היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות המותגים

עבודה מס' 062594

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מותגים כתופעה היסטורית, התפתחותם והשתלבותם בחברה.

5,303 מילים ,12 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים
מבוא
פרק ראשון - התפתחות המותגים
פרק שני- התפתחות פרדיגמות המיתוג
פרק שלישי- ההתנגדויות למותגים
פרק רביעי- עתיד ההתנגדויות והמותגים
סיכום
ביבליוגרפיה

מבוא
מעשה באיכר בשם מאבריק במאה ה19- , שסירב לסמן את עדר הפרות שלו בברזל מלובן, כנהוג
באותה תקופה. הסימון נועד היה להבדיל בין העדרים השונים ונקרא Branding. העדר הבלתי
מסומן של מאבריק זוהה על ידי כל, כעדר שלו, משום שפרותיו היו תמיד חלקות ונטולות סימון
והיה סמל לרחמנותו של חוואי זה (ורשבסקי וסיגן23, : 2002 ). זהו בדיוק הרעיון העומד מאחורי
המיתוג, סימון על מנת לבדל מוצרים דומים והענקת משמעות למוצר, שהיא מעבר להבדלים
החומרים או האיכותיים בינו לבין מוצרים אחרים.
המותגים מקיפים את כל תחומי הצריכה בחיי האנשים- מקדונלדס וקוקה קולה בתחום המזון,
מרצדס וBMW- בתחום התחבורה, ליוויס וGAP- בתחום הביגוד וכן הלאה. מותגים מובילים
אלו ואחרים מייצגים משמעות תרבותית וחברתית רחבה יותר מאשר איכותם או הבדלם
ממוצרים אחרים. מותגים מוגדרים בדרך כלל כתת חלק של מוצרים והם מובחנים ממוצרים
אחרים באותה קטגוריה באמצעות שמם, עיצובם והיחס העודף שמעניק להם הצרכן. קיום המותג
מותנה בהענקת תשומת לב רבה של הצרכן כלפיו ללא יכולת ממשית להצביע על הבדלים ממשיים
בינו לבין מותגים אחרים. המותג מסמל מעין הבטחה לספק מערך ספציפי של הנאות והטבות
ישירות לקונה (Grassl1999,). משמעות המילה מותג היא צירוף של המילים מוצר ותג. קיומו
של המותג בחיי בני האדם כצרכנים נובע מהצורך הבסיסי לבדל מוצרים הזהים במאפייניהם
ובתכונותיהם בעידן הייצור ההמוני (ורשבקי וסיגן, 2002). המותגים היום מהווים סמל לכלכלה
הגלובלית חוצת הגבולות, הם מצויים בכל מקום, משפיעים על כל מרחב ומרחב ונרכשים על ידי
כל אדם (Lury1999, ). התפתחות המותגים קשורה קשר ישיר לדרכים בהם הם מעוצבים,
לנקודות המוצא העומדות בבסיס שיטות המיתוג שלהם וכתוצאה ישירה ממאמצי השיווק
והמיתוג נוצרות התנגדויות שונות אליהם ולחברות המשווקות אותם.

עבודה זו, אם כן, תעסוק במותגים כתופעה היסטורית, התפתחותם והשתלבותם בחברה. נבקש
לבדוק את הקשר בין התפתחותם רבת ההיקף לבין התפתחות ההתנגדויות השונות אליהם, אשר
מנותחות לפי מספר גישות. לבסוף, ננסה לבדוק מה יהיה עתידן של ההתנגדויות, במה הן מותנות
לפי הגישות השונות ומה יהיה עתידם של המותגים ככלל.

מקורות:

באומן, זיגמונט.2002. גלובליזציה- ההיבט האנושי. הוצאת הקיבוץ המאוחד. פרק 4. עמ' 115-133.
ורשבסקי שמואל, סיגן לילך. 2002. האלים החדשים- המיתולוגיה של המותגים. הוצאת ידיעות אחרונות. תל אביב.
קליין, נעמי. 2000. "NO LOGO ". הוצאת בבל. תל-אביב. פרקים 1,2,14. עמ' 25-48 ,48-83, 331-345.
Bell, C., Lyall, J. 2002. A Town Called JenniferAnn.com. Space and Culture. Vol. 5(3) (Aug.). Pp. 278-286.
First, A. F., Venkatesh, A. 1995. Liberatory Postmodernism and Rennchantment of Consumption. Journal of Consumer Research. Vol. 22 (December). Pp. 239-267.
Grassl, W. 1999. The Reality of Brands: Towards Ontology of Marketing. American Journal of Economics and Sociology. Vol. 58 (2). (April). Pp. 313-356.
Hart, S.1998. The Future for Brands. . Brands: The New Wealth Creators. Eds. Hart Susannah, Murphy John. New York University Press. XVI. 224. Ch. 20. Pp.206-215.
Holt, D. B. 2002. Why Do Brands Cause Trouble? A dialectical Theory of Consumer and Branding. Journal of Consumer Research. Vol. 29(1). (June). Pp. 70-90.
Lury, C. 1999. Marking Time with Nike: The Illusion of the Durable. Public Culture. Duke University Press. Vol. 11(3). Pp. 499-526.
Ozanne, J., Murray, J. 1995. Uniting Critical Theory and Public Policy to Create the Reflexively Defiant Consumer. American Behavioral Scientist. Vol. 38 (February). Pp. 516-525.
Pope, J., Cullwick, D., Kennely., J.1998. Commodity Branding. Brands: The New Wealth Creators. Eds. Hart Susannah, Murphy John. New York University Press. XVI. 224. Ch. 16. Pp.161-175.
Room, A. 1998. History of Branding. Brands: The New Wealth Creators. Eds. Hart Susannah, Murphy John. New York University Press. XVI. 224. Ch. 2. Pp. 13-23.

תגים:

צרכנות · התנגדויות · למותגים · מותגים · צריכה · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות המותגים", סמינריון אודות "התפתחות המותגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.