היישום אינו מחובר לאינטרנט

"דרמה של פיות "באגדות המלך ארתור

עבודה מס' 063139

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התיאוריה של טולקין לגבי "דרמה של פיות" תוך עיון בסיפורי המלך ארתור.

2,618 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המונח "סיפורי פיות" עשוי להעלות בדמיונם של אנשים אסוציאציות רבות ומגוונות, החל ביערות קסומים וכלה בפיות זערוריות המתחבאות בין עלי הכותרת של פרח. אך האם סיפורי המלך ארתור יכולים להיחשב כסיפורי פיות? שאלה זו, שעלולה לזעזע מספר אנשים הרואים בסיפורי המלך ארתור סיפורי גבורה ומוסר למבוגרים, הינה מיותרת לחלוטין עבור טולקין. שכן טולקין (Tolkien, 1992) טוען במסתו "עץ ועלה: על סיפורי פיות", כי סיפורי המלך ארתור רוויים בפיות. מטרת עבודה זו לבחון את טענתו של טולקין על ידי סקירת מספר סיפורים מתוך המאגר האדיר של סיפורי המלך ארתור, לאור המונחים שטבע טולקין במסתו: "בריאה משנית" (Sub-creation) ו"דרמה של פיות" (Fa¸rian Drama). לשם כך, העבודה תיפתח בדיון במונחים שהובאו לעיל, ותמשיך בסקירת הסיפורים "סר גוין והאביר הירוק" ו"כשפי נימיו ומורגנה לה פיי".

מקורות:

גרין, ל. ר. (1972). המלך ארתור ואבירי השולחן העגול. הוצאת עם עובד, תל אביב.
טולקין, ג'. ר'. ר'. (1992). עץ ועלה: על סיפורי פיות. הוצאת זמורה ביתן, תל אביב.
Pearce, J. (2002). J. R. R Tolkien's Sanctifying Myth www.isi.org/books/content/327foreword.pdf
Thompson, Raymond H. "The First and Last Love: Morgan le Fay and Arthur." In The Arthurian Revival: Essays on Form, Tradition, and Transformation. Ed. Debra N. Mancoff. New York: Garland, 1992. Pp. 230-47.
Timmerman, J.H. (1974). Tolkien's Crucible of Faith: The Sub-Creation. Christian Century, 608-611.

תגים:

אגדות · מיתולוגיה · פנטזיה · אבירים · ארתור · בריאה · דרמה · טולקין · מורגן · פיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""דרמה של פיות "באגדות המלך ארתור", סמינריון אודות ""דרמה של פיות "באגדות המלך ארתור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.