העלה עונש המוות מצדדים ואף מתנגדים רבים לגבי פעילותו. נראה כי לכל נקודה שבאה להצדיק את עונש המוות יש את ההסבר הנגדי שבא לתת משקל נגד למה אין להשתמש בעונש זה. השקפת העולם לגבי הנושא נשענת לפעמים על עמדות מוגמרות ודעות קדומות ולכן ניתן לומר שהפולמוס לגבי עונש זה יימשך תמיד.
נקודה שיוכית של החברה הישראלית לגבי עונש המוות מוצגת בעבודה זו בסרט "באזז" שמהווה שחזור של התקופה האחרונה לפני רצח נהג המונית דרק רוט על ידי הנערים ארבל אלוני ומשה בן אבגי בינואר 1994. הסרט מתאר את השתלשלות האירועים שקדמו לרצח ואף אולי שופך אור על השאלה מה מביא נערים אלו לרצוח אדם חף מפשע. נקודה נוספת מעניינת מעלה את השאלה האם יש צורך להרשיע את אותם נערים בעונש מוות, אליה התייחסתי בפרק האחרון.

תוכן עניינים:
פרק 1 :גזר דין מוות
פרק 2 :מטרות עונש המוות
פרק 3 :הצידוק הפילוסופי לגזר דין מוות
פרק 4 :הלבטים סביב גזר דין מוות (בעד ונגד)
פרק 5 :באזז - רוצחי דרק רוט
פרק 6 :צידוק עונש מוות לרוצחי דרק רוט
ביבליוגרפיה

מקורות:

בזק, י'. (1981). הענישה הפלילית. ירושלים תל אביב: דביר
חבה, י'. (2001). דרישת המעשה בעבירת רצח במשפט העברי. דיני ישראל, כ-כא, 475-513.
טטנבאום, א'. (2003). הגישה הסוציולוגית ההיסטורית לחקר הענישה הפלילית. בתוך אדר מ' ו-וולף י' (עורכים), עבריינות וסטייה חברתית תאוריה ויישום (ע"מ 173-213). רמת גן: אוניברסיטת בר אילן.
סנג'רו, ב'. (2002). על עונש המוות בכלל ועל עונש המוות בגין רצח בפעולת טרור בפרט. עלי משפט, א-ב: 127-204.
פרימוראץ, א'. (1992). על עונש המוות. בתוך גביזון ר' ושני דור ח' (עורכים), זכויות האדם והאזרח בישראל (ע"מ 173-176). ירושלים: האוזר.
שוהם, ש.ג ושביט, ג' (1990). עבירות ועונשים:מבוא לפנולוגיה. תל אביב: עם עובד.
Jacobs, D. Carmichel, J.(2004). Social Threat, and the Death Sentence: Capital Sentences across Time and Space. Social Forces. 83, 249-279.
Vollum, S., Longmire, D. Buffington-Vollum, J.(2004). Confidence in the Death Penalty and Support for its Use: Exploring the Value Expressive Dimention of Death Penalty Attitudes.JusticeQuarterly. 21, 521-547.

תגים:

ענישה · גזר · דין · מוות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עונש המוות", סמינריון אודות "עונש המוות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.