היישום אינו מחובר לאינטרנט

האנשת מותג

עבודה מס' 062671

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה אמפירית ותיאורטית.

3,615 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הצגת הנושא
כיום אנו נמצאים בסביבה תחרותית עם מאות מוצרים ומותגים שאין הבדלים ביניהם. ריבוי המותגים מביא את המשווקים להתמודד עם עלויות שיווק ופרסום הולכות וגדולות. כל אלה הובילו לפתוח פתרונות שנועדו למצב את המותג.
אחד הפתרונות הוא בידול המוצר. לפרסומת יש השפעה על הדרך שבה תופסים הלקוחות את המוצר. התמיכה התקשורתית במוצר קובעת את תדמיתו. מגמת הפרסומת היא ליידע את הלקוחות ולשדלם לנסות את המוצר החדש כדי להגיע לרמת חשיפה מתאימה למוצר החדש. לצורך כך מקיפה הפירמה את מירב משאביה התקשורתיים לפרסום.
המפרסמים שוקדים יומם ולילה על מנת ליצור פרסומות אטרקטיביות. היצירתיות הנה מילת המפתח בפרסומות ואחת האפשרויות הניתנות כיום, בעיקר לאור אפשרויות המדיה החדשות היא האנשת מותג. מותג מסוים מקבל חיים ומתנהג כאדם רגיל. הפרסומת המפורסמת ביותר אולי בנושא זה היא ל"במבה". דמות "במבה" מתחילה לשיר, לדבר כבני אדם, משחקת עם בחור צעיר ואף שרה.
אודות נושא זה נערכו מחקרים ספורים הסוקרים את הנושא ומגיעים למסקנה כי האנשת מותג יכולה להשפיע בעיקר על ילדים, הרואים את "אהוב ליבם" מרצד ומדבר כלשונם. המחקרים מראים כי פרסומת כזו נחרתת בזיכרונם והם מחבבים אותה יותר מאחרות.

מטרת העבודה
מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את הנושא, אמפירית ותיאורטית. בחלק האמפירי אבדוק מספר פרסומות, המשודרות בישראל, בעיקר בערוץ המסחרי, ואבדוק את התרשמות קבוצת מדגם לגבי:
* התרשמות
* זיכרון הפרסומת
* עמדה לקראת קניה

אוכלוסיית המחקר
המחקר שנערך להלן יהיה מחקר כמותי באמצעות שאלות סגורות.
אוכלוסיית המחקר היא כלל מכריי מהעבודה ומחוג משפחתי. המדגם נערך על כל מי שהיה מוכן לצפות בקלטת.
לאחר ש-50 איש היו מוכנים לצפות בפרסומות, אירחתי אותם בביתי, אחד אחד, על מנת למנוע הטיה (כל אחד יראה את הפרסומות לחוד).
בפועל המדגם נערך על 46 איש.

מערך המחקר
שיטת המחקר היא כמותית, הנוחה למחקרים מסוג זה.
לאחר צפייה בפרסומות ערכתי להם מספר מבחנים:
1. ביקשתי מהם לציין אלו פרסומות הם זוכרים.
2. הראיתי להם שנית את כלל הפרסומות וביקשתי מהם לציין אלו פרסומות מרשימות אותם ומוצאות חן בעיניהם, והיו מעוררות בהם רצונות לקניה או להתעניינות במוצר. הדירוג היה מ- 1 ועד 5.

כלי המחקר
המחקר כלל 11 פרסומות ששודרו בטלוויזיה, חלקן עם האנשת מותג וחלקן ללא.

תוכן העניינים:
מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
סקירת הספרות
2.1 תהליכי תפיסת הפרסומת
2.2 שלבים בתפיסה
2.3 מה היא האנשה
2.4 השפעת האנשה על ילדים
2.5 השפעת האנשה על מבוגרים
2.6 משמעותו של הסמל הויזואלי
2.7 מתי כדאי להשתמש בהאנשה
2.8 דוגמאות להאנשת מותג
השערות המחקר
שיטת המחקר
4.1 אוכלוסיית המחקר
4.2 מערך המחקר
4.3 כלי המחקר
תוצאות
5.1 השערת מחקר ראשונה (זכירת הפרסומות)
5.2 לגבי השערת המחקר השניה- התרשמות ונאמנות למותג.
5.3 השערת מחקר שלישית
5.4 דיון
ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

הערת מערכת: הפרסומות עצמן אינן חלק מן העבודה.

מקורות:

הורניק יעקב (1994), נהול הפרסום, האוניברסיטה הפתוחה.
לבנון (1995), התנהגות צרכנים, תל-אביב.
Belk r.w et all (1982), "development recognition of consumption symbolism", journal of consumer research, 9, June pp.4-12.
Fitgerald k (1990) "adults favor classic toons in their ads"' advertising age, september 17,
Keller kevin lake (1987), "memory factors in advertising: the effect of advertising retrieval cues on brand evaluations"' journal of consumer reasearch, 14, December pp.316-326.
Lukas paul (1998) "isit the beer or those frogs" fortune jan 12, pp.44.46.
Macklin carole m (1985), "do young children understand the selling intent of commercials", journal of consumer affairs , 19, 2 pp.293-312
Macklin carole m (1994), "the effect of an advertising retrieval cue on young childrens memory and brand evaluations", journal of consumer affairs , 19, 2 pp.291-312
Matthies w. (1997) "this week in consumer electronics" new-yorker, p.20
Mizerski r (1995), "the relationship between cartoon trade character recognition and attitudes towards product category in young children" journal of marketing, October, 59, pp.58-70.

תגים:

פרסומות · פרסומת · בידול · המוצר · במבה · קומיקס · האנשה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האנשת מותג", סמינריון אודות "האנשת מותג" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.