היישום אינו מחובר לאינטרנט

גירושין

עבודה מס' 061712

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ההליך הפורמאלי, הקשיים וההשפעות על הילדים במשפחה.

5,535 מילים ,6 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

לאורך ההיסטוריה, בתרבויות ובתקופות שונות, ישנה התייחסות שונה של החברות לגירושין. במאה השנים האחרונות חלו שינויים בעלי השפעה על התא המשפחתי, מעמד האישה ואורך החיים - וכתוצאה מכך קיימת עליה מתמדת בשיעור הגירושין.
חיפוש דרכים לטיפול במספרם הרב של הזוגות המתגרשים הביא לשינויים בחוקי הגירושין, כמו כן ניתן לראות שינוי במאפייני המשפחה של הזוגות המתגרשים (בעבר היו רבים מהם זוגות צעירים ללא ילדים, כיום ישנם אף זוגות הנשואים שנים רבות ובעלי ילדים בגילאים שונים). מעורבות ילדים בתהליך הגירושין הפכה אותו לבעיה חברתית בשל ההשלכות על הילדים ודאגת החברה לרווחתם המתבטאת במעורבות הרבה של בתי המשפט בתהליך (זיידל, 1990).
חוק השיפוט בבתי דין רבניים קובע כי סמכות השיפוט בענייני נישואין וגירושין לבית הדין הרבני ולכן לו הסמכות הבלעדית לביצוע אקט הנישואין והגירושין וישנה סמכות מקבילה לשתי ערכאות - בית הדין הרבני ובית המשפט האזרחי.
בתי הדין הרבניים פועלים עפ"י ההלכה היהודית - כללי המשפט העברי, על פיהם כל המעוניין לפרק את קשר הנישואין מחויב לבצע אקט של מתן גט וקבלתו - ועל כן הבעיה כי לא ניתן לבצע אקט זה אלא בהסכמתם המלאה של שני הצדדים, ובמידה ואחד הצדדים אינו מוכן, לא ניתן לבצע גירושין בשל העובדה כי לא קיימת כל דרך משפטית לביצוע האקט ועל כן יש להשתמש בכלים חוץ משפטיים כגון: לחץ, אילוץ, "שיחוד" בממון ע"מ שהצד השני יסכים. וככל שעקשנותו של האחרון גדולה יותר מחד ורצונו של בן הזוג האחר עזה מאידך "מחיר" התשלום יהיה גבוה יותר (קראוס, 1991).
קבוצת הנשים שלא הגיעה להסכם עם הבעל מונה חלק גדול, מהן מעוכבות גט או עגונות. במקרים רבים חיות הנשים בנפרד במשך שנים. לעיתים ללא הסדרים נאותים ולעיתים עם הסדרים מתוקף החוק שלא כוללים מתן גט. יש נשים שעוזבות את דירתן המשותפת (עם ילדיהם או לבד) ונשארות ללא אמצעים. המשותף לנשים אלו הוא מעמדן המשפטי- דתי: "אשת איש", האומר כי אסור להן להינשא עד לקבלת הגט. נשים רבות מגיעות להסכמי גירושין עם בעליהן (הכוללים ויתורים רבים) וזאת ע"מ שלא להישאר עגונות ולסיים ההליכים מהר. חלק מהן לא מקבלות גט מבעליהן על אף ההסכם וזאת מכיוון שהבעלים לא מכבדים את ההסכם עליו חתמו - כאילו לא נחתם הסכם בשל העובדה שכשנחתם ההסכם מותנים היו הויתורים במעמד קבלת הגט.
אישה המוותרת על זכויותיה לטובת בעלה זכאית לקבל סיוע מהמדינה (הבטחת הכנסה, סיוע ברכישת דירה) אולם במקרים בהם אין הסכם לא תהיה זכאית לקבלת זכויות הגרושה.
האפשרות לגירושין בניגוד לרצון הבעל הם חיים בצל האלימות. אלימות פיזית הבאה לידי ביטוי בסימני מכות או אלימות נפשית אשר באה לידי ביטוי באיסורים שונים של הבעל כגון: להיפגש עם חברות, בני משפחה, איסור לעבוד מחוץ לבית או הפעלת לחץ שתצא לעבוד כשהמטלות בבית רבות מאוד (דויד , 1996).
ביטול המשותף לבני זוג הוא עיקרם של הגירושין ולכן קיומם של הילדים הופך לבעייתי כיוון שאינם ניתנים לביטול ולא לחלוקה.
מורכבות הרגשות המתעוררים בין בני זוג שאהבו פעם והבטיחו זה לזה נאמנות נצחית מסבירה את ההתנהגויות שגורמות לסבל רב לילדים כשהוריהם מחליטים להתגרש.
ע"מ להשיג את מבוקשם עלולים הורים להקריב את ילדיהם ב"ניגוח" ההורה האחר, תחקור הילד על התנהגות בן הזוג, ועד השמת האשמות בפי הילד כלפי ההורה.
הנזק הנפשי שנגרם לילד הוא רב וחמור ומדובר בניצול פסיכולוגי. גירושין יגרמו לילד תמיד משבר בהתפתחותו הסדירה. התא המשפחתי הוא המקום המועדף להתפתחות הילד כל עוד הוריו חולקים את התפתחותו וחינוכו של הילד (אפטר, הטב, וייצמן, טיאנו, 1997).

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. גירושין ושלום בית
3. עד שהגט יפריד בינינו-גירושין כתהליך חיים
4. ילדים להורים גרושים
5. הקשיים שבגירושין
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

איילון, ע. (1995) איזון עדין, הוצאת ספרית הפועלים.
אפטר, א. הטב, י. וייצמן, א. טיאנו, ש. (1997) פסיכיאטריה של הילד והמתבגר, הוצאת דיונון- אוניברסיטת ת"א.
דויד, ח. (1996) האישה המתגרשת, הוצאת ספרים ירון גולן.
זיידל, ס. (1990) גירושין בדרך אחרת, הוצאת אור עם.
קראוס, ב. (1991) גירושין, הוצאת יחדיו.
רביב, ע. כצנלסון, ע. (1986) משבר ושינוי בחיי הילד ומשפחתו, הוצאת עמיחי ת"א.

תגים:

גירושין · הגירושין · הילד · השפעות · משפחה · פירדה · פירוק · קשיים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גירושין", סמינריון אודות "גירושין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.