היישום אינו מחובר לאינטרנט

הגורמים לפרוץ המלחמה הפונית השלישית

עבודה מס' 061286

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המניעים שהביאו את רומא לצאת למלחמה נגד קרתגו כפי שמשתקף במקורות עתיקים.

4,014 מילים ,5 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

בשנת 149 פרצה המלחמה הפונית השלישית, שנסתיימה באביב 146. רומא יצאה למלחמה זו כדי להגן על בן בריתה מאסיניסה, שהוכרזה עליו מלחמה על ידי קרתגו, ללא אישורה של רומא וזאת בניגוד להסכם השלום עם רומא בשנת 201.
במבט ראשון, המניע של רומא לצאת למלחמה הוא ברור: להגן על בן בריתה שעליו הוכרזה מלחמה. גם בעבר רומא היתה נכנסת למלחמה במידה והיה איום עליה או על בני בריתה. אף שפע של מקורות מאמתים ומחזקים את ההשערה, שרומא יצאה למלחמה בכדי להגן על נומידיה ובנוסף לכך בגלל שקרתגו התחמשה והתעצמה ורומא פחדה שכל ההתחמשות הזו תהיה מכוונת כלפיה. אבל מתחת למניעים הגלויים הללו, שהם הגנה על בן בריתה של רומא והפחד של אנשי הסנאט בעקבות התחמשותה של קרתגו, ישנם מניעים נסתרים שעולים רק בעזרת ניתוח מעמיק שנעשה על ידי כמה היסטוריונים מודרנים בני זמננו והמניעים הללו הם דווקא אלה שהביאו את רומא למצב מלחמה.
מטרת עבודה זו היא למנות את המניעים האפשריים שיכלו לצוץ בראשם של אנשי הסנאט ולהראות שלא כל מה שניתן להבחין בעין בלתי מזוינת מקריאת מקורות עתיקים, עולה בקנה אחד עם מה שקרה באמת במציאות. הכוונה למניעים שהביאו את רומא למלחמה. הדבר היחיד שכן קרה במציאות הוא שפרצה המלחמה הפונית השניה ושרומא ניצחה בה והרסה את קרתגו עד היסוד. אבל בעזרת הצלבת מידע שמספקים לנו מקורות עתיקים, במיוחד בנוגע לאירועים שקדמו למלחמה וליחסים בין קרתגו למאסיניסה, ניתן לבנות תמונה רצופה של אירועים, שאולי בעקיפין או במישרין השפיעו על החלטתה של רומא לצאת למלחמה.
לעולם לא נדע באמת מה חשבו אנשי הסנאט, מה עבר במוחם באותם הרגעים כשהכריזו על מלחמה, האם פחדו או לא פחדו מקרתגו. אבל נוכל, על ידי הבאת דוגמאות שונות, להסביר את מטרת המלחמה שניהלה רומא נגד קרתגו, כפי שזה משתקף מהמקורות העתיקים. למרות שסופרי המקורות העתיקים, ובמיוחד פוליביוס, הם פרו-רומאים ששמים במרכז הדיון לפרוץ המלחמה הפונית השלישית את הפחד כמניע עיקרי, שבגללו רומא יצאה למלחמה, במידה וסוקרים את כל האירועים מהמלחמה הפונית השניה ועד לפרוץ המלחמה הפונית השלישית ובתוך רצף האירועים הללו חולקים מקום נכבד ליחסים בין רומא למאסיניסה, אז מגיעים למסקנות הפוכות לגמרי מאלה שמופיעות אצל פוליביוס ואצל שאר ההיסטוריונים בני העולם העתיק.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א' - האם רומא רצתה במלחמה?
פרק ב' - התרחבות טריטוריאלית
פרק ג' - הפחד וההגנה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Austin A.E. "Scipio Aemilianus", Oxford press 1967.
Haris V. Wiliam, "War and imperialism in Republican Rome", Oxford 1979.
Walsh P.G. "Massinissa", Oxford press 1968.
Livius Titus, "The History of Rome", Book XLIX, Vol. II, London 1960.
Polibius. "The Histories", Book III. 6.4-12., London 1960.
Florus Lucius Annaeus, "Epltome of Roman History", Book IXXXI, London 1960.

תגים:

רומא · קרתגו · מאסיניסה · ברית · נומידיה · סנאט · פוליביוס · קאטו · סקיפיו · נאסיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הגורמים לפרוץ המלחמה הפונית השלישית", סמינריון אודות "הגורמים לפרוץ המלחמה הפונית השלישית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.