היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיטת חינוך בביה"ס אקסטרני - משמעת ויחסי מורים-תלמידים

עבודה מס' 062773

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: איך המשמעת נתפסת או מובנית בתיכון אנקורי, ואיזה סוג יחסים היא מבנה?

10,358 מילים ,6 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תיכון אנקורי ממוקם באזור התעשייה הישן בראשל"צ, ברחוב פיק"א 21. מבנה ביה"ס צבוע בצבע צהבהב, ועל חזיתו מתנוסס שם ביה"ס בצבע כחול. המבנה עצמו הינו יחסית קטן, ומספר הכיתות גם הוא לא רב (בממוצע 2-3 כיתות בכל שכבה). פנים ביה"ס מאובזר בתמונות רבות של תלמידי ביה"ס מאירועים שונים, וכן בפלקטים רבים שעליהן כתובות סיסמאות המעודדות לשאיפה (ראה המשך תיאור פיזי של ביה"ס בתצפית המתארת). זהו תיכון פרטי, אקסטרני המהווה אלטרנטיבה נוספת בתחום החינוך ומטרתו לאפשר גם לתלמידים שאינם מסתגלים למסגרת החינוכית הקונבנציונאלית ליהנות מחינוך מלא, ולהגיע להישגים לימודיים שיעמדו להם בעתיד. התלמידים מגיעים לתיכון אנקורי מתיכונים שונים ומטעמים שונים, אך המכנה המשותף לכולם הוא הצורך במסגרת אחרת. קיימים מקרים בהם מגיעים לאנקורי תלמידים במצב לימודי, אישי או חברתי רעוע, ולאחר הסתגלות, בד"כ ניכר בהם שינוי. שיטת החינוך וההוראה מבוססת על ראיית התלמיד כאינדיבידואל הזקוק להתייחסות פרטנית ע"מ לממש את יכולתו. רשת אנקורי משתמשת בשילוב שבין חוסר פורמאליות מסוים (המשתתפים מכנים עצמם - "משפחת אנקורי"), לבין משמעת גבוהה ושמירה על תקנון ביה"ס שנדרשים מן התלמידים (ראה פירוט בהמשך).
מצאנו כי ה"משפחתיות" אשר קיימת בביה"ס אנקורי עומדת בקנה אחד עם המבנה הפיזי של ביה"ס המאופיין באינטימיות מסוימת.

העבודה הינה עבודת מחקר, הדנה בסוגיית המשמעת, ובהשלכותיה- שאלת המחקר אם כך, היא כיצד המשמעת נתפסת או מובנית בתיכון אנקורי? ואיזה סוג יחסים היא מבנה?
העבודה מבוססת על תצפיות וראיונות שנערכו בבית הספר, וכן על מכתבים וקטלוגים של ביה"ס.
תחילה נכתב תיאור מפורט על ביה"ס, מבחינה חיצונית וכן חלוקה פנימית. לאחר מכן, בנימה קצת אישית, מוסברת הסיבה שבגינה נבחר שדה מחקר זה, הן ברמה האישית, והן ברמה הסוציולוגית. כמו כן, מתוארת שאלת המחקר, ולאחריה מובא ניתוח מעמיק בשילוב מספר מושגים מרכזיים.
בהמשך מובאת המתודולוגיה שננקטה במחקר, וכן נערך דיון המגדיר את הטענה המרכזית, ובהמשכה ניתוח ופרשנות מספר טיעונים נוספים המבססים את הטענה המרכזית.
כל זאת בשילוב המציאות יחד עם הספרים והתיאוריות.
לבסוף ישנו סיכום של הדברים וכן דעה אישית.
בהמשך העבודה מוצגים מספר נספחים הכוללים תצפיות בבית הספר, וראיונות עם תלמידים, מורים, וכמובן מנהל ביה"ס.
העבודה מעמיקה גם עקב הוספת ניתוחי תוכן הקשורים ספציפית לבית הספר.

תוכן עניינים
מבוא
שאלת מחקר, הסבר מושגים מרכזיים, ומתודולוגיה
טענה מרכזית + שרשרת טיעונים לטענה המרכזית
סיכום
תוכן נספחים
תצפיות
ראיונות
ניתוחי תוכן
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבנר, זיו. 1989. "פסיכולוגיה בחינוך". הוצאת יחדיו. ת"א.
גולדברג,יואל. 1987. בעיות משמעת אצל ילדים- הלכה ומעשה בעיצוב התנהגות. ת"א.
ג'ון ג. משוניס. 1999. "סוציולוגיה". האוניברסיטה הפתוחה.
פיטר מ. סנג'י. "הארגון הלומד". הוצאת מטר.
מבוא לסוציולוגיה. "האדם בחברה". יח' 6-5. האוניברסיטה הפתוחה. 1984.
The Social construction of reality: a treatise in the sociology of knowledge.1991. Peter L. Berger, Thomas Luckmann.

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיטת חינוך בביה"ס אקסטרני - משמעת ויחסי מורים-תלמידים", סמינריון אודות "שיטת חינוך בביה"ס אקסטרני - משמעת ויחסי מורים-תלמידים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.