היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניהול בהקשר האירופאי

עבודה מס' 062401

מחיר: 280.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת שוק דגני הבוקר הישראלי והאירופאי תוך התמקדות בנסטלה ותלמה.

5,650 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

העבודה שלפנינו היא דו"ח מפורט הנועד לסקור את שוק המדגנים בארץ ובאירופה לאור הידיעה כי חברת נסטלה השוויצרית עומדת לנסות להיכנס לשוק המדגנים המקומי. הדו"ח מיועד לסייע להנהלת תלמה לקבל החלטה לגבי אימוץ אסטרטגיה מתאימה כדי להתמודד עם המתחרה החדשה בשוק.
לאור הגלובליזציה בעולם העסקי, השוק האירופאי בעל השפעה הולכת וגדלה על השוק הישראלי.
קיימים הסכמים מחייבים בין ישראל ל EU המסדירים את הסחר בין המדינות, מבטלים כמעט את כל המכסים (ובכך מאפשרים תחרות בין יבשתית), קובעים תוכניות מחקר ופיתוח וגם חלוקת תקציבי מחקר בין המדינות. כשליש מהיצוא הישראלי מיועד לאירופה ויותר מ-35% מהיבוא הישראלי מגיע ממנה. בדו"ח יבחנו אסטרטגיות של התקפה ובמקביל אסטרטגיות של הגנה.
הדו"ח נערך על ידי איסוף מידע באמצעות מקורות ספרותיים, אינטרנט ופניה לגופים עסקיים וציבוריים.
שוק המדגנים הישראלי מוערך בכ-450 מיליון ₪ והוא בעל צמיחה ממוצעת של כ-4% בשנה. כ- %10 מהשוק מהווים חטיפי הבריאות שהם בעלי צמיחה גבוהה מאוד בשנה האחרונה, לשוק זה נפרצה הדרך על ידי עלית וכיום תלמה מתמודדת גם בו, ברבעון א' של 2003 רשמה תלמה גידול של %37 במכירות, כתוצאה גם של כניסת חטיפי הבריאות תחת המותגים "שוגי GO" ו"קוקו GO".
תלמה שולטת ברוב השוק הישראלי, לאחריה אסם. בשוק כוח מיקוח לקוחות גדול יחסית לשוק המזון, כוח מיקוח ספקים הצטמצם כתוצאה ממיקור חוץ, היריבות העסקית קטנה, למעט שוק חטיפי הבריאות ואין איום משמעותי מצד חודרים חדשים לשוק או מוצרים תחליפים, הישראלים מפתחים אהדה רבה למוצרי בריאות ולכן המוצרים פופולריים.
השוק האירופאי, לעומת זאת מוערך בכ-4459.9 מיליון דולר (פי 40 בערך מהישראלי) וצמיחה שלילית של %2.2, שוק זה מנוצל פחות מאשר השוק הישראלי. בשוק האירופי גוברת המודעות לבריאות, כך שלמרות שהאוכלוסייה מבוגרת יותר מבארץ יש צריכה של מוצרי הדגנים. בנוסף על כך מתקצרים בשני השווקים זמני הכנת ארוחות הבוקר ולכן בוחרים במוצרי הדגנים.
השוק האירופי נשלט על ידי OETKER וKELLOGS - כאשר מירב הצריכה היא בגרמניה ובפולין.
באירופה עקב ריבוי המותגים קטן כוח המיקוח של הלקוחות וכוח המיקוח של הספקים קטן עקב היקף עבודה גדול. היריבות העסקית גדולה בדיוק מאותן הסיבות וחודרים חדשים אינם מאיימים על החברות הגדולות. מכיוון שחלה צמיחה שלילית בשוק לעומת מגמת צמיחה כללית חיובית ניתן לשער כי הצרכנים עוברים למוצרים תחליפים.
הסביבה הפוליטית בישראל סוערת בעוד שבאירופה היא רגועה ולכן השקעה בישראל נראית ממבט אירופאי כסיכון. המדינות מחויבות זו לזו בהסכמי סחר הקובעים ביטול מכסים ומסדירות משפטית וכלכלית את המסחר בין האיחוד לישראל. החברה הישראלית שואפת למזון בריא וכמוה גם האירופאית, שכר העבודה בישראל נמוך יותר מהממוצע האירופאי ולכן גם עלויות הייצור.
אירופה שמה דגש חזק יותר על איכות הסביבה ובה תקנות מחמירות מאוד ביחס למפעלים.
ההסכמים גם מתווים תוכנית מו"פ ארוכת טווח בין האיחוד לישראל הכוללת השקעת תקציבי ענק במחקר.
נסקרו החולשות, נקודות החוזק, ההזדמנויות והאיומים של שתי החברות זו מול זו וניכר כי המאפיינים של החברות שונים זה מזה בתכלית. לאחר מכן נבדקו האסטרטגיות שיועדפו על ידי נסטלה לאור האפיון שפורט והומלץ לתלמה לנקוט באסטרטגיה של הגנה על נתח שוק, או לחילופין כניעה ומכירת השליטה לנסטלה.

תוכן העניינים:
1. תקציר מנהלים
2. הקדמה:
2.1 חשיבות הנושא הנבדק
2.2 חשיבות הסכמים עם EU
3. מבוא:
3.1 קישור הנושא לתיאוריה האסטרטגית.
3.2 מתודולוגיה
4. שוק המדגנים:
4.1 ישראל
4.1.1 גודל השוק
4.1.2 מגמות
4.1.3 פילוח צרכנים
4.1.4 הסביבה התחרותית (מודל 5 הכוחות של פורטר)
4.2 האיחוד האירופי
4.2.1 גודל השוק
4.2.2 מגמות
4.2.3 פילוח צרכנים
4.2.4 הסביבה התחרותית (מודל 5 הכוחות של פורטר)
4.2.5 גיוון ואחידות בשוק המדגנים האירופי
5.ניתוח הסביבה בהקשר של שוק המדגנים:
5.1 ישראל
5.1.1 הסביבה הפוליטית
5.1.2 הסביבה הכלכלית
5.1.3 הסביבה החברתית
5.1.4 הסביבה הטכנולוגית
5.1.5 איכות הסביבה
5.1.6 הסביבה החוקית\ משפטית
5.2 האיחוד האירופי
5.2.1 הסביבה הפוליטית
5.2.2 הסביבה הכלכלית
5.2.3 הסביבה החברתית
5.2.4 הסביבה הטכנולוגית
5.2.5 איכות הסביבה
5.2.6 הסביבה החוקית\ משפטית
SWOT .6
6.16,.3- חוזקות תלמה ונסטלה
6.26,.4 חולשות תלמה ונסטלה
6.56,.7 הזדמנויות תלמה ונסטלה
6.66,.8 איומים תלמה ונסטלה
7.חלופות אסטרגיות:
7.1 דרכי פעולה אפשריות נסטלה
7.2 דרכי פעולה אפשריות תלמה
8. סיכום
8.1 מסקנות
8.2 המלצות על חלופה נבחרת
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

Dinan, D.,(1999)Ever closer union-an introduction to European integrtion, 2nd edition, boulder: London.
Mercado, S., Welford, R. Prescott, K.,(2000)European business 4th edition, Ashford colour press: Gosport
אהרוני, י. (1997) אסטרטגיה עסקית, מהדורה תשיעית, צ'ריקובר: תל אביב.
פורטר, מ. (1991) אסטרטגיה תחרותית - טכניקות לניתוח ענפים ומתחרים, עתרת: הרצליה.
פרי, מ. (1991) אסטרטגיה של יתרון תחרותי - הגישה השיווקית, מיצוב: תל אביב.

תגים:

אירופה · אירופאי · בוקר · דגני · מדגנים · ניהול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניהול בהקשר האירופאי", סמינריון אודות "ניהול בהקשר האירופאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.