היישום אינו מחובר לאינטרנט

"תכשיטים" מאת גי דה מופאסן

עבודה מס' 061173

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח היצירה.

5,745 מילים ,16 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

התכשיטים כסמל לזיוף וצביעות חברתית לפי הסיפור
"תכשיטים" מאת גי דה מופאסן

תוכן עניינים
פרק ראשון - מבוא:
חלק א
1. נושא העבודה
2. הרציונל לבחירתו
3. טיעוני ככותבת
4. מטרות העבודה
5. מבנה העבודה
חלק ב - סקירה ספרותית על הסופר גי דה מופאסן.
פרק שני - הדיון בסיפור ובמרכיביו
1. מבוא ותקציר סיפור המעשה
2. יומן ספרות
3. דיון בדרכי האפיון של הדמות העיקרית בסיפור באמצעות האירוניה
4. דיון מסכם בסיפור ובמרכיביו
פרק שלישי - יחידת הוראה של הסיפור
רעיונות כלליים להעברת הסיפור "תכשיטים" בביה"ס
פרק רביעי - סיכום העבודה
ביבליוגרפיה

בכוונתי לדון בנושא האמיתי, האותנטי מול הזיוף בסיפור "תכשיטים" מאת גי דה
מופאסן. הסיפור "תכשיטים" דן בבעיית המוסר והנאמנות במסגרת הנישואים אשר
"אבד עליהם הכלח" וכאשר את מקומם תפסו השקר, הזיוף והעמדת הפנים. הסיפור
נושא מסר בעל אופי אירוני המועבר לקוראיו כדלהלן: "מה שלא יודע האדם אינו
יכול לפגוע בו וכל מערכת יחסים שהוא מקיים טומנת בחובה מניעים ואינטרסים
סמויים". אמירה זו מעוררת דיון סוער ודינמי בכמה מישורים: באופן אישי כקוראת
הסיפור, בהחלפת רשמים עם אדם אחר ובהעברתי סיפור זה לתלמידיי במסגרת
שיעורי ספרות.
מושג הנאמנות "זוכה" להארה מחודשת. משמעותה של הנאמנות אינה טמונה
בשמירה קפדנית על טוהרת חיי הנישואין של הזוג, אלא בשמירה על אושרם, שכן מר
לנטן היה מאושר עם אישתו הראשונה.
התכשיטים האמיתיים בסיפור מגלים את הצביעות החברתית וחושפים את אופייה
השלילי של האישה. במקביל מתגלה אופיו האמיתי של מר לנטן, ההופך מאדם הגון,
צנוע ואמיתי לרודף בצע, חמדן ומזויף. העושר שהושג מאישה החוטאת מחטיא את
בעליו.
הפואנטה בסיפור המתגלה בסופו והופכת את היוצרות מחייבת את הקוראים להפנות
מבט חוזר על הסיפור כולו. סיפור זה של מופאסן, כמו רבים אחרים, הינו סיפור
דינמי על אף העובדה שהוא נכתב בתקופה ובזמן רחוקים מימינו.
אדון בנושא כיצד השימוש בתכשיטים ממקד סביבו אמירות ותפיסות חברתיות על
חיי האדם וזאת בהתייחסותי לדמות הבעל, לדמות האישה הראשונה, לדמות האישה
השנייה, לערכים חברתיים ולזוגיות.

מבנה העבודה
העבודה תתחלק לארבעה פרקים.
בחלק ב' של פרק ראשון עסקתי בסקירת ספרות על הסופר והיצירה תוך התייחסות
לחייו של מופאסן, יחסו למוסד הנישואים, לתבנית סיפוריו ולתיאור דמויותיו.
בפרק השני הרחבתי את הדיון בסיפור ובמרכיביו בהתייחסותי לתקציר סיפור
המעשה, לחלק מיומן ספרות אישי, לאפיון הדמות הראשית המוצגת בדרך אירונית
ולדיון מסכם בסיפור.
בפרק השלישי הדגמתי יחידת הוראה של סיפור זה בבית הספר.
בפרק הרביעי סכמתי את העבודה וציינתי רשימה ביבליוגרפית.

מקורות:

אבן יוסף (1977) מילון מונחי הסיפורת ירושלים.
אברהם יפה בנימין (תשל"ג) מקבילות בסיפור המודרני מרחביה, ספריית פועלים.
אוכמני עזריאל (1976) לקסיקון מונחים ספרותיים תל אביב.
באבל יצחק (1963) סיפורים בעברית תל אביב: הוצאת ספריית פועלים.
בן עמי פיינגולד (1989) הוראת הסיפור הקצר תל אביב, רמות.
דורמן מנחם (1990) בין ספרות להיסטוריה תל אביב: הוצאת קיבוץ המאוחד.
למין פרננד (1957) ביוגרפיה -מופאסן לקט מאמרים, מרחביה: ספריית הפועלים.
לשם-עזרא דנה (1999) עניין של זהות תל אביב: אור עם.
מארי אלברט שמידט (1962) ביוגרפיה - מופאסן לקט מאמרים, מרחביה: ספריית הפועלים.
נויגבורן דרורית, קליינרמן גיטה (1947) אשנב לסיפור קצר ירושלים.
סטיגמולר פראנסיס (1949) ביוגרפיה - מופאסן לקט מאמרים, מרחביה: ספריית הפועלים.
רוסמן מ' (1995) עורכת סמטת אור הירח סיפורי אהבה, תל אביב.
ריבלין אשר אליעזר (1984) לפרוש סיפור המכון לאמצעי הוראה, תל אביב.
ריבלין אשר אליעזר (1998) מונחון לסיפורת תל אביב: ספרית הפועלים.
רמון קינן שלומית (1984) הפואטיקה של הסיפורת בימינו תל אביב: ספרית הפועלים.
שלר אהובה, תמיר נורית (תשנ"ד) ההוראה הדיפרנציאלית בכיתה ההטרוגנית ירושלים: הוצאת דפוס אחווה.

תגים:

אהבה · אושר · זיוף · נאמנות · פואנטה · מופסן · מופסאן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""תכשיטים" מאת גי דה מופאסן", סמינריון אודות ""תכשיטים" מאת גי דה מופאסן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.