היישום אינו מחובר לאינטרנט

מלחמת לבנון

עבודה מס' 062426

מחיר: 350.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האינטרס לאומי והמשבר פוליטי וחברתי בישראל.

8,282 מילים ,19 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

אחת הסוגיות הקשות ביותר העומדות על סדר היום הישראלי היא בעיית לבנון. אין זו בעיה חדשה - היא מעסיקה את מדינת ישראל קרוב לשלושה עשורים. אף שאין סכסוך גבולות ממשי עם לבנון (בניגוד למצב עם מרבית מדינות ערב), נמשך מצב הלחימה בין ישראל לבין לבנון, ובעיקר - בין ישראל לבין גורמים הפועלים בתוך לבנון.
נסיגת כוחות צה"ל מדרום לבנון הייתה אמורה לכאורה להביא לפתרון הבעיה - בעקבותיה תוכל ממשלת לבנון לפרוס את צבאה בכל רחבי המדינה ולמנוע פעילות עוינת ממנה לישראל. ישראל מאיימת שתגיב בחריפות אם יהיו התקפות מחבלים נגד ישראלים, לפיכך נראה כי לממשל הלבנוני יהיה מניע רב-עוצמה לדכא את פעילות ארגוני הטרור והגרילה.
ועם זאת, בדרך לרגיעה המיוחלת (ואולי גם להסכם) נותר מכשול - למעשה, לבנון מנוהלת היום לא מבירות אלא מדמשק, וזהו מכשול גדול. למרות שיפור מתמשך במצב הפוליטי והכלכלי, מתקשה לבנון להיחלץ מהאחיזה הסורית. התוצאה - כל עוד אין אסד מעוניין בהסכם שלום ישראלי-לבנוני נפרד, לא יהיה הסכם כזה. וכמובן לאסד עצמו אין עניין בהסכם נפרד. עבור אסד לבנון היא נכס חיוני: כלכלית, אידיאולוגית, פוליטית וגם מדינית - היא משמשת מנוף-השפעה להפעלת לחצים על ישראל לסגת נסיגה מלאה מרמת הגולן.
מלחמת "שלום הגליל" החלה עם המחבלים, כשהם עומדים על רגל שמאל ממש. הם הפכו למטרד במשך 15 שנה מאז מלחמת ששת הימים. הם היו ונשארו הסרבנים הראשיים לכל הצעת פתרון. הם איבדו משענות רבות. ירדן נסגרה בפניהם הרמטית. הם ניסו להילחם מתוך סוריה, אולם סוריה שלטה בהם היטב. לבנון היתה המקום היחידי שלא הצליחה לבלום את המחבלים.
מעורבותם של הסורים בדרום לבנון כהגמוניה מאז כניסתם ב-1976 היתה אחת הסיבות לפרוץ המלחמה ביוני 1982.
ישראל ניסתה לשמור על הסטטוס-קוו שהאמריקנים ניסו לכפות על האזור, אך הסורים והמחבלים הפרו את האיזון הזה וזה נטה נגד ישראל, מקרה שחייב את ישראל להגיע לעימות על מנת לשמור על הסדר הקיים.
מטרתי בעבודה זו היא, מחד, לדון באינטרסים הלאומיים של בלבנון ומאידך במשבר הפוליטי חברתי בגין מלחמה זו.

תוכן העניינים:
מבוא

האינטרסים הלאומיים של ישראל במלחמת לבנון
א. הגדרת אינטרס לאומי
ב. סיבות כניסתה של ישראל ללבנון
ג. האינטרסים של ישראל למבצע "שלום הגליל"
ד. סיכום הפרק - הרקע למלחמת "שלום הגליל"

מלחמת של"ג (לבנון)-מהלכי- מלחמה
מטרות המלחמה ויישומם

ניצנים ראשונים של פרשה פוליטית
בין קונצנזוס למחלוקת

פרשת סאברה ושתילה - השבר

תקשורת ותנועות מחאה - על סף המרי

פרשה פוליטית - סיכום והשלכות

ביבליוגרפיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מלחמת לבנון", סמינריון אודות "מלחמת לבנון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.