היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומה של צרפת במערכת הבינלאומית בימינו

עבודה מס' 063218

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא על פי המאמר של קגן, "כוח וחולשה".

1,917 מילים ,14 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי במאמרו של רוברט קגן "כוח וחולשה" על מנת להציג את מקומה של צרפת במערכת הבין לאומית בתחילת האלף השלישי, כשלאורך העבודה אציג גישות אחרות ואנסה להכריע ביניהן. צרפת, מדינה גאה ואימפריה קולוניאלית בעבר, אשר השכילה לאורך השנים לשמר את השפעתה בזירה הבינלאומית. צרפת שיצאה מנצחת גאה ממלחמת העולם הראשונה ולאחר כיבושה במלחמת העולם השנייה, נעשתה תלויה יותר ויותר בארה"ב בתקופת המלחמה הקרה דרך ברית נאט"ו. קריסת בריה"מ ותום המלחמה הקרה השאירו את המערכת הבין לאומית במצב לא מאוזן שבו שואפת צרפת למקם את עצמה בהנהגת האיחוד המתהווה. על פניו נדמה שמדיניותה של צרפת מצליחה והיא מהווה גורם לא מבוטל ביחסים הבינלאומיים, למרות חולשתה היחסית אל מול שחקנים אחרים בזירה האזורית והגלובאלית. זו הסיבה שהובילה אותי לעסוק בנושא זה- הכיצד שחקן מחזיק בהשפעה לא פרופורציונאלית לכוחו בזירה הבינלאומית. בכוונתי לבחון את אופן ניהול היחסים הבינלאומיים של צרפת בדגש על יחסה לארה"ב ואופן התמודדותה אל מול האיומים החדשים מצד משטרים "לא אחראיים".

מקורות:

הנטינגטון, סמואל. "התנגשות הציוויליזציות", תכלת. גליון 9, (2000). עמ': 129-158.
מילמן, ריצ'ארד. "צרפת, ציונות וישראל", נתיב. שנה 15 גליון 3(86), (2002). עמ': 70-74
פרלה, שלמה. "צרפת-חוד החנית במדיניות באיחוד האירופאי במזרח התיכון", נתיב. 16(1), (2003). עמ': 38-44.
קגן, רוברט. "כוח וחולשה", תכלת. גליון 5, (2003). עמ': 39-71.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומה של צרפת במערכת הבינלאומית בימינו", סמינריון אודות "מקומה של צרפת במערכת הבינלאומית בימינו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.