היישום אינו מחובר לאינטרנט

אנתרופולוגיה של משחקים

עבודה מס' 062350

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת מחקר על משחק הקומפי.

3,967 מילים ,2 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
מבוא (התיאוריה של פיאז'ה(
מהלך המחקר
הנתונים
תצפיות
ניתוח
סיכום
ביבליוגרפיה

נושא עבודת המיני מחקר היא משחק הקומפי. מטרת המחקר היא לבדוק האם הקומפי אכן חשוב
להתפתחות הילד ומתאים להשגת מטרות חינוכיות והאם ניתן ללמד ילד לחשוב באופן המתאים
לשלב מתקדם יותר (מבחינת גיל) ע"י משחק.
עבודה זו תכלול ניתוח התיאוריה של פיאז'ה על התפתחות ההכרה (מתאימה ביותר למחקר זה),
איסוף נתונים ע"י תצפיות על הנחקרת בעת משחק הקומפי, ניתוחם במטרה לאשש\להפריך את
השערת המחקר כנגזרת מתוך התיאוריה של פיאז'ה.

עבודת המחקר מתמקדת בבתי ירדן בת השנתיים, שלפי תיאוריית התפתחות ההכרה של פיאז'ה
נמצאת בשלב הקדם מושגי.
"המחשב הפך לחלק מחיינו, והשאלה אם זה טוב או לא היא כבר מזמן פילוסופית. בניסיון לסחוף
קהלים גדולים ככל האפשר, הגיעו חברות המחשבים לכך שגם בני השנה נחשבים קהל יעד, עד לא
מזמן לימוד מחשבים היה נתון לבחירתם בעיקר של צעירים. היום התחברות למחשב נתונה גם
לבחירתם שלהורים לילדים קטנים, ששואלים את עצמם מה יפסיד הילד אם לא יהיה מחשב או
תוכנה לילדים בבית, מה ירוויח אם יגדל במציאות שהמחשב חלק ממנה. הנושא טעון, אפשר לקבל
החלטה מושכלת יותר היום, מפני שמומחים מכל התחומים כבר נתנו עליו את הדעת וניצני
מחקרים בתחום כבר פורסמו, הבעיה היא שאין הסכמה בנושא..." זהו קטע המצוטט מכתבה
בעיתון הורים וילדים ספטמבר 99 הכותרת: "מחשב (ה) אחד קדימה".
קטע זה ממחיש בדיוק את הדילמה שלי כאמא "טריה" לירדן שהיום היא כבר בת שנתיים, באם יש
צורך במחשב וקומפי או בכל משחק אחר שמפורסם מידי יום בעיתונים.

מהלך המחקר:
מהמחקר הנ"ל איני יכולה להסיק על כלל אוכלוסיית הילדים אלא רק לבדוק את השערתי לגי בתי
(המחקר אינו עונה על כללי דגימה מייצגת ושיטות מחקר).
מהלך המחקר נמשך כחודשיים, שבהם ישבתי כמעט כל יום עם בתי (עד כמה שהתאפשר) ושיחקנו
בקומפי. כלומר המתודולוגיה שבה השתמשתי היא תצפית משתתפת או צופה וזאת מכיוון שמומלץ
לשבת עם הילד מול המחשב (הורה וילד) ולעבוד עימו ביחד. מה גם שלא תמיד התאפשר לאביה
אייל לשבת עימה, ובכך שאני השתתפתי הגדלתי את מספר התצפיות. אחת הבעיות שהתעוררו
במהלך המחקר היא עייפות הילדה (אחרי יום בגן) או העדפת הילדה לשחק בגן השעשועים (לפי
בקשתה). המקום (השטח הפיזי) בו נערכו התצפיות הנו חדר העבודה-מחשב בבתנו (מצורפות
תמונות). המצב החברתי של הנחקרת,
לאורך כל המחקר בכל התצפיות היתה נוכחות של אדם בוגר הקומבינציה הבאה- הילדה ואני
כאשר אני בתפקיד האם וכן החוקרת כאשר תיעוד התצפיות היה בעזרת הקלטה שכן היה לי מאוד
קשה לתפקד בשני תפקידים אלה בד בבד. המצב השני היה כאשר האב אייל ישב ליד הילדה ואני
הייתי בתפקיד החוקרת בלבד וכך לא היתה לי נגיעה למשחק אלא רק צופה.
הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

פסיכולוגיה בחינוך, אבנר זיו, הוצאת יחדיו 1996 עמ' 84-101
פסיכולוגיה בחינוך, פרופ' אבנר זיו, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, יחידה 1 .

תגים:

מחשב · ילד · אנתרופולוגיה · משחקים · קומפי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אנתרופולוגיה של משחקים", סמינריון אודות "אנתרופולוגיה של משחקים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.