היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת מופ כחברה קמעונאית

עבודה מס' 060845

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח החברה עפ"י מודלים והצעה לבניית אתר אינטרנט מסחרי וניהול החברה ללא חנות.

4,112 מילים ,3 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

חברת מופ כחברה קמעונאית וניהולה

תוכן עניינים:
רקע על חברת מופ
ניתוח מאקרו - מודל PEST
ניתוח מיקרו 5 -הכוחות של PORTER
מודל SWOT
תמהיל השיווק הקמעונאי
תמהיל המוצר\שירות
תמהיל המחיר
תקשורת שיווקית וקידום מכירות
תמהיל מקום
ערוצי הפצה
ניהול מלאי
מערכות מידע שיווקיות
אסטרטגיות מומלצות לניהול העסק
צעד ראשון - ניתוח מצב
צעד שני - גיבוש יעדים
צעד שלישי - זיהוי הצרכנים
צעד רביעי - אסטרטגיה כוללת
צעד חמישי - פעילויות ספציפיות
צעד שישי - בקרה
שינוי אפשרי של ערוצי הפצה
חנות וירטואלית
קמעונאות אלקטרונית
תכנון האתר
מסקנות וסיכום
ביבליוגרפיה
נספח - מבנה ארגוני מבוסס פונקציות

מופ נוסדה בשנת 1996 ע"י יזהר ברום, שהוא כיום מנכ"ל החברה.
החברה הינה בבעלות פרטית, וכוללת כ30 - עובדים:
טכנאים המספקים את הציוד הנמכר בנוסף להתקנה ושירות,ראש מחלקת השירות שאחראי על
מכירת הציוד, ראש מחלקת התמיכה שאחראי על טכנאי השירות, מחלקת הנהלת חשבונות
ומזכירות.

העבודה תבחן את חברת מופ כחברה קמעונאית וניהולה ללא חנות, תוך הצעת בניית אתר אינטרנט
מסחרי.

מקורות:

צורת הזמנות הציוד ופתיחת קריאות מצד הלקוחות נעשית באמצעות טלפון - הדבר אינו תואם להתפתחות הטכנולוגית של השוק.
לא קיימת למופ מערכת מידע לקישור בינה ובין הספקים שלה.
הזדמנויות:
בארץ מתפתחת מגמת "איכות השירות" ומופ מדגישה את שמירתה על איכות השירות.
המיתון והמצב הכלכלי הקשה בארץ מאפשר למופ חדירה לפלחי שוק שנוצרים כתוצאה מכך. לדוגמא: צירוף בעלי עסקים שחברת שירותי המחשוב פשטה את הרגל למגזר לקוחותיה.
איומים:
איבוד לקוחות לטובת חברות המספקות שירותים במחיר נמוך יותר או בעלי איכות גבוהה יותר.
מכיוון שהשירות ניתן ע"פ חוזים ישנה הסכנה שהלקוחות ינצלו את שירותי החברה מעבר לגבול הנורמה.
מעבר לקוחות לחברה מתחרה הוא תהליך פשוט ומהיר.
מכיוון שהאיום הרציני ביותר העומד בפני מופ הוא איבוד לקוחות, מופ יכולה להפוך איום זה להזדמנות ע"י השקעה רבה בתחום איכות השירות הניתן, בכדי שגם במידה ותהיה ללקוחות אפשרות לעבור לחברה אחרת, הלקוחות ימנעו מכך עקב חשש מירידה באיכות שתינתן.
תמהיל השיווק הקמעונאי:
תמהיל המוצר/שירות:
"הקמעונאים חייבים להחליט לגבי שלושה משתני מוצר עיקריים: מגוון המוצרים, תמהיל השירותים ואווירת החנות". (קוטלר פ. וארמסטרונג ג, 1994, עמ' 624)
המוצרים אותם מוכרת מופ נחשבים למותגים כלל ארציים. הם אינם בלעדיים למופ ונמכרים ע"י כל חנות מחשבים בארץ. מוצרים כגון מעבדי פנטיום, תוכנות הפעלה וכו' הם מוצרים שנהנים מפרסום וקידום מכירות ארצי ועולמי. הבעיה בעניין זה היא כי הלקוחות יכולים להשיג מוצרים אלו בכל מקום ועל כן מופ חשופה תמידית לתחרות
מחירים.
Gilbert מגדיר מוצר ככל דבר שניתן להציע לשוק מטרה אשר יכול לספק צורך או רצון, על כן, שירותי התמיכה של מופ נחשבים גם הם למוצר כאשר רמת השירות ואיכות השירות שניתנים ע"י מופ גבוהים ועונים על ציפיות הלקוחות.
בכל מגוון מוצרים ואיכות שתיבחר מופ, תמיד יהיו לה מתחרים עם מגוון ואיכות דומים, על כן היא מבדלת עצמה בכך שהיא לא רק מוכרת ציוד, אלא גם מספקת תמיכה, שירות ואחריות ללקוח. מכיוון שהלקוחות הם עסקיים ברובם, הם זקוקים לתמיכה קבועה. מופ מאפשרת להם לקנות, לקבל תמיכה, שירות אחריות ואמינות - הכל במקום אחד.
הלקוח לא צריך להתרוצץ ולקנות ציוד במקום אחד ולקבל את התמיכה במקום אחר, אלא חוסך לעצמו "בלגאן" ומקבל את כל הדרוש לו במקום אחד, כאשר הדבר מאפשר למופ לדעת בדיוק את כל מערך המחשוב אצל הלקוחות לשם מתן שירות טוב יותר.
השירות - השירות שניתן במופ הוא שירות מלא. מרגע הקנייה ועד שהמערכת מותקנת אצל הלקוח הוא מלווה בטכנאי שדואג לכל צרכיו, מספק לו את המערכת, מתקין אותה ובודק שאין תקלות.
איכות - איכות השירות במופ גבוהה. העובדים הם בעלי רקע מקצועי נרחב כאשר כל טכנאי מקושר ללקוחות מסוימים ע"פ דרישותיהם.סחורה:
"Retailers need to decide on the merchandise to offer by engaging in the sorting process of assembling a range of goods and service from a variety of suppliers"
(Gilbert d. 1999, pg: 102)
בתחילת דרכה עבדה מופ עם מספר ספקים של ציוד מחשובי שסיפקו מוצרים באיכות סטנדרטית במחירים נמוכים. האמונה הייתה שלקוחות יעדיפו מחיר מוזל. מגוון המוצרים היה רחב כמו גם מספר הספקים (מסכים מכל הסוגים, מארזי מחשב בגדלים שונים, לוחות אם לא מקוריים וכו'). התוצאה הייתה שאמנם לקוחות קנו את הציוד, אך מופ בזבזה
את מרבית זמנה לאחר מכן על תיקונים ומתן אחריות לאותם לקוחות שכן הציוד לא החזיק מעמד זמן רב. התוצאה הייתה בזבוז זמן וכסף. מופ הגיעה למסקנה כי עליה להחליף את הספקים בכדי לאפשר ללקוחות ציוד טוב יותר שלא ידרוש תיקונים רבים. כיום עובדת מופ עם מספר ספקים מצומצם אשר מוכרים ציוד ברמה איכותית ביותר. ההתעסקות
היא עם מוצרים כלל ארציים, בעלי שם עולמי.
מופ מאפשרת קנייה מתוך קו מוצרים רחב הכולל בין השאר:
מדפסות - HP, CANON
מסכים - MAG, PHILIPS
לוח אם - אינטל בלבד
כרטיס זיכרון - MICRON
מעבדים - תוצרת INTEL
קו המוצרים רחב ורדוד, אך מאפשר למופ לספק את צרכי הלקוחות.
מיתוג:
מותג שמוכר היטב ומקושר עם רמות גבוהות של שביעות רצון מספק לקמעונאי ערך גבוה. הדבר יכול להוביל לנאמנות לקוחות המתעקשים על מותגים ולא על מחיר. מותג יכול להיות מותג כלל ארצי ומותגים עצמיים.
המוצרים אותם מוכרת מופ נחשבים כמותגים כלל ארציים. הם נמכרים אצל אין סוף קמעונאים מלבד מופ ומפורסמים ע"י היצרנים. עקב כך, התחרות בשוק גדולה ולכן מופ מבדלת עצמה בשירותיה הניתנים לפלח שוק מסוים - לקוחות עסקיים. מלבד מוצרים, דורשים לקוחות אלו שירות תמיכה מעולה. מופ מציעה להם התאמת ציוד אישית לצורכיהם,
ומספקת את כל הציוד הנרכש ללקוח במועד אחד ולא במשלוחים נפרדים במועדים שונים עד לקבלת כל הרכיבים.
מיצוב:
המוצרים אותם מספקת מופ הם בעלי איכות גבוהה, ונמכרים במחירים סטנדרטים אשר אינם עולים על מחירי השוק. איכות השירות במופ גבוהה, הלקוחות מודים כי קיים קשר אישי בינם ובין הטכנאי המטפל בהם וכי הם מרוצים מאוד מהשירות.
על מקורות הרכש מחליט ראש מחלקת המכירות. לפי בקשת הלקוחות הוא בונה הצעות מחיר לפי עלונים שמסופקים לחברה ע"י הספקים על כל המוצרים שלהם. יש לו את הסמכות לדחות או לקבל מוצרים חדשים.
תמהיל המחיר:
"מחירי הקמעונאי הם גורם מיצוב ראשון המעלה, ויש להחליט עליהם בהתייחסות לשוק המטרה, לתמהיל המוצרים, השירות והמבחר, ולמצב התחרות."
(קוטלר פ., הורניק י., 2000, עמ' 638)
שיטת התמחור בה משתמשת מופ במכירת ציוד המחשוב היא לפי שיטת Cost+ . במקרים בהם מתבצעת קנייה מעל סכום מסוים ע"י אותו לקוח, ניתנת לו הנחה (בד"כ 20%). לרוב מופ מרוויחה את ההפרש מחוזה השירות שנחתם עם הלקוח. (לקוחות שמבצעים קנייה גדולה הם בד"כ לקוחות שחתומים על חוזה שירות או לקוחות שעומדים לחתום על חוזה
שירות).
מכיוון שמופ מתעסקת בעיקר עם מותגים כלל ארציים, היא אינה יכולה לאפשר לעצמה להעלות מחירים מעבר למחירי השוק, אך היא מאפשרת לעצמה להוזיל את המחיר בקניות גדולות, וזאת בכדי לשמור על הלקוחות.
תקשורת שיווקית וקידום מכירות:
לרוב לא מתבצע במופ קידום מכירות רשמי מלבד הנחות על קנייה המתבצעת מעל סכום מסוים. אך מידי שנה שולחת מופ ללקוחותיה ברכות לרגל חגים ומועדים.
תמהיל התקשורת השיווקית של מופ מתבצע ע"י פרסום במגזינים בנושאי מחשוב ועסקים וע"י שיווק ישיר - מידי חודש נשלחים ללקוחות עלוני מידע בהם מעודכנים מוצרים חדשים וקיימים אותם משווקת החברה.
קהל המטרה של החברה הוא לקוחות עסקים כאשר יעד התקשורת הוא העדפת מופ על פני חברות מתחרות.
בנוסף, לקוחותיה של מופ מספקים לה ערוץ הפניה לפיתוח העסקים באמצעות תקשורת מפה לאוזן. בדרך זו מופ מקדמת ישירות את עסקיה, לא רק בקרב לקוחות בכוח אלא גם אצל מקורות הפניה בכוח.
מכיוון שלחברת מופ אין חנות אליה יכול הלקוח להגיע, סעיף חווית הקניה אינו רלוונטי.
תמהיל מקום:
ערוצי הפצה:
"צינור הפצה - מערכת הפירמות והיחידים המקבלים קניין, או מסייעים בהעברת הקניין, על המוצר או השירות, במהלך דרכו מהיצרן אל הצרכן הסופי או המשתמש התעשייתי"
(קוטלר פ. ארמסטרונג ג. 1994, עמ' 550)
רמות ערוץ השירות - 3 רמות ביניים בערוץ השירות של ציוד המחשוב. היצרנים מוכרים לנציגיהם המתפרסים במדינות שונות, מהם מועבר הציוד לספקים אשר מוכרים לקמעונאים ומהם מועבר הציוד ללקוחות הסופיים.
(לחברת מופ אין חנות על כן ההתמקדות בתמהיל המקום היא על ניהול מלאי. תכנון החנות יופיע בתכנון חנות וירטואלית)
ניהול מלאי:
נעשה שימוש באסטרטגית משיכה: הפרסום וקידום המכירות מכוון למשתמשים הסופיים בכדי ליצור ביקוש למוצרים.
מכיוון שמופ עובדת עם ספקים קבועים, מהימנים אשר מספקים סחורה מוזמנת תוך 48 שעות, משתמשת מופ בשיטת ניהול מלאי JIT.
הכוונה היא שלאחר שהלקוח מזמין את הציוד, מופ מקבלת את החלקים ספציפית להזמנה. כאשר החלפים מגיעים למעבדת מופ, מתבצעת ההרכבה, הקונפיגורציה ובדיקת הציוד לפני אספקתו ללקוח.
במהלך השנים מופ הבינה שעבודה לפי מודל זה מאפשר לה להיות יותר גמישה. חלקי מחשב הם מצרך מבוקש. המחירים משתנים מיום ליום ולפעמים אף בשעה. עם עבודה בשיטת JIT, מופ יכולה להציע ללקוחות את המוצרים לפי שוויים הנוכחי בשוק. כאשר יוצא לשוק שיפור או גרסה חדשה של מוצר, מופ יכולה לרכוש אותו מבלי להיפטר מגרסאות
ישנות שעדיין נמצאות במלאי, וכאשר המחירים יורדים, היא יכולה למכור מוצרים חדשים במחיר נמוך יותר.
הדבר חוסך למופ עלויות אחסנה ומאפשר ללקוח את הציוד החדש ביותר.
מערכות מידע שיווקיות:
"מערכת מידע שיווקי - מורכבת מבני אדם, מציוד ומתהליכי איסוף, מיון, ניתוח, הערכה והפצה של מידע נחוץ, עדכני ובמועד למקבלי ההחלטות השיווקיות"
(קטלר פ. הורניק י. 2000, עמ' 135).
לחברת מופ 2 מערכות מחשוב העובדות באינטגרציה מבחינת שיתוף הנתונים. מערכת אחת מכילה את כל ההזמנות שנעשות מידי שנה מצד הלקוחות. המערכת מחזיקה נתונים על הלקוח, מערך המחשוב שיש לו, הזמנות שנעשו במהלך השנה ואפשרויות התשלום שניתנו לו.
המערכת השנייה מחזיקה נתונים על קריאות שירות ותמיכה שנפתחו מצד הלקוח, התקלה/ההתקנה המדוברת,מה בוצע, כמה שעות לקח הטיפול וכיצד נסגרה הקריאה.
מכיוון שמופ משתמשת בשיטת ניהול מלאי JIT, היא לא נעזרת במערכת מידע שמחזיקה רמות מלאי.
בזמן שלקוח מאשר הצעת מחיר שניתנה לו, ההזמנה מוכנסת למערכת ומופקת חשבונית. החשבונית נשלחת ראש מחלקת השירות, ולאחר אספקת הציוד ללקוח החשבונית נשלחת ללקוח לתשלום. לאחר התשלום, ההזמנה שהוכנסה למערכת עוברת מסטטוס "בטיפול" לסטטוס "בוצע" והחשבונית מתויקת בתיק הלקוח.
בנוסף, מערכת המידע מאפשרת לאחראי על מחלקת השירות להוציא דוחות מכירות ומשוב מיידי על מצב ההזמנות, ובנוסף, לבחון בעיות חוזרות ונשנות אצל לקוחות מסוימים בעזרת מערכת קריאות השירות.
למופ אין מערכת מידע המקשרת בינה ובין הספקים שלה. הזמנות נעשות באמצעות דואר אלקטרוני שנשלח לספק וכולל את פרטי ההזמנה. הספק מאשר את קבלת ההזמנה ולאחר 24 שעות מגיע שליח מטעם הספק עם הסחורה שהוזמנה. את התשלום על ההזמנה מספקת מופ לאחר הגעת הסחורה באמצעות חתימה על חשבונית קנייה שמגיעה מהספק ובסיום כל
חודש מסופק התשלום הכולל לאותו חודש.
אסטרטגיות מומלצות לניהול העסק:
צעד ראשון - ניתוח מצב:
צעד ראשון בתכנון אסטרטגי הוא לבחון מהי המטרה העסקית של החברה. מטרתה של מופ צריכה להיות שאיפה להגיע ללקוחות עסקיים גדולים יותר ולהיות ספק המחשוב והשירותים המועדף עליהם.
אלטרנטיבות הניהול העומדות בפני החברה הן להוציא את העסק לניהול חיצוני - הדבר אינו רלוונטי מכיוון שמנכ"ל החברה פתוח לשינויים וחידושים, ויכול לעמוד בפני משברים ללא צורך בשינוי המנהיגות.
מגוון המוצרים שמספקת מופ רחב לפי צורכי הלקוחות ואין צורך לשנותו.
צעד שני - גיבוש יעדים:
הפיכת מטרות החברה ליעדים מקלה עליה בתכנון, מימוש ובקרה. על מופ להגדיר לעצמה את היעדים הבאים שיעבדו לפי טווח של שנתיים:
הגדלת שיעור התשואה על ההשקעה עד 15%.
הגדלת מספר הלקוחות של החברה ב- 20%.
שיפור מערכת ההזמנות - מתן אפשרות נוחה ומהירה יותר ללקוחות לבצע רכישות ולפתוח קריאות, דבר שיעלה את שביעות רצונם.
הגדלת פעילויות הפרסום של החברה במדיה התקשורתית.
הגדלת מספר העובדים בחברה כך שינתן מענה טוב יותר ומהיר יותר ללקוחות (כ - 5 עובדים נוספים).
צעד שלישי - זיהוי הצרכנים:
פלח השוק עמו עובדת מופ כיום הוא השוק העסקי. עליה לבדל את השירות אותו היא מספקת כך שיתאים לשוק זה, לבחון את התנהגות הצרכנים, וע"י כך לבחור את צורת השיווק המתאימה לה שהיא שיווק מבודל (פלח השוק הינו חברות עסקיות של 10-200 משתמשים).
צעד רביעי - אסטרטגיה כוללת:
צעד זה כולל משתנים נשלטים ומשתנים לא נשלטים.
משתנים שאינם נשלטים ע"י מופ:
רצון הצרכנים, התחרות בשוק, הטכנולוגיה המתפתחת במהירות ומשתנה מיום ליום, תנאי הכלכלה בארץ שאינם במצב טוב. משתנים אלו אינם נשלטים משום שאין לדעת מה יהיו רצונות הלקוחות או המצב הכלכלי בארץ. אלו הם דברים שאינם ניתנים לידיעה מראש.
המשתנים שנשלטים ע"י מופ:
ניהול העסק - התגברות התחרות בשוק מחייבת את מופ להשתמש בכלי ניתוח וניהול מתוחכמים יותר. מכאן עולה הצורך להכרת והבנת הכלים שעומדים לרשות מנכ"ל מופ להבנת הסביבה השיווקית, השוק והמתחרים ולעיבוד מידע זה בצורה נוחה וקלה.
תמחור וניהול הסחורה - אין צורך לשנות סעיף זה שכן מופ אינה גובה מחירים מעל מחיריהשוק, להפך, מחירי המוצרים הנם אטרקטיביים בעת קנייה גדולה ושיטת המלאי בה היא משתמשת מאפשרת לה גמישות ויעילות.
תקשורת עם הלקוח - מערכת ההתקשרות של מופ עם הלקוח אינה נוחה ויוצרת בזבוז זמן ומשאבים מבחינת הלקוח ומבחינת מופ. בכדי לבצע הזמנה על הלקוח להתקשר למחלקת המכירות לברר עם נציג המכירות מהם הפריטים שמופ מספקת, לבחור את מבוקשו, לחכות להצעה שתגיע בפקס, לאשר את ההצעה, לשלוח אותה חתומה ולחכות לאישור ההזמנה.
צורה זו מסורבלת, אורכת זמן יקר ויוצרת תקשורת לא קלה עם הלקוח.
צעד חמישי - פעילויות ספציפיות:
הצעד החמישי בבניית תוכנית אסטרטגיה קמעונאית הוא ביצוע פעילויות ספציפיות בטווח הקצר ומתן מענה לסביבה. סביבתה המוגדרת של מופ היא לקוחותיה. בצעד הרביעי הגדרנו משתנים שנשלטים ע"י מופ והבעיה שקיימת עימם. בצעד זה עלינו לבחון פעילויות ספציפיות לפתרון הבעיה. בכדי להתמודד עם בעיית התקשורת עם הלקוחות וניהול
העסק, על מופ להקים אתר אינטרנט מסחרי שיאפשר ללקוחות לבצע התקשרות עם מופ בצורה נוחה יותר. על האתר לאפשר הזמנת ציוד מתוך מבחר הציוד שמופ מספקת, ובנוסף, אפשרות ללקוחות לפתוח קריאות שירות בצורה אישית ללא צורך בהמתנה למענה הטלפוני של מופ, דבר שיוצר בזבוז זמן הלקוח ובזבוז משאבים במופ .
צעד שישי - בקרה:
לאחר בניית המערכת והטמעתה, על מופ לבצע בקרה בקרב הלקוחות על יעילותה ורמת שביעות רצונם מהשירות החדש שמוצע להם. על המנכ"ל לקחת לתשומת ליבו הערות והארות שינתנו מידי הלקוחות, ולבצע שינויים בהתאם. בנוסף יש לבדוק את יעילות המערכת מבחינת משאבים - כמה זמן נחסך בתהליך ההזמנות ובתהליך מתן השירות והאם זמן מדד
זה השתפר.
שינוי אפשרי של ערוצי הפצה:
מופ אינה נעזרת בערוצי הפצה שכן הציוד המגיע אליה מהספקים מותקן במעבדה ומגיע ישירות ללקוח עם טכנאי שמרכיב את הציוד אצל הלקוח. מכיוון שמופ מספקת שירות לציוד שנמכר, אין היא יכולה לאפשר לעצמה שינוי צורת הפצה זו להפצה אחרת (כגון נקודות מכירה). הציוד דורש התקנה מקצועית שניתנת ע"י מופ בלבד. ועל כן, אין
צורך לשנות ערוץ הפצה זה.
חנות וירטואלית:
קמעונאות אלקטרונית:
הקמעונאות האלקטרונית לא עברה מהעולם, להפך, למעשה, גם לנוכח ההאטה הכלכלית בעולם, תחום זה ממשיך לצמוח. העובדה שלא רואים הרבה קליקים באינטרנט בשביל פריטים גדולים ויקרים יותר, אינה באה לומר שאין ברשת תועלת עבור אותן קטגוריות. על המוכרים סוג כזה של סחורות, כמו חברת מופ, המוכרת ציוד מחשוב בכמויות, לספק
ללקוחות מידע על המוצרים הקיימים. אתר הוא כלי ערך רב למסירת מידע ללקוחות, משום שרבים מהם נוהגים לערוך באינטרנט את סקרי השוק לפני הקנייה.
תכנון האתר:
חזית האתר:חזית האתר היא דף הבית. יש לאפשר כניסת משתמשים רשומים, כלומר שם משתמש וסיסמא של הלקוח שתאפשר לו לבצע קניה או הכנסת קריאת שירות.על ההתחברות להיות קלה ונוחה לשימוש.הערה - סיסמא ושם משתמש יינתנו במשרדי החברה ללקוחות עסקיים בלבד לאחר רישומם במאגר הלקוחות של החברה. מבקרים שאינם לקוחות החברה לא
יוכלו לבצע קנייה דרך הרשת מכיוון ששירותי החברה לא ניתנים ללקוחות פרטיים.בדף הבית, לפני התחברות המשתמש, יופיע תפריט ראשוני שיאפשר מעבר לדף פרופיל החברה:בדף פרופיל החברה יש להוסיף מימד אנושי. אתרים לא רבים מציגים דמויות אנושיות באתר. דמויות אנושיות משדרות תחושה חמה יותר ואמינה יותר. בדף הפרופיל יש
לשים תמונה של מנכ"ל החברה כבעל האתר או תמונה של צוות החברה העומדת מאחורי האתר.דף הפרופיל יציג את תמצית השירותים אותם מספקת מופ ואפשרות להתקשרות באמצעות דואר אלקטרוני (שיופיע בכל דף באתר).בנוסף, יהיה בתפריט הראשוני קישור לחדשות בתחום: וירוסים שמופצים ברשת, מוצרים וטכנולוגיה חדשה בתחום.ציון בולט על
מהות האתר. בדף הבית של האתר ירשם במספר מילים מה מציע האתר. הגולשים מעונינים לדעת מה התועלת שהם יפיקו מן האתר ולא עד כמה החברה נפלאה.חווית המשתמש, מכילה מגוון רחב של אלמנטים ובעצם מתייחסת להצבת המשתמש במרכז תשומת הלב של מופ לאורך כל פעילותה העסקית בכל נקודת מגע.
פנים האתר:לאחר כניסת משתמש יופיע תפריט חדש שיכלול:
המוצרים השונים בחלוקה למגוון (מסכים, מדפסות, עכברים, שרתים, מחשבים מורכבים וכו'). בכניסה לכל אחד מה"מדפים" יופיע מגוון קו המוצרים עם תמונה, פרטי המוצר, מחירו ואפשרות להוספה לסל הקניות. בכל זמן במהלך הקנייה תהיה לגולש אפשרות לבחון את סל המוצרים שלו, להוריד או להוסיף פריטים.
אפשרות לפתיחת קריאת שירות - הלקוח יוכל להקליד את פרטי התקלה, ולקבל אישור לקליטתה במערכת.
מערך האתר:האתר יסודר בצורה נוחה ופשוטה. תפריט המוצרים יסודר לפי קו המוצרים שהחברה מציעה כאשר לחיצה על כל לינק תראה את מגוון המוצרים בקו זה.בתפריט הכללי תהיה אפשרות לראות את סל הקניות, לבצע קריאת שירות, לאשר את הקנייה, להגיע לפרופיל החברה ולבצע Logoff.
תצוגות:תצוגת המוצרים תהיה ברורה - ליד כל מוצר שיופיע תהיה תמונה עם אפשרות להגדלה, פרטי המוצר ועלותו.עיצוב האתר כולו יהיה פשוט - המטרה היא לחסוך זמן וסביר להניח שאנשים לא יחכו זמן רב עד שדף האתר ירד.הקפדה על ממשק ניווט נוח - העיצוב יהיה פשוט ולא מורכב מדי על מנת שהגולשים ימצאו בצורה המהירה ביותר את
מה שהם מחפשים באתר.רקע - רקע הדף יהיה פשוט משום שהרקע נטען למסמך לאחר טעינת הטקסט, משמעות הדבר היא כי הגולש יסתכל על רקע לבן עד אשר יעלה הרקע של המסמך. רקעים מרהיבים יגרמו לגולש להמתין זמן רב.מסגרות - מסגרות משפרות את פני האתר ואת קלות הניווט בין הדפים."לחץ כאן" - לינק עליו כתוב "לחץ כאן". עדיין
קיימים גולשים חדשים העולים על אוטוסטרדת המידע מדי חודש לכן יש לסמן היכן ללחוץ, אחרת לא יידעו כיצד לנווט באתר.
דלפק יציאה:יהיה ברור וזמין בכל שלב במהלך הגלישה.
היבטים ייחודיים:ציון שהאתר מאובטח - באתר מתבצעות טרנזקציות של מכירה והעברת מידע מסוגים שונים. יש לציין באופן בולט כי האתר עובד בצורה מאובטחת. יש ליישם את טכנולוגיית SSL. הדבר ישכנע את הלקוחות כי מופ מחויבת לשמירת בטיחותם ברשת ולאבטחת המידע המועבר אליה.הקפדה על תוכן מעניין - תוכן הוא המוצר המוביל
ברשת האינטרנט. לא גרפיקה מדהימה היא שתהפוך את האתר לפופולארי כי אם תוכן מעניין, מיוחד והמתעדכן לעיתים קרובות. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שאדם יבקר באתר בממוצע חמש פעמים עד אשר הוא ייזום רכישה או פניה. לכן, יש להקפיד להציג תוכן עדכני וללא שגיאות דקדוק ושפה.
מסקנות וסיכום:
חברת מופ הינה חברה קמעונאית שהגדירה לעצמה מטרות ויעדים ברורים להגדלת נתח השוק שלה, מספר הלקוחות שלה ומספר העובדים. בחנתי את תמהיל המוצרים והשירות אותם היא מספקת, תמהיל המחיר לפיו היא עובדת ותמהיל קידום המכירות שלה. נוכחתי להבין כי קיימת למופ בעיה בצורה בה היא משווקת את עצמה ללקוחות (פוטנציאלים
ועכשוויים) ובצורת התקשרותה עם הלקוחות. המסקנה אליה הגעתי היא כי עליה להקים אתר אינטרנט מסחרי, אך לא לשימוש הקהל הרחב אלא לקוחות בלבד, כאשר לקוחות פוטנציאלים יכולים לקרוא על מופ באתר וליצור עמה קשר.
הקמת אתר כזה יביא למיקסום התועלות עבור הלקוח, חיסכון בזמן, ובנוסף, מופ תשווק עצמה ללקוחות פוטנציאלים נוספים ברשת.
היום כבר ברור שעסקי אינטרנט המשולבים עם עסקי אוף-ליין אחרים יכולים וכבר רווחיים למדי, הדבר נכון במיוחד לערוץ ה- Self Service שהארגון פותח עבור לקוחותיו.
ביבליוגרפיה:
קוטלר פ., הורניק י. (2000), ניהול השיווק, האוניברסיטה הפתוחה.
קוטלר פ., ארמסטרונג ג. (1994), עקרונות השיווק, כרך ב', פריון העבודה והייצור.
Gilbert D. (1999), Retail Marketing Management, Pearson Education
חוברת הקורס.
נספחים
נספח 1 - מבנה ארגוני מבוסס פונקציות:
ראה נספח
4
4
רמת שירות ואיכות מוצרים נמוכה
רמת שירות ואיכות מוצרים גבוהה
מחיר גבוה
מחיר נמוך
יצרן
מפיץ
קמעונאי
סיטונאי
צרכן

תגים:

אתר · לוגיסטיקה · מסחרי · קמעונאות · שיווק

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת מופ כחברה קמעונאית", סמינריון אודות "חברת מופ כחברה קמעונאית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.