היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיה ניהולית בחברת מירס תקשורת מפעילת רשת AMIGO

עבודה מס' 062458

מחיר: 314.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח על פי מודל PEST והמודל של פורטר.

6,018 מילים ,8 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מנהלים
ניתוח הסביבה העסקית
ניתוח PEST
ניתוח פורטר
אסטרטגיה נוכחית
אסטרטגיה עתידית
תרחישים
גורמי הצלחה קריטיים
מסקנות
ניהול אסטרטגי
ניתוח מצב קיים
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א' SWOT -

מנהלים
חברת מירס הינה המפעיל הסלולארי הרביעי בישראל. החברה בניגוד למתחרותיה התחילה את דרכה
כספקית קשר אלחוטי.
החברה מונה כ 500 - איש ,והיא נמצאת בבעלות מוטורולה תקשורת (%66) ומשקיע חיצוני (%33). חברת
מירס היא חברת בת של מוטורולה תקשורת .
עד לקבלת הרשיון הסלולארי התמקדה חברת מירס באספקת שירותי תקשורת סלולארית למגזר העסקי,
המוסדי והביטחוני. בפברואר 2001 - קיבלה החברה רשיון מלא להיותה "מפעיל סלולארי".
לחברה יש כיום 225000, משתמשים כאשר התחזית היא לסיים עם 250000, את שנת . 2002
מירס קיבלה רשיון בתחילת 2001 ,רשיון מפעיל סלולארי. היו שחשבו שהוא יהפוך את מירס למתחרה
הרביעית. מירס שיחקה משחק כפול : מצד אחד הכריזה על עצמה "שחקן נישה" שימשיך להתמקד
בשירותי תקשורת לעסקים, ומצד שני הקציבה 4 מליון דולר לשיווק מותג סלולארי חדש, "אמיגו", שפנה
לכל האוכלוסייה. "אמיגו" הפך לכאורה את מירס לשחקן בשוק הסלולארי, ואולם ההשקעה הנמוכה
בפרסום מזערה את הסיכוי שהיומרה תיהפך למציאות. ללא מקורות מימון לצמיחה של ממש, מירס
תישאר גורם חסר משמעות בשוק הסלולארי עם כ 250 - אלף מנויים.
השוק הסלולארי בישראל וחברת מירס בפרט מדברים אל הלקוח. הקרב הגדול הוא למשוך לקוחות ולהציע
להם מקסימום שרות ומקסימום יכולות של המכשיר הסלולארי במינימום מחיר. היעדים בשוק הסלולארי
הם לא רק יעדים פיננסים , נהפוך הוא, החברות מתמודדות על נתח שוק ועל שביעות רצון לקוחות.
חברת מירס עברה שינוי אסטרטגי וביקשה למצב את עצמה מחדש בשוק הסלולארי, ע"י החלפת שם
החברה ופניה לפלחי שוק חדשים ,גם במחיר הפסדים כספיים. חברת מירס כמו יתר החברות הסלולאריות
שמה דגש חזק על שביעות רצון הלקוח זהו יעד אסטרטגי ראשון במעלה שנמדד באמצעות סקרים מדי
חודש.

אין מקום לתכנון קלאסי ארוך טווח כפי שמציע מודל W זהו שוק דינמי שכל חברה צריכה לתת מענה מידי
למתחרים. חיי היום יום אינם מתנהלים לפי תכנון קלאסי, נכון הוא שכל חברה סלולארית צריכה לבחון
מה יהיה אופיו של השוק בעוד 3-5 שנים ולהיערך לכך, במקביל לקרב היום יומי בשוק.
חברת מירס פועלת על פי גיליון הישגים מאוזן, ישנם יעדים כמותיים בתחום הפיננסי, בתחום שביעות רצון
לקוחות, בהשגת נתח שוק, ישנם יעדים של מדידת Cycle Time בטפול בתלונות לקוחות.

2002 תהיה שנה אשר בה יגלו החברות הסלולאריות כי עדיף לשמור על מנויים ותיקים מאשר לגייס מנויים
מחברות אחרות ולכן הן יסיטו את הדגש ממנויים חדשים לוותיקים.
כל המפעילות הסלולאריות מצהירות כי הדגש יינתן לשם ריצוי הלקוחות בין אם זה לתת להם מגוון רחב
של מכשירים ושירותים ובין אם קיצור זמן המתנה בשיחות לשירות לקוחות ושירות תיקונים עד לבית על
מנת לחסוך ללקוחות להגיע למוקדי שירות ולחכות בתורים הארוכים.
אם בעבר החברות אהבו כל לקוח ובכל מחיר על מנת להגדיל את נתח השוק שלהם, מעכשיו הן יאהבו
בעיקר לקוחות משלמים.
על כן על חברת מירס להשקיע את כל מרצה באסטרטגיה אשר במרכזה עומד הלקוח, דבר אשר מחייב
אותה להיות קשובה לרחשי ליבם של לקוחותיה ולהתאים עצמה לשביעות רצונם.
מירס תאלץ להתאים עצמה למצב החדש שנוצר ולחיות אם העובדה שהיא תמשיך להיות שחקן שולי בשוק
הסלולאר ולהתמקד בנתח השוק שבה היא חזקה - השוק העסקי.
כתוצאה מהמצב החדש שנוצר מירס תצטרך לבסס את האסטרטגיה שלה עפ"י גישת אסטרטגית Stretch
אסטרטגיה זו טוענת כי על הארגון לזהות את כישורי הליבה שלו ולהשתמש בהם לצורך השגת יתרון
תחרותי.
מירס צריכה להתמקד במגזר העסקי אשר בה יש לה יתרון של מכשיר הקשר ולהמשיך ולבסס את
טכנולוגית העברת הנתונים שלה (Packet Data) שהיא היום המתקדמת והבשלה ביותר.
האסטרטגייה התחרותית בה מירס צריכה לנקוט הינה "אסטרטגיית בידול" (פורטר 1991). על מירס
לחזק את התפיסה כי היא חברה המשתלמת ביותר למיגזר העסקי ולהדגיש את יתרונותיה במיגזר זה על
האחרות (המשך פיתוח פתרונות תקשורת לעסקים).
באשר למגזר הפרטי, מצבה של מירס ימשיך להיות קשה וזאת מכיוון שבמגזר זה אין לה יתרונות
תחרותיים ואין לה את המשאבים לחדור ולהגדיל את נתח השוק שלה במגזר. זאת במיוחד בעומדה מול 3
חברות עתירות משאבים .
הנני מנהל תכנון לטווח ארוך ופרוייקטים מיוחדים בחטיבת ההנדסה של החברה.
החומר בו עשיתי שימוש בעבודה הוא החומר אליו אני נחשף בעבודתי היום יומית ומעצם עבודתי הצמודה
עם מנהלי השיווק, המכירות ומערכות המידע של החברה.

מקורות:

פורטר ,מייקל, א. (1991 ) אסטרטגיה תחרותית, עתרת .
De Wit, B Meyer,R (1998) , Strategy: Process, Content, and Context-An International Perspective , Second Edition, London , International Thomson Business Press .
Freeman, R.(1984) Strategic Management: A Stakeholder Approach, Boston: Pitman.
Hamel, G Prahalad, C.K. (1994), Competing for the Future, USA, Harvard Business School Press.
Grant, Robert M, (1991), "תיאוריה מבוססת משאבים ליתרון תחרותי" California Management Review
Johnson,G Scholes, K. (1999), Exploring Corporate Strategy , Fifth Edition, U.K , Prentice Hall Europe.
Minzberg, H. (1988) Strategy Safari, London, Prentice Hall.
Whittington, R. (1993) , What is Strategy - And Does it Matter? , U.K, International Thomson Business Press .

תגים:

סלולארי · נייד · טלפון · תקשורת · טכנולוגיה · מכשירי · קשר · ווקי · טוקי · מוטורולה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיה ניהולית בחברת מירס תקשורת מפעילת רשת AMIGO", סמינריון אודות "אסטרטגיה ניהולית בחברת מירס תקשורת מפעילת רשת AMIGO" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.