היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההוראה המכווננת - מן הכוח אל הפועל

עבודה מס' 063230

מחיר: 724.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית ויישום השיטה.

27,745 מילים ,12 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
חלק א'
פרק 1: סקירה ספרותית
פרק 2: השערות המחקר ומטרותיו
פרק 3: מערך המחקר
חלק ב'
פרק 4: תהליך הניסוי ותמליליו
פרק 5: ניתוח כמותי של הממצאים
פרק 6: ניתוח איכותי של הממצאים
פרק 7: סיכום ומסקנות
ביבליוגרפייה
נספחים

מבוא

כאשר איש חינוך ניצב מול תלמידים וברצונו ללמדם דבר מה, הרי שבפניו קיימות דרכים
שונות, רבות ומגוונות להעביר מסר זה או אחר. אחת מדרכים אלו, היא ההוראה המכווננת,
שבה תעסוק עבודה זו.

מטרתנו כתלמידות בהווה, ונשות חינוך בעתיד, היא לתהות על קנקנה של גישת ההוראה
המכווננת, ליישמה בפועל ולהעמיד אפשרויות למחקרי המשך בעתיד על-ידי איתור דפוסים
חדשים וניצני מחקר, שהחוקרים טרם נתנו דעתם על כך, או לחילופין, לסייע בחיזוק קורות
התמיכה של גישה זו על-ידי בחינת נקודות תורפה והצעת דרכי התמודדות נאותות עימם.

כדי לעשות כל אלו, מצאנו לנכון לחלק את העבודה לשני חלקים, ובכל חלק מספר פרקים. את
החלק הראשון ניתן לכנות כ-"חלק התיאורטי", ואילו את החלק השני ניתן לכנות כ"חלק
היישומי".
שמותיהם של שני חלקי העבודה מצביעים על תוכנם. היינו, החלק הראשון מטרתו לפרוש, ככל
שהדבר יאפשר, את התיאוריה לאורה פעלנו, את דרכי פעולתנו ומטרותינו. החלק השני יציג את
היישום בפועל של הנלמד בכיתה, יישום התיאוריה וכמובן - את תוצאות המחקר. נקודת
החיבור שבין שני החלקים היא הפרק הרביעי, שיציג את תהליך הניסוי ותמליליו. הראיונות
הוקלטו ומאוחר יותר שוכתבו. משמעות הממצאים נדונה בקונטקסט של הספרות התיאורטית
העוסקת בהוראה מכווננת, היינו הגישה המשולבת אשר מבוססת על מחקריהם של פיאז'ה,
גרוסברג וויגוצקי.
העבודה עצמה נחתמת בהצגת ניתוחים כמותיים ואיכותיים ובדיון במסקנות המתבקשות.

חשיבות מחקר זה בהתמקדותו בהבנת המשתנים הקשורים בהבנת חומר נלמד, והפנמתו אצל
הילדים הצעירים. לסוגיית הפנמת והבנת החומר על-ידי הילד חשיבות רבה, מכיוון שמערכות
החינוך ואנשי המקצוע צריכים לתכנן את מערכי השיעור או הפעילויות באופן כזה, שהילד יוכל
להוציא ממנו מידע רב ככל הניתן, מידע, שיופנם על-ידו.

במהלך העבודה ניצבנו לא אחת בפני קשיים שונים, אותם נפרט בהמשך. משום כך ניסינו לפנות
לקשת רחבה של חוקרים, אנשי חינוך, פסיכולוגים וסטטיסטיקאים. אולם, בסופו של יום, עלינו
להודות כי ספרה של שרה דרויאן, "עקרונות אבולוציוניים בהתפתחות החשיבה" היה לנו לעזר
רב ובמיוחד שימש אותנו כחומר רקע איתן.

מקורות:

אילני-גיגוזינסקי, ב. ושטינברג, ר. (1993). "מיון בגיל הרך-סט מיון מובנה",מתוך כפר חזק 8, ת"א.
בר-אל, צ.; נוימאיר, מ.,( 1992). מפגשים עם הפסיכולוגיה, אבן יהודה.
דגני, נ. (תש"ל). פרקי הדרכה, פיתוח מושגים מתמטיים בגיל הרך, ירושלים: משרד החינוך.
דרויאן, ש. (1999).עקרונות אבולוציוניים בהתפתחות החשיבה, תל אביב: רמות.
לוין ג. (1989). גן אחר: תורת הגן של זרימת הפעילות,חיפה: אח.
נחמיאס ונחמיאס (1990). שיטות מחקר במדעי החברה, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
סרוף, א.; קופר, ר. ודהארט, ג.,( 1998). התפתחות הילד טבעה ומהחכה, תל אביב.
פיטרסון, ר.; פלטון-קולינס, ו. (2003). מדריך פיאז'ה למורים ולהורים, חולון.
שטכל, (1984). תוכנית מט"ל לגיל הרך, ירושלים:מסדה.
Grossberg, S. (1986). The adaptive brain: I II. Amsterdam: North-Holland.
Piaget, J. (1959). The language and thought of the child. London: Routledge Kegan Paul.
Vygotsky, L.S. (1987). The Collected Works of L.S. Vygotsy. New York: Plenum.

תגים:

הוראה · מכווננת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההוראה המכווננת - מן הכוח אל הפועל", סמינריון אודות "ההוראה המכווננת - מן הכוח אל הפועל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.