היישום אינו מחובר לאינטרנט

פעילויות מחלקת משאבי האנוש

עבודה מס' 061777

מחיר: 264.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריה ויישום בשטח, תוך פירוט האופן שבו שבו משאבי אנוש תורמים לארגון.

4,520 מילים ,6 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

בעבודתי אציג את פעילויות מחלקת משאבי האנוש בתיאוריה וגם ביישום בשטח, תוך כדי פירוט האופן שמשאבי אנוש תורמים לארגון .ובנוסף אזכור את הגורמים העוזרים למחלקת משאבי אנוש לבצע את יעדיה, כחלק מהפונקציות התפעוליות שנועד לממש את מטרתם של מפעלים וארגונים ע"י יעול מתמיד של תהליכי העבודה.
בתקווה לאמת את השקפת עולמי שלניהול יעיל של משאבי אנוש יש חשיבות עליונה בתהליך קידום הארגון והבאתו להצלחה עסקית וזאת כתוצאה מהבנה, שהפרדיגמה הארגונית שמורכבת מסך כל העובדים תהיה גדולה מסך חלקיה רק כאשר תפיסת העולם של הארגון ולא משנה איזה ארגון תראה את הפרט כמשאב ארגוני. וזאת כתוצאה מהבנה ש"בשלהי המאה ה- 20 נדרשים ארגונים לגבש יעדים ולשנותם נוכח שינויים רצופים בסביבה העסקית חיצונית" (רמי שני יורם מתקי) "שזה זמן רב אולי מאז סוף שנות הארבעים או תחילת שנות החמישים, לא היו כל כך הרבה טכניקות ניהול חשובות חדשות כפי שיש לנו היום: צמצומים (downsizing), קבלנות (outsourcing), ניהול איכות כוללת (TQM), ניתוח ערך כלכלי EVA, קביעת נקודת מוצא (benchmarking), ועיצוב מחדש של הארגון ושל הניהול (reengineering). כל אחת מהן היא כלי רב עצמה. אבל הכלים האלה, להוציא קבלנות משנה ואת העיצוב מחדש, נועדו בראש ובראשונה לתת תשובות לחברות" (פיטר דרוקר) שרק אתמול היו כוכב על, והיום הם מוצאים את עצמם קופאים על שמריהם. ולכן תורות הניהול שהזכרתי תפקידם לענות על השאלה "מה לעשות" כדי להצליח. וזאת עקב השינויים התדירים בסביבה העסקית של כל ארגון הפועל ומושפע מן הסביבה שבה ניתן למנות את הסביבה הפוליטית הכלכלית או הטכנולוגית וכדומה. ותפקיד משאבי האנוש להגדיל את סיכויי שרידות הארגון והצלחתו לא רק בטווח הקצר אלא גם בטווח הארוך וזאת עקב יכולתו של מחלקת משאבי האנוש לעצב תשתית קונספטואלית ולאמץ מכניזם מיבני המתאים ללמידה ארגונית.
וע"י כך להגיע להבנה שלא די בבחירה של תורה ניהולית החל מ TQM- ועד MBO . אלא גם ההבנה שצריך לדעת ליישם נכון תורות שלפי תפיסתי זהו הדבר בו נכשלות חברות רבות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. פעילות משאבי האנוש בתיאוריה וגם הלכה למעשה.
2.1 תיאורית ניהול על פי יעדים MBO
2.2 המציאות הארגונית אצל משווקי משקפי שמש פרינס.
2.3 דוגמאות לניהול לפי יעדים מארגונים נוספים.
2.4 הקשר בין ניהול לפי יעדים ומשאבי אנוש.
2.5 ביקורת של יישום התיאוריה בשטח.
3. תרומת משאבי האנוש לארגון.
4. גיוס - תכונות שונות של גיוס.
4.1 מהו תהליך הגיוס
4.2 מטרת גיוס העובדים
4.3 מקורות לגיוס עובדים
4.4 ברירת מועמדים לעבודה
5. הערכת הגורמים המושפעים על משאבי האנוש.
5.1 סביבה חברתית.
5.2 סביבת המטרה של הארגון
6. סיכום והמלצות העבודה.
7. בביליוגרפיה

מקורות:

אילנה אורנר משאבי אנוש (1993) הוצאת אח קרית - ביאליק.
פרופ' יעקב הורניק ניהול השיווק (1986) הוצאת האוניברסיטה הפתוחה תל אביב.
רמי שני יורם מיתקי למידה ארגונית כמנוף להצלחה עסקית (1995/8) הוצאת ניהול תל אביב.
אביבה פלדמן אל תציבו יעדים לאנשי המכירות גיליון 90 דצמבר 1998 הוצאת סטטוס תל אביב.
אמיתי קרן שיטות ארגון וניהול (1987) הוצאת כנרת.

תגים:

OBM · אדם · עובדים · גיוס · ברירה · השמה · שירות · תעסוקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פעילויות מחלקת משאבי האנוש", סמינריון אודות "פעילויות מחלקת משאבי האנוש" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.