היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שוק הסלולאר בישראל בהתמקדות על חברת סלקום.

עבודה מס' 063049

מחיר: 265.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

9,134 מילים ,10 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
ניתוח חיצוני:
מגמות ותנודות בסביבה העסקית\שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מתחרים
מוצרים תחליפים
כוח מיקוח של לקוחות וספקים
חסמי כניסה ויציאה
אטרקטיביות השוק
גורמי מפתח להצלחה ((KSF
ניתוח פנימי:
מהות, מטרות ויעדים של סלקום
אסטרטגיה של הפירמה
SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו מוצרים
אסטרטגיית כיסוי שוק
תמהיל שיווק
בעיה מרכזית
הגדרת חלופות והערכתן
בעיות משנה
ניתוח כמותי של החלופות באמצעות מודל פישביין
המלצות
ביבליוגרפיה

מנהלים

אירוע זה מציג ניתוח של שוק הסלולאר בישראל בהתמקדות על חברת סלקום.
באירוע ביצענו מחקר מעמיק על השוק ועל השחקנים המרכזיים בו.
מטרתנו הייתה לזהות בעיות שיווקיות תוך כדי ניתוח חיצוני ופנימי, ולהציע חלופות לפתרונן.
חברת סלקום מחזיקה בנתח השוק הגדול ביותר בשוק הסלולארי (%36), כאשר לפי סקרים
לקביעת מודעות בלתי נעזרת, המותג סלקום הוא החזק ביותר בשוק הסלולאר ואף אחד
החזקים בשוק בכלל.
החברה החלה לפעול ב1995- בתחום התקשורת בישראל והתמודדה עם פלאפון שהייתה מונופול
עד אז.

הבעיה השיווקית המרכזית היא חוסר התמחות בקהל הצעיר ופניה לקהל זה באותה צורה
ובאותו מותג בה היא פונה לכל קהלי היעד. חברת פלאפון פונה לקהל הצעיר במותג נפרד
ובתדמית נפרדת המשדרים פנייה ייחודית ונפרדת לעולם הצעירים ומספקת שירותי תוכן
מיוחדים לצעירים. אנו מאמינים כי צעירים הם פלח אוכלוסייה נפרד בעל שפה ועולם מושגים
משלו, המצריך פנייה בשפה זו.

כמו כן זיהינו בעיות משנה. בעיית המשנה הראשונה היא חוסר בידול קונקרטי בשירותים
וטכנולוגיה. הבידול בחברת סלקום מתבסס על תדמית ומיצוב ברובו ואין לחברה יתרון תחרותי
בתחום הטכנולוגי או השירותי על פני המתחרות. אין בשוק הבחנה בין תועלות ספציפיות של
חברת סלקום לבין תועלות של המתחרים.
בעיית המשנה השנייה היא בעיית ההפצה. סלקום חשופה לקהל קונים חדש קטן יותר מאשר
המתחרות, מאחר ואין לה הסכם הפצה עם רשת חנויות גדולה בניגוד למתחרותיה. כלומר קיים
יתרון בתחום ההפצה אצל המתחרות ופיגור מסוים אצל סלקום.

החלופות שהצענו לפתרון הבעיה השיווקית המרכזית :
חלופה א': לחברת סלקום קיים מותג ספציפי הפונה לצעירים, "אקזיט". סלקום הזניחה את
המותג ולא משתמשת בו על מנת לפנות לקהל הצעיר שלה באותה צורה שהמתחרות משתמשות
במותגים המיוחדים לצעירים שבבעלותן.
קידום והחייאת מותג זה יהוו פתרון לבעיית חוסר ההתמחות והפנייה הלא מבודלת של החברה
לקהל הצעיר.
חלופה ב': סלקום תבנה מותג חדש ולא מזוהה עם החברה כפי שעשתה חברת פלאפון עם המותג
אסקייפ.
המותג יפנה לפלח הצעירים בלבד, ידבר אליהם בשפה שלהם, ידגיש את התועלות של שימוש
במותג כזה ויהווה פורטל סלולארי עצמאי בעל שירותי תוכן ובידור ייחודיים. כלומר יתקבל
מותג המתאים לפלח השוק הצעיר בלבד, המנותק מהמותג המקורי סלקום.
לאחר ניתוח והשוואת החלופות לבעיה המרכזית שלנו עפ"י מודל פישביין, מצאנו כי החלופה
העדיפה לפתרון הבעיה היא החייאה וקידום המותג הקיים אקזיט. זהו מותג מוכר לצעירים
כיום, אך בעל מודעות נמוכה מאוד ביחס למותגים המתחרים המובילים את השוק עדיפה
לחברת סלקום ותביא למימוש הפוטנציאל הגלום בפלח הצעירים שלא בא לידי ביטוי כיום.

הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו מראי מקום וכל מקורות העבודה הם אתרי אינטרנט.

תגים:

אורנג · אסקייפ · טלפון · נייד · סלולארי · סלולרי · פלאפון · פרטנר · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שוק הסלולאר בישראל בהתמקדות על חברת סלקום.", סמינריון אודות "ניתוח שוק הסלולאר בישראל בהתמקדות על חברת סלקום." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.