היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח אסטרטגי של ערוץ 10

עבודה מס' 061002

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח עפ"י מודלים והצעת אסטרטגיית בידול.

4,135 מילים ,11 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הארגון שבו אעסוק יהיה "ישראל 10", זכיינית ערוץ 10 החדש בטלוויזיה הישראלית.
למראית עין, החל ערוץ 10 לפעול במציאות נוחה, שבה אחוזי הצפייה בטלוויזיה נמצאים במגמת עלייה. הישראלים צופים בטלוויזיה כשלוש שעות בממוצע ביום - יותר ממדינות כהולנד, שוודיה ואוסטריה, אך פחות באופן משמעותי מתושבי מדינות כארצות הברית, איטליה ובריטניה. סביר אם כן, כי כאשר הצפייה בטלוויזיה במגמת עלייה, כאשר ב-93% מהבתים בישראל יש לפחות מכשיר טלוויזיה אחד וצצה אופציית צפייה נוספת, אזי הערוץ החדש יעודד צפייה נוספת אשר תועיל לכלל הענף (אילון, 14).2.2002.

למרות האמור, החל מתחילת שידוריו של הערוץ, לא נסק אחוז הצופים הממוצע מעל 3% לאורך השבוע, כאשר לאחר צמצום השידורים ומעבר הערוץ למתכונת של שידורי ניסיון, ירד אחוז הצופים ל-2% בלבד בשבוע האחרון (אילון, 11).3.2002.

מתחילתו היה אמור הערוץ להיות מופעל על ידי שני זכיינים - "ישראל 10" בבעלות יוסי מימן ואהרון דברת, אלפרד אקירוב, חברת "הפניקס" ומשקיעים נוספים ו"שידורי עדן". סופו של דבר ש"שידורי עדן" לא נכנסה להפעלת הערוץ והשותפים ב"ישראל 10" שעד כה הוכיחה כשלון מראשית השידורים, נוכחו לדעת כי במקום תחזית להפסד של 10-15 מיליון דולר בשנה הראשונה, כתוצאה ממאמצי החדירה, יתבטא ההפסד לאור המצב שנוצר בצפי של 35-50 מיליון דולר. בעלי מניות אחדים ב"ישראל 10" הביעו רצונם לפרוש, כאשר את הסיבה לכך הבהיר יריב לוטן, מנהל חברת ההשקעות של "הפניקס" כשאמר: "לא התחייבנו לממן ערוץ מסחרי נוסף בישראל, חשבנו שזה יהיה עסק יותר טוב ממה שהסתבר במציאות" (חמץ, 2002).

קמפיין ההחדרה של ערוץ 10, בניווטו של אבינועם גולני, זכה לחשיפה גדולה, כאשר התבנית "גם (...) עשר!" נכנסה לשפה במהירות והפכה להיות למושג בדיאלוגים היום יומיים, בעוצמה אדירה. מתחילתו הצהירו אנשי הערוץ כי קיימת הרמוניה בין המחלקה המסחרית למחלקת התוכניות, היוצרים יוכלו לממש את תוכניותיהם באופן כלכלי והמפרסמים יהנו מתמורה מצוינת לכספם. בפועל הערוץ לא פנה, לא לשכבות העממיות ולא לעשירונים העליונים ואף לא הציע את מה שמכונה "מדורת שבט כללית". במכרז הציעו הזכיינים טלוויזיה איכותית יותר, אך בפועל זה היה רק חיקוי לעניים של הערוץ השני. הציבור סרב לקבל ערוץ 2 לעניים.
הרייטינג נשאר בסביבות %3%-2 ועניים - המפרסמים לא אוהבים. כך נוצר מצב, שאחוזי הצפייה נותרו נמוכים, ההוצאות עמדו על כשני מיליון ש"ח לשבוע והכנסות כמעט ולא הגיעו (ביין, 2002). בעבודה זו אנתח את מצב הקבוצה ניתוח סביבה וניתוח האסטרטגיה השיווקית הנוכחית, כשבהמשך אדרש ליעדים השיווקיים שיש ליישם כדי להתמודד עם האיום ואציע אסטרטגיה שיווקית חדשה.

תוכן העניינים:
1. הארגון ומצבו
2. ניתוח סביבה
2.1 אילוצי ה-STEP
2.2 ניתוח סביבה על פי המודלים של פורטר
2.3 ניתוח SWOT
3. האסטרטגיה השיווקית הנוכחית של הפירמה
4. האסטרטגיה המוצעת
ביבליוגרפיה

מקורות:

אילון, א., "ישראל 10 דורשת לאפשר לה לפרסם את עצמה בערוץ 2", הארץ, 14.2.2002א, עמ' ד2.
אילון, א., "הצפייה בערוץ 10 פחתה למרות המתכונת החדשה", הארץ, 11.3.2002, עמ' ד2.
ביין, ע., "צומת גולני", The Marker 13, 2002, עמ' 129-131.
ברבש, ח., "ישראל 10 הורידה תעריפי הפרסום בכ-90% אחרי שבועיים באוויר", הארץ, 13.2.2002, עמ' ג7.
ג'יי, א., (1989), תורת הניהול וחוכמת מקיאוולי, ספרית מעריב, תל-אביב.
חמץ, ש., "הספינה טובעת. מי יעזוב ראשון", The Marker 14, 2002, עמ' 146.
יזרעאלי, ד., (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל-אביב.
Heath, E. Wall, G., (1992), Marketing Tourism Destination, John Wiley Sons, Inc., New York - Toronto.
Schein, E.H., (1965), Organizational Psychology, Prentice-Hall, New Jeresy.

תגים:

ערוץ 10

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח אסטרטגי של ערוץ 10", סמינריון אודות "ניתוח אסטרטגי של ערוץ 10" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.