היישום אינו מחובר לאינטרנט

אתיקה במגזר הציבורי - ניתוח מקרה קו 300 (תרגיל)

עבודה מס' 062415

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עפ"י מאמרו של תומפסון.

2,645 מילים ,10 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
מבוא
מודל האחריות האישית
מודל האחריות היררכית
מודל האחריות הקולקטיבית
דיון
ביבליוגרפיה

פרשת קו 300, שזיעזעה את אמות הסיפים של המערכת הפוליטית, המשפטית והביטחונית הפכה לפולמוס ציבורי נוקב במדינת ישראל, היא נוגעת ברוב רובן של היחסים הסבוכים והבעייתיים שבין השב"כ לזרועות המדינה השונות, בינו לבין התקשורת, ובעיקר בין האירגון החשאי לבין הציבור, כשבראש הדיון עומדת שאלת נטילת האחריות.1

במדינה דמוקרטית סוגיית נטילת האחריות קשה והופכת להיות יותר ויותר מסובכת. יש בעיית פיקוח, ויש קושי אמיתי אובייקטיבי בהפעלת פיקוח. לא רק זאת, שקווי האחריות הולכים ומטשטשים אנו מוצאים דרישה הולכת וגוברת של הציבור לשאת באחריות.

עיקרי הדברים במאמרו של תומפסון2, משמשים כלי טוב לניתוח ובחינת המקרה בקו 300 בסוגייה של נטילת אחריות ביחסי הכוחות בין אנשי השב"כ והמערכת הפוליטית.
----------------------------------------------------------------------------------
1. גוטמן,י. (1995 ) טלטלה בשב"כ עמ' 11.
2. Thopson, D.S. 1987.Polipcli Ethics and Public Office. Cambridje: Harrard Univers Precs.Pp: 40-48

מקורות:

אמדו,ר. (2001 29 למרץ) אתיקה ציבורית בישראל: כשלים מוסריים המשתקפים בהנהגה השלטונית. דברים שנישאו בהרצאה במסגרת כנס "היבטים על אתיקה וערכים": אוניברסיטת בר אילן.
גוטמן, י. (1995 ) טלטלה בשב"כ. תל אביב: הוצאת ידיעות אחרונות.
יגיל,ד. פדהצור,ע. ורטנר,א. (1999 ). מי לא ציית לחוק שלטון החוק ומערכת המשפט בעין החברה הישראלית ( דוח מס' 5 ): אוניברסיטת חיפה.
לוי,ג. רצח בהזמנה . עיתון "הארץ", 28/7/96 עמ' ב1 .

תגים:

אתיקה · המדינה · מדעי · מנהל · ציבורי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אתיקה במגזר הציבורי - ניתוח מקרה קו 300 (תרגיל)", סמינריון אודות "אתיקה במגזר הציבורי - ניתוח מקרה קו 300 (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.