היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תכנית הבוקר "העולם הבוקר" בערוץ 10

עבודה מס' 064473

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים חידוש ופריצת גבולות בתוכנית הבוקר "העולם הבוקר" או שמא עדיין קיימת היצמדות למבנה ז'אנר תוכניות הבוקר ולתכניו.

7,996 מילים ,29 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

זיהוי הפוטנציאל בתוכניות הבוקר על ידי הערוצים המסחריים יצר תנופה יצירתית בעיצוב רצועות בוקר חדשות, רעננות ושונות. מנחים שנצפו בתוכניות פריים טיים החלו לערוק לשורות הבוקר והערוצים החלו בחיפוש אחר הזוג המושלם. אברי גלעד ועינב גלילי זכורים לכולנו מתקופת "העולם הערב", תוכנית הסאטירה משידורי הניסיון של הערוץ השני. התזזית הצינית של עינב גלילי המוכרת מתוכנית ההומור והסאטירה "משחק מכור" (ערוץ 2) בשילוב מלך הנונסנס וחולצות הפרחים, אברי גלעד, יוצרים משהו חדש ורענן בנוף הבוקר. בעבודה זו אנסה לעמוד על המאפיינים של תוכניות אירוח מעין אלה תוך בחינת המנחים, המרואיינים, פינות המוגשות בתוכנית, עיצוב האולפן ואלמנטים נוספים המוצעים בתוכנית .

שאלת המחקר שתנחה את העבודה: האם קיים חידוש ופריצת גבולות בתוכנית הבוקר "העולם הבוקר" או שמא עדיין קיימת היצמדות למבנה ז'אנר תוכניות הבוקר ולתכניו?
השערת המחקר היא כי התוכנית "העולם הבוקר" אכן סיגלה מאפיינים חדשים ושונים בנוף תוכניות הבוקר. התוכנית מנסה להתאים את עצמה לאופי התפתחות הטכנולוגיה ונראה כי נבנתה בדרך הרואה את הצורך של קהל היעד בתוכנית קלה והומוריסטית הסוקרת מגוון נושאים רחב ובאופן תמציתי ומהיר. אופן הגשתה המתבטא בהומור בין המגישים, בחירה נכונה של צוות המגישים (אברי גלעד ועינב גלילי), השימוש והקישור לרשת האינטרנט ואופן המעבר בין נושא לנושא מצביעים על חידוש ופריצת דרך. התוכנית מועברת בשידור ישיר באתר האינטרנט ובדרך זו ניתנת אפשרות לצופים לקחת חלק פעיל על ידי שאילת שאלות ותגובות לנושאים המועלים. מאפיינים אלו מהווים פריצת דרך שכן עד כה מורגלים צופי הבוקר לשנים של תוכניות אסטרולוגיה ובריאות שהרחיקו את הקהל הצעיר מהמסכים והשאירו מולו בעיקר את עקרות הבית והפנסיונרים.

מבנה העבודה:
את העבודה אחלק לשלושה חלקים עיקריים:
הפרק הראשון מהווה סיכום אינטגרטיבי של הסוגיות המרכזיות הנגזרות מנושא העבודה ובהתאם לשאלת המחקר. הסקירה תכלול תיאוריות תקשורתיות מתאימות, התייחסות לתקשורת כתרבות, לכניסתם של חידושים והתפתחות טכנולוגית שהשפיעה על עולם התקשורת והתכנים המוצגים בו. כמו כן אדון באפיון הקהל והמעבר מפסיביות לאקטיביות.
הפרק השני יעסוק בניתוח התוכנית תוך הצגה מלאה של הפינות המוצגות בתוכנית, המרואיינים ואופן המעברים בין נושא לנושא. בחינה מדוקדקת של התוכנית יאפשר השוואה למבנה הז'אנר המוכר כפי שיוצג בפרק הסקירה הספרותית.
בפרק השלישי - הצגת ממצאים וניתוחם, אציג בהרחבה את הממצאים אליהם הגעתי עם תום ניתוח התוכנית. אבחן את ניתוח התוכנית אל מול הסקירה הספרותית ובדרך זו אנסה להצביע על השונה והדומה למאפייני הז'אנר. כך אנסה לשזור בין פרקי סקירת הספרות באופן שיוביל לתשובה לשאלת המחקר.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא
סקירה ספרותית
ניתוח התוכנית
הצגת הממצאים ניתוחם
דיון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת לבנות כלים מתאימים לבחינת תוכנית הבוקר ופתיחת הדיון לכדי ראייה כוללת על המתרחש בעולם אסקור מספר נושאים אליהם התייחס בפרק ניתוח התוכנית. בסופו של דבר אנסה לבחון את התוכנית ומרכיביה תוך התייחסות לסקירה הספרותית.
לטלוויזיה מקום נכבד ברשת התקשורת. הטלוויזיה נתפסת כטכנולוגיה והיא פועל יוצא של התפתחות המדינה. הטלוויזיה נבנתה לצורכיהם של בני אדם וכך היא בנויה
(Tidhar, C.E., & Nossek, H. (2002)).

מקורות:

אילוז, א. " 'אותו תחום אפלולי של הפנים': אופרה וינפרי והמראה של האמלט", בתוך ליבס, ת. טלמון, מ. תקשורת כתרבות, טלוויזיה כסביבה של תרבות היום-יום, מקראה, קרך א', תל אביב: האוניברסיטה התפוחה (עמ' 218-197).
זיו, א. "מריבה משודרת- המאבק על הבימה התקשורתית", אותות, 1993, 153,עמוד 43
טוקטלי. א, מדיניות תקשורת בישראל, האוניברסיטה הפתוחה, סוגיות במדיניות תקשורת בישראל, 1995, עמודים 233-241
יציב, ג. מבוא לסוציולוגיה נורמטיבית, תל אביב, ספריית מנהל, 1997, עמודים 90-106
כספי, ד. תקשורת המונים א', האוניברסיטה הפתוחה, 1995, ע"מ  70 -75
לויה, ד. "טלוויזיה במעגל סגור (משיגים את שיר הרייטינג), התקשורת: מגזין עצמאי לעיתונות, פרסום ומדיה, 44: 57-56, 1998
לונדון, י. חידת "לילה גוב"- היחס בין איכות לשיעורי צפייה, ספר השנה של העיתונאים , 1998, עמודים 187-190
פוסטמן, נ. (2000) "נעבור כעת", בידור עד מוות: השיח הציבורי בעידן עסקי השעשועים. תל אביב: ספריית הפועלים/ הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר, עמ' 99-88.
זלצר, ש. מחוץ למעגל. העין השביעית, 19: 35-32, 1999
Carbraugh, D. (1994) Talking American: Cultural Dscourses on Donohue. Norwood, NJ: Ablex Publishing.
Frye, N. (1957) Anatomy of Criticism: Four Essays. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Gerbner, g. et al. (1979). "The Demonstration of power-Violence Profile No. 10, Journal of Communication 29' p. 177-196
Lemish, D. Liebes, T. (2001). "Gendered Media: Meanings and uses". In Livingston, S. Bovill, M. (Eds). Children in Their Changing Media Environment. London New York: Sage
McQuail, D. (1997). Audience analysis. Thousand Oaks, California: Sage. (pp. 127-150).
Silverstone, R. (1994). Television and Everyday Life. London New York: Routledge *
Steenland, S. (1990) "Those Daytime Talkshows", Television Quarterly 24(4): 5-12.
Tidhar, C.E., Nossek, H. (2002). All in the family: The integration of a new media technology in the family. Communications, 27, 15-34
אינטרנט:
Levy, M. and S. Windahl (1985). The concept of audience activity. In K. Rosengren, L. Wenner, and P.Palmgreen (Eds.), Media Gratifications Research: Current Perspectives. Beverly Hills, CA: Sage.
קטעי עיתונות:
קשתי, א. "האמנה נגד תרבות הרייטינג", , הארץ, 13.3.95.
משמר המרקע, "גוטה מורצי קוריצה", עיתון תל אביב, 24.2.2006
פילמוגרפיה:
תוכנית הבוקר "כל בוקר" ערוץ 10, 27.2.06
תוכנית הבוקר "כל בוקר" ערוץ 10, 26.2.06
תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" ערוץ 2, 21.2.06
תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" ערוץ 2, 26.2.06

תגים:

אירוח · בוקר · וניהול · טוק · מחקר · עבודת · שואו · תוכניות · תקשורת · טלביזיה · טלויזיה · טלוויזיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תכנית הבוקר "העולם הבוקר" בערוץ 10", סמינריון אודות "ניתוח תכנית הבוקר "העולם הבוקר" בערוץ 10" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.