היישום אינו מחובר לאינטרנט

פעילות גופנית ועישון

עבודה מס' 062129

מחיר: 168.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על הנזקים שבעישון.

2,101 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

עישון סיגריות הוא כיום אויב מספר אחד של החברה שלנו מהיותו הגורם העיקרי למספר רב של מחלות, בחלקן קטלניות. כך, למשל, ידוע כי %80 מן המקרים של סרטן הריאות נגרמים כתוצאה מעישון סיגריות. עוד ידוע כי אצל מעשנים גבוהה שכיחותן של מחלות ממאירות אחרות - כגון סרטן הגרון, הוושט וכיס השתן - בהרבה מאשר אצל לא מעשנים.
מלבד הקשר הידוע בין מחלות ממאירות לעישון יש גם קשר סיבתי בין עישון לבין מחלות כרוניות של הריאות, כגון דלקת סימפונות כרונית ואמפיזמה. מחלות אלו נגרמות כתוצאה מדיכוי מנגנון ההגנה של מערכת הנשימה על ידי עשן הסיגריות. אצל חולים בקצרת הסימפונות גורם עשן הסיגריות התקפים שכיחים יותר של קצרת הן על ידי גירוי ישיר של השריר החלק של הסימפון, המגיב בתגובתיות-יתר, הן על-ידי כך, שהוא גורם הפרשת-יתר של בלוטות הריר של הסימפונות, עשן הסיגריות. אותה השפעה מזיקה לו על אנשים שאינם מעשנים והם חולי קצרת או נזלת אלרגית, בהימצאם יחד עם מעשנים "בריאים" בבית או בעבודה.
יתירה מזו, ידוע שילדים הסובלים מקצרת הסימפונות, או מנזלת אלרגית, והוריהם מעשנים - מחלתם קשה יותר, ולעיתים אין הם מגיבים טוב על הטיפולים המקובלים. השפעה דומה של עישון "קולקטיבי" יש גם אצל חולים עם אי-ספיקה של העורקים הכליליים. משום כך יש במדינות רבות של ארצות-הברית חוק, האוסר עישון במקומות עבודה.
המחלות הנזכרות - כגון סרטן הריאות והגרון, מחלות חסימתיות כרוניות של הריאות וטרשת העורקים הכליליים של הלב - היו ידועות כמחלות של גברים מפאת שכיחותן הנמוכה אצל הנשים.
התמונה במחלות אלו שונה כיום - הרגלי העישון של נשים כמעט זהים לאלה של הגברים. בשנות העשרים של המאה נמנו %50 מהנשים בארצות-הברית עם המעשנים, ואילו בשנות הארבעים עלה מספר הנשים המעשנות ל38% - לעומת %48 בקרב הגברים. הנשים בישראל לא פיגרו אחר חברותיהן בארצות-הברית ושיעור העישון בקרב נשים אצלנו עלה בצורה בולטת. כך, לדוגמה, בשנת 1958 עישנו %13 מהנשים היהודיות, ואילו בשנת 1970 הגיע שיעור המעשנות ל-30%, לעומת 51% גברים מעשנים באותה שנה. יתירה מזו, בקרב הגברים חלה בעשור האחרון ירידה בשיעור של עישון הסיגריות, ואילו בקרב הנשים נשאר שיעור המעשנות יציב (כאמור %30).
במקביל לעלייה בעישון חלה עלייה בסרטן הריאות: ב-20 השנים האחרונות עלה השיעור של מחלה זו בקרב הנשים בארצות-הברית ב-400% לעומת 200% בקרב גברים באותה תקופה. יתר על כן, שיעור זה של סרטן הריאות הוא בעלייה מתמדת, ולכן יש הסבורים, כי בעשור הבא תיהפך מחלה זי לגורם מספר אחת של תמותה בקרב נשים ותקדים את סרטן השד.
מאחר שהוכח בצורה חד משמעית הקשר בין המחלות שהוזכרו לבין עישון סיגריות, ומאחר שברוב המקרים אין ביד הרפואה טיפול יעיל במחלות אלו - התשובה ההגיונית והאפשרית למניעתן היא היגמלות מעישון סיגריות, חקיקת חוקים האוסרים את העישון במקומות ציבוריים ובמקומות עבודה, איסור כל פרסומת להן ועבודת הסברה נרחבת באמצעות כלי התקשורת.

תוכן העניינים:
1. נזק העישון לבריאות
2. טיפול התנהגותי להיגמלות מעישון
3. כושר גופני ועישון
4. אימון גופני פעיל חיוני לכל אדם
5. אימון גופני, תזונה ואחריות אישית כיסודה של בריאות
ביבליוגרפיה

מקורות:

איכות חיים ללא סרטן? איתנים: ירחון לענייני בריאות, היגיינה ורפואה ציבורית, פברואר 1981, 40-35.
מלר, הלפרן. אימון גופני, תזונה ואחריות אישית כיסודה של בריאות. איתנים: ירחון לענייני בריאות, היגיינה ורפואה ציבורית, אוקטובר 1986, 305-306.
מן, גדעון. חינוך לבריאות. ביטאון חיל רפואה, 15: 8-11. 1985.
אברמסון, יוסף. מניעת מחלות לב וכלי דם. גרנטולוגיה: כתב-עת לנושאי זיקנה, 32-34. 1985/6.

תגים:

תזונה · בריאות · כושר · גופני · מחלות · סיגריות · סרטן · ריאות · גמילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פעילות גופנית ועישון", סמינריון אודות "פעילות גופנית ועישון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.