היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבוצות לעזרה עצמית

עבודה מס' 061522

מחיר: 247.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגדרה וסקירה והתייחסות להומוסקסואלים.

3,658 מילים ,8 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

בעשורים האחרונים קיימת בעולם עלייה תלולה במספר ארגוני העזרה העצמית, במגוון התופעות האישיות והחברתיות שהם מכסים ובמספר המשתתפים בהם. קבוצות לעזרה עצמית הן התארגנויות וולנטריות של אנשים הסובלים מבעיה מסוימת, שזכו לגדילה מרשימה במיוחד בעשורים האחרונים של המאה העשרים. העזרה שמקבלים בקבוצה מבוססת על מאמצי המשתתפים להתמודד עם הבעיה ולא על סמך ידע מקצועי. זוהי קבוצה של אנשים, אחים לצרה שהחליטו ליצור בינהם מפגש בכדי לדבר על מה שמטריד אותם באזני מי שבאמת מבין, מנסיון אישי, את החוויה והבעיה. קל"ע היא מוסד חברתי בפני עצמו המספק מענה לצרכים בדרך שאין לה תחליף. עבודה זו מציגה את האיפיונים הייחודים לקל"ע ואת חשיבות קל"ע לחברה. במסגרת העבודה קיימת התייחסות ספציפית לקל"ע עבור הומוסקסואלים תוך כדי דיון במאפייני הקבוצה ובתועלת שבקיומה. קל"ע מספקת תמיכה ועזרה להומוסקסואלים ומקלה על תחושת הבידוד שהם חשים, ובכך עוזרת להם בגיבוש זהותם הייחודית.

עבודה זו נכתבה כפרוייקט סיכום במסגרת הקורס "קבוצות לעזרה עצמית". קל"ע היא קבוצה של אנשים המרגישים שיש להם בעיה משותפת, אשר לגביה הם חשים חסרי אונים. חברי הקבוצה מתכנסים יחד בכדי למצוא פתרון משותף. כל חברי הקבוצה מעורבים ומחויבים לקבוצה, הבסיס לפעילות הוא בסיס הדדי. במסגרת העבודה בחרנו להציג רקע תיאורטי על קבוצות לעזרה עצמית המבוסס על מספר מקורות מידע שונים, במטרה לתאר, לאפיין ולהגדיר מהי קבוצה לעזרה עצמית, את מי היא משרתת, מהם מאפייניה היחודיים ובמה היא תורמת לחברים בה. בשלב השני של העבודה הצגנו מידע על קבוצות לעזרה עצמית עבור הומוסקסואלים. בחנו את מאפייני הקבוצה הספציפית, ואת התועלת שבקיומה. בסיכום הצגנו אינטגרציה בין מאפייני הקבוצה לעזרה עצמית לבין מאפייני הקבוצה הספציפית בה דנו.

מקורות:

ברגל, ד. גדרון, ב. קבוצות לעזרה עצמית וסיוע הדדי בירושלים. האוניברסיטה העברית, ירושלים. 1983.
רונאל, נ. שילוב עזרה עצמית למכורים לסמים כחלק מהערכות טיפולית כוללת. חברה ורווחה, כרך ט"ו (2-3), 1995.
רונאל, נ. סילבוס הקורס קבוצות לעזרה עצמית, 2002.
Borkman, T.:Mutual Self Help Strengthening the Selectively Unsupportive Personal and Community Networks of Their Members. In Gartner a Riessman. F, (EDS). The Self Help Revolution, Human Sciences Press inc, N.Y, 1984.
Lenihan, G.O,: The Therapeutic Gay Support Group, Psychotherapy, v.22 pp. 729-739,1985.
Lieberman, M.A, Borman, (EDS), L.D.:Self Help Groups for Copinig With Crisis. Jossey Bass Publishers, San Francisco, 1982.
Silverman, P.R, in Biegel, D.E. and Naparstek, A.J (EDS) Community Support Systems and Metnal Health, N.Y, 1982.
Wilson, J. Self Help Groups, Harolw, Longman, London, 1986.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבוצות לעזרה עצמית", סמינריון אודות "קבוצות לעזרה עצמית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.