היישום אינו מחובר לאינטרנט

הסיכון העסקי בענפים השונים

עבודה מס' 062799

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים תיאורטיים ואמפיריים.

4,565 מילים ,12 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
1. מבוא - מטרות העבודה.
2. מושגי יסוד.
2.1 סיכון עסקי וסיכון פיננסי.
2.2 מבנה פיננסי ומבנה הון.
2.3 דרגת המנוף הפיננסי.
3. היבטים תיאורטיים.
3.1 המודל של מודליאני ומילר - המנוף הפיננסי וערך החברה.
3.1.1 הקדמה.
3.1.2 עולם ללא מיסים.
3.1.3 עולם עם מיסוי - מציאות.
3.1.4 סיכון פשיטת הרגל.
3.1.5 מודל הוצאות סוכן.
3.1.6 סינתזה של המודל של M&M
3.2 הקשר בין הסיכון העסקי למבנה ההון בחברה.
3.3 הסיכון העסקי במגזרים השונים - סקירה תאורטית.
4. היבטים אמפיריים.
4.1 המדגם.
4.2 הקשר בין המנוף הפיננסי לסיכון העסקי - אמפירי.
4.3 סטיות אפשריות של המחקר האמפירי.
5. סיכום ומסקנות.
6. תודות.
7. רשימה ביבליוגרפית.

מבוא - מטרות העבודה
בשנים האחרונות אנו עדים להאטה כלכלית בישראל שמושפעת מגורמים רבים והעיקרי שבהם ההאטה בשווקי העולם הרחב ובראשם השוק החשוב לישראל ארה"ב.
בתקופה כזו של הידוק החגורה וקשיים פיננסים באים לידי ביטוי השינויים וההבדלים בין חברות בענפים\מגזרים השונים. דוגמא מובהקת למצב היא מצב מגזר חברות התעופה בארה"ב שנמצא במשבר קשה והגיע לשיא עם הבקשה להגנה מפני נושים של חברת United AirLines אחת משתי החברות הגדולות בארה"ב ואף בעולם.
לעומת זאת גם במגזר המזון המשבר הכלכלי נתן את אותותיו וחברת MacDonalds שנקטה עד לאחרונה בשיווק אגרסיבי בצורת מאות אלפי סניפים בעולם שמכרו את תוצרתה הודיעה על צעדי התייעלות וסגירת מאות סניפים בעיקר סניפים קטנים ולא ריווחים.
שתי הדוגמאות הנ"ל וההבדל העצום בהשפעת ההאטה הכלכלית על התוצאות הכלכליות שלהן מצביע כאמור על הבדלים מהותיים בסיכון העסקי של חברות ממגזרים שונים.
כלומר אינטואיטיבית נראה כי עסקים השייכים לענפים מסוימים המכונים מסורתיים הם בעלי סיכון נמוך יותר מעסקים חדשניים או טכנולוגים כדוגמת ענף המחשבים/High Tech ובזמנים של ההאטה הכלכלית הדבר בא לידי ביטוי אך בצורה בולטת יותר.
כשמתייחסים לסיכון אליו חשופה חברה מתייחסים לסיכון שמורכב למעשה משני חלקים עיקרים הסיכון העסקי והסיכון הפיננסי. ההנחה היא שחברות במגזרים עם "סיכון עסקי" גדול יותר יטו לרמת חוב נמוכה יותר כלומר לרמת מנוף נמוכה יותר.
בעבודה זו אתייחס לנושא הסיכון העסקי בענפים השונה וההשפעה של אותו סיכון על רמת החוב של החברות בענפים השונים ולמצוא קשר בין השניים.
בחלק הראשון התיאורטי אציג מספר מודלים שמתייחסים לנושא הסיכון העסקי בחברות ולקשר של אותו סיכון עסקי לסיכון הפיננסי שמתבטא ע"י דרגת המנוף.
בחלק השני של העבודה אציג את הבדיקה האמפירית שבה אני אנסה באמצעות יחסים פיננסיים של חברות מענפים שונים להראות כי הסיכון העסקי משתנה בין ענפים שונים ולהראות כי יש קשר בין הסיכון העסקי של חברות למנוף הפיננסי של החברות במגזרים השונים.

חלק מעשי
החלק המעשי של עבודה זו מתמקד בבדיקה אמפירית המורכבת משני שלבים. בשלב הראשון נבדק הקשר בין הענף התעשייתי לרמת הסיכון העסקי.כמו כן בוצעה בדיקה של רמת המובהקות של תוצאות אלה.בשלב השני נבדק הקשר בין רמת הסיכון לדרגת המנוף הפיננסי (מייצג למעשה את הסיכון הפיננסי).

המדגם
גודל המדגם הנבחר הוא של 41 חברות מסך החברות הנסחרות בבורסה לני"ע שבת"א ששייכות למספר ענפים שונים. כדי לבחור את הענפים למדגם עשיתי שימוש בסקירת ההון לשנים 2000-2001 בו מציג קובי אברמוב את השינויים הענפים של החברות התעשייה המדדיות ובאופן ספציפי את השיפור\הירידה ברווחיות התפעולית בענפים השונים.
עפ"י סקירת השוק והערכה אישית שלי לגבי התנודתיות האפשרית של חברות בתקופת מיתון (מסורתיים לעומת אחרים) נבחרו שמונה ענפים שונים המוצגים בעבודה.

סיכום ומסקנות
כאמור מטרת העבודה הייתה לבדוק האם קיימים הבדלים ברמת הסיכון העסקי בענפים השונים ולמצוא האם קיים קשר בין רמת הסיכון העסקי לרמת החוב שנבחר.
במחקר האמפירי שבוצע ע"י דגימה של 41 חברות מ-8 ענפים שונים התקבלו תוצאות שאכן הצביעו על הבדלים בין המגזרים.
ההבדלים הללו הוכחו כמובהקים בין שתי הקבוצות הקיצוניות שנבחרו ענף המזון וענף הנדל"ן.
בבדיקת הקשר בין רמת הסיכון העסקי לרמת המנוף הפיננסי נמצא כמצופה כי אכן הקשר בין המשתנים לא ליניארי ובצורה גסה נוטה לצורת U.
בבדיקת המתאם בין שני המשתנים האלה נמצא כי ישנו מתאם חיובי אבל התוצאה לא מובהקת וזאת להערכתי בגלל גודל המדגם הקטן יחסי ומהטיות אחרות שלא נוטרלו.
כמובן שהרחבה של אוכלוסיית המדגם הייתה מביאה לתוצאות עם מובהקות טובה יותר אך מאידך כרוכה כמובן במשאבים וזמן גדולים יותר.

מקורות:

Gordon M. Phillips "Increased debt and industry product markets: An empirical analysis" Journal of Finance Economics, 1995, pp. 189-238.
Gooding A. "Perceived Risk And Capital Asset Pricing" Journal Of Finance Vol xxxiii No 5 December 1978.
Jensen M. and ,Meckling W. "Theory of the Firm: Managerial Behavior,Agency Costs and Ownership Structure" Journal of Financial Economics, October, 1976, V. 3, No. 4, pp. 305-360.
Kale, Jayant R.;Noe, Thomas H.;Ramirez, Gabriel G..  "The Effect of Business Risk on Corporate Capital Structure: Theory and Evidence" Journal of Finance, Dec 01, 1991, Vol. 46, Issue   5, p   1693.
Mackay P. and Philips M. "Is There An Optimal Industry Financial Structure ?" National Bureau Of Economics Research Working Paper 9032.
Omer, Thomas C.;Terando, William D. "The Effect of Risk and Tax Differences on Corporate and Limited Partnership Capital Structure" National Tax Journal, Dec 01, 1999, Vol.   52, Issue   4, p   699.
Seth Rama "Patterns Of Corporate Leverage In Selected Industrialized Countries" Federal Reserve Bank Of New York Research Paper No. 9107
Veliyath, Rajaram. "Business Risk and Performance: An Examination of Industry Effects" Journal of Applied Business Research, Jul 01, 1996, Vol.   12, Issue   3, p   37.

תגים:

מינוף · סיכון · עסקי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הסיכון העסקי בענפים השונים", סמינריון אודות "הסיכון העסקי בענפים השונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.