היישום אינו מחובר לאינטרנט

המניעים של סאדאת לחתימת הסכם שלום עם ישראל.

עבודה מס' 063269

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,413 מילים ,5 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בתקופת כהונתו חולל סאדאת שינויים מרחיקי לכת, הוא לא חשש לבצע שינויים ולעצב מציאות חדשה גם אם נתקל בקשיים וכך היה גם בהקשר של הסכסוך הישראלי-ערבי. הוא הצליח לשנות את הגישה האומרת שלא ניתן ליישב את הסכסוך בדרך של פשרה אלא רק באמצעות מלחמה.
סאדאת החליט להעמיד את מצרים בראש סדר עדיפויותיו ולדאוג קודם כל לאינטרס האישי שלה וכיוצא מזה להפסיק ללחום את מלחמות העולם הערבי. הוא הבין שעליו להתפנות ולפעול לטיפול בבעיות הפנים של מצרים ולשם כך עליו להשיג רגיעה חיצונית, להפסיק את מצב המלחמה עם ישראל ובכך להימנע מהוצאות כלכליות מיותרות.
העבודה תסקור את המניעים שהביאו את סאדאת לרצות ולנסות להגיע עם ישראל למשא-ומתן שיביא בסופו של דבר להסכם שלום כולל עמה. מניעים שבסופו של דבר הביאו אותו לצאת ביוזמה מפתיעה ב-9 בנובמבר 1977 ולהכריז שהוא מוכן ללכת אפילו עד לכנסת בישראל כדי לומר לישראלים שהוא מוכן לשלום בין שתי המדינות והפסקת מצב המלחמה התמידית ביניהם.
סאדאת יכול היה לעשות צעד קיצוני כזה ששבר את כל מוסכמות העולם הערבי הודות למנהיגותו ואופיו שהצטיינו בחזון, נחישות ותעוזה והודות לראייתו את טובת העם המצרי ודאגה לאינטרס המצרי, תוך הינתקות מדאגה לאינטרס הערבי, דבר שאפיין את המשטר במצרים שנים קודם לכן.
העבודה תתחיל עוד ביוזמתו של סאדאת להסכם שלום בשנת 1971 על מנת להראות את שורשי שינוי התפיסה האומרת שלא ניתן ליישב את הסכסוך עם ישראל בדרכים דיפלומטיות, ותמשיך לסקור את המניעים של סאדאת לפי סדר כרונולוגי. תחילה השפעותיה של מלחמת יום כיפור על הלך מחשבתו, אחר כך המשבר הכלכלי במצרים והמהומות בה, שהביאו אותו להבנה שיש לקדם את ההליכים ביתר שאת ולבסוף המסרים שקיבל מישראל, ערב היוזמה, על נכונות למשא-ומתן ולויתורים משמעותיים לגבי שאלת חצי האי סיני, דבר שהביא אותו באופן סופי ומוחלט להצהיר על מוכנות להגיע לירושלים ולכנסת בישראל כדי לנאום בפני העם בישראל.

ראשי פרקים:
הקדמה
יוזמת השלום של סאדאת ב-1971
מלחמת יום כיפור
המשבר הכלכלי במצרים
המסרים שקיבל סאדאת על נכונות ישראלית למו"מ
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אל-סאדאת, אנוור. נייר אוקטובר. הוצאת צה"ל, 1974.
אל-סאדאת, אנוור. סיפור חיי. ירושלים: הוצאת עידנים, 1978.
ישראלי, רפי. אנוור סאדאת על מלחמה ושלום. ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, 1982.
קרניאל, מרדכי. יוזמות ותמורות בהנהגת אנוור אל-סאדאת. ירושלים: הוצאת פסגות, 1999.
שמיר, שמעון. מצרים בהנהגת סאדאת. תל-אביב: הוצאת דביר, 1978.
מרדכי קרניאל, יוזמות ותמורות בהנהגת אנוור אל-סאדאת (ירושלים: הוצאת פסגות, 1999), עמ' 29.
רפי ישראלי, אנוור סאדאת על מלחמה ושלום (ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, 1982), עמ' 28-29.

תגים:

הסכם · ישראל · מצריים · סאדאת · שלום

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המניעים של סאדאת לחתימת הסכם שלום עם ישראל.", סמינריון אודות "המניעים של סאדאת לחתימת הסכם שלום עם ישראל." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.