היישום אינו מחובר לאינטרנט

היברידים רב-תרבותיים בעבודותיה של קרן רוסו.

עבודה מס' 063319

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

6,287 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

קרן רוסו (נ. 1974) סיימה את לימודיה במחלקה לאמנות בבצלאל בשנת 1998, מאז היא מתפקדת כאמנית פעילה. רוסו נחשבת בעולם האמנות הישראלית להצלחה משגשגת. היא מציגה במוזיאונים בארץ ובעולם, ומלמדת במחלקה לאמנות בבצלאל. את המפגש בינינו הקדימו פרוייקטים משותפים שיצרה רוסו בווידאו בתקופה האחרונה, והיה לי הזכות להיות הצלם בהם.
ב"מזריק הנפט" - בונה רוסו דוקומנט אינטבסיבי כמו-דוקומנטרי, של 90 דקות, (מוקומנטרי בשפה הקולנועית), על קרימינל- אמן פיקטיבי המתקיים באנגליה של שנות ה-80. אותו קרימינל נוהג היה להזריק בחשאי נפט לנשים שלקחו חלק בחייו, על מנת ליצור בהם תלות טיפולית כלפיו. אותה תלות היתה גוררת אחריה טיפול מסור מצידו, כך שאותה אישה "מוזרקת" הפכה לאסירת תודה כלפיו, והתאהבה בו נואשות. התאהבות שחייבת היתה להסתיים במוות. כך היה מנהל אותו קרימינל- אמן את חייו. עובר מקורבן לקורבן יוצר בהם את התלות, מפתח בהם את אהבתם ונותן להם לגסוס למוות.
ב"גמילות חסדים"- מופיעה קרן עצמה באקט הקרימינלי. במהלך עבודת הווידאו (שמומנה ע"י הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה"), מתוארות סצינות פיקטיביות בהם מכינה רוסו מלכודות פיתיון, ססגוניות וצבעוניות, לילדים מגיל חצי שנה עד גיל שש. כמו במעשה האמנות אותם ילדים תמימים\ פתיים, נופלים בפח בזה אחר זה אחרי הצבעוניות והחושניות של מלכודותיה, והולכים שולל אחריהן. במהלך העבודה עם רוסו מצאתי באופן מרתק את האופן שבו היא משתמשת בדימויים קיצוניים על מנת לתאר תחושות פנימיות נסתרות. עולם הדימויים הרלוונטים בהם השתמשה היה רחוק מכל דבר שיצא לי לפגוש בעבר. מנגנוני ההרחקה שבהם היא מסיתה את העבודה מכיוון אוטוביוגרפי לכיוון ציבורי היו משוכללים ומתוחכמים, נקודות ההתרסה היו מורכבות. יחד אם זה ניתן היה עדיין לזהות את הנקודות הרגישות והמרגשות בהם, אותן הנקודות המרכיבות את עולמה הפנימי.

לקראת צאת ספרה הראשון "איציקלופדיה תרמיקה" בהוצאת אומנות לעם נתקיימה שיחה זו.
נקודת ההתחלה של שיחתינו היא מפרוייקט הסיום של שנה ג' בבצלאל. רוסו מגדירה פרוייקט זה כהתנסות מובהקת ראשונה בהיברדיות. גוף העבודה מורכב מעננה\ספינת אם המורכבת מכ- 17 עבודות בגודל A3 התלויות על קיר.

תוכן העניינים:
מבוא
רומנטיקנה-אמריקנא
גוף-צל
משוגע-אמן-קרמינל
חום-לגיטמציה
מפלצת דו-ראשית
סיכום
ביביליוגרפיה

מקורות:

בארת רולאן, 1981: שיח אהבה. הוצאת ספרים שוקן.
גיתה יוהן וולפגנג פון, 1972: שיחות גיתה עם אקרמן. הוצאת מוסד ביאליק; ספרי מופת מספרות העולם, ירושלים.
הופמן א.ת.א, 1990: סיפורי הופמן. הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
הנדקה פיטר, 1979: חרדתו של השוער מבעיטת ה-11. הוצאת הקיבוץ המאוחד, תל-אביב.
יונג ק.ג., 1973: פסיכולוגיה של הלא מודע. הוצאת דביר, תל אביב.
סגל רונה, "ע"ע כומר רקוב", עיתון העיר. 24.6.2004, עמ' 52 - 54. רשת שוקן.
פרידלנדר שאול, 1985: קיטש ומוות. הוצאת כתר, ירושלים.
רוסו קרן, 2004: אנציקלופדיה תרמיקה. הוצאת תרבות לעם, תל אביב.
שוהם שלמה גיורא,2002: טירוף,סטייה ויצירה. משרד הביטחון- הוצל"א, האוניברסיטה המשודרת.
"במיוחד לסטודיו", סטודיו, גיליון 114, יוני 2000.
Bataille Georges writers associated with the acephale and surrealist groups, 1995: Encyclopaedia Acephalica. Atlas Press, London.
Jung Carl Gustav, 1973: Reserches into the phenomenology of the self. 2nd ed. Princeton University Press; Princeton, N.J.

תגים:

היברידיות · אורותעתועים · אורפאוס · אמריקנא · ביוב · ביצה · גמילות · געש · המרתון · התאבדות · חסדים · לבנים · מעטפות · נאציזם · נפץ · עורבים · פרידריך · רומנטיקנא · שיגעון · שמש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "היברידים רב-תרבותיים בעבודותיה של קרן רוסו.", סמינריון אודות "היברידים רב-תרבותיים בעבודותיה של קרן רוסו." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.