היישום אינו מחובר לאינטרנט

:ADHD הפרעת קשב קשה לאבחון - סקירה כללית ובחינת מקרה.

עבודה מס' 061667

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

3,596 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

ADHD Attention Deficit Hyperactivity Disorder הוא ליקוי התפתחותי בשליטה העצמית, המורכב מבעיות בטווח קשב, בשליטה בדחפים וברמת הפעילות אך גם מורכב מגורמים רבים אחרים (ברקלי 1997).
ההפרעה היא אחת ההפרעות החמורות בקרב ילדים, המשבשת את התנהגותם ותפקודם בבית הספר. למרות שהיום ישנה יותר מודעות להפרעה, יש מקום למידע מעשי על הנושא - איך היא מתבטאת בכל היבטיה, איך אפשר לעזור לילדים אלה, למרות שיש ויכוח לגבי הדרך הטובה לאבחון הADHD- ולגבי ערכם של הטיפולים המעשים.

חוסר יכולת של הילד הסובל מלקות זאת לשלוט בהתנהגותו, מבעיה של קשב ושל פעילות יתר, איננו מצב זמני אצלו שיחלוף עם הגיל, שלב קשה בחייו כילד. זאת בעיית ליקוי הדורשת התמודדות משולבת של גורמי החינוך-ההורים וגם הילד עצמו.
היא אינה נגרמת מכישלון ההורים לשלוט בילד או לחנך אותו למשמעת ואין זה רוע מולד. זאת בעיה או ליתר דיוק - מכשול בחיים שלעיתים ההתמודדות איתו מורטת עצבים.
אנשים מתקשים להתייחס לADHD - כאל ליקוי אחר, מאחר שאין שום סימן חיצוני לפגם. זה פגם במוח המביא לתנועה בלתי פוסקת ולהתנהגות שאנשים לא מסוגלים לסבול. רבים מגיעים למסקנה שילד הסובל מליקוי זה עושה את מעשיו ההרסניים בכוונה ובעייתו נעוצה בחינוכו, שהוא זקוק ליותר משמעת, למסגרת נוקשה יותר, להצבת גבולות. לחילופין, מניחים שההורים בודאי בורים, מתירנים או בשפה המקצועית "לא מתפקדים".
אולם המצב הוא שכאשר המבוגרים בחייו של הילד הסובל מליקוי זה, אינם מכירים שיש לו ADHD, הם עלולים להותיר בילד תחושת כישלון תמידית בכל זירות החיים (בארקלי, 1997).
אף על פי שהיום יודעים יותר על ההפרעה הזאת, הרבה ילדים אינם מאובחנים. הוריהם אובדי עצות, הם רואים את ילדיהם נכשלים בבית הספר וגורמים למתח רב בבית. באותה מידה ישנם אנשי מקצוע שאינם מודעים לבעיה וחלק מהם מוסיפים להניח שADHD- אינה הפרעה אמיתית, אלא תופעה אופנתית או ביטוי להורות גרועה. בין הפסיכיאטרים לילדים, יש הסבורים שה-ADHD מעיד על בעיות נפשיות של הורי הילד (גרין, 2001).
בשל כך, חשוב להבהיר כמה עובדות ביחס להפרעה זאת.

תוכן העניינים:
מבוא
הגדרות
עובדות בקשר ל-ADHD
ראיון עם משפחת בעל הלקות
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

ברקלי, א.ראסל. לשלוט ב-ADHD. גלילה-הוצאה לאור,1997.
גרין, כריסטופר וד"ר קיט צ'י. להבין ולטפל ב-ADHD. שמעוני הוצאה לאור, 2001.
היימן, טלי.ליקויי למידה. האוניברסיטה הפתוחה, תש"ס-2000.

תגים:

הפרעת · קשב · ריכוז · היפראקטיביות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ":ADHD הפרעת קשב קשה לאבחון - סקירה כללית ובחינת מקרה.", סמינריון אודות ":ADHD הפרעת קשב קשה לאבחון - סקירה כללית ובחינת מקרה." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.