היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח שיווקי של רשת סופר-פארם

עבודה מס' 067063

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח דרך הפעולה של החברה הקמעונאית הגדולה.

4,118 מילים ,2005

תקציר העבודה:

רשת סופר-פארם הינה רשת בתי המרקחת (דראגסטור) הגדולה והמובילה בישראל. מדובר למעשה בחברה הקמעונאית המובילה והייחודית ביותר בתחומה בישראל, כפי שניווכח בהמשך עבודה זו.
מבחינה כלכלית, מדובר באחת הפירמות הרווחיות ביותר בישראל: סופר-פארם רושמת מדי בשנה בשנה גידול יפה בהכנסותיה, מגמה אשר ניתן לראות לאורך כל השנים האחרונות. כך למשל, בשנת 2003 עמד מחזור המכירות של הרשת על 2 מיליארד (!) ש"ח, ובשנת 2004 מעל ל-2.2 מיליארד ש"ח.

החברה החלה לפעול באופן רשמי בשנת 1978 בישראל, ואולם לא רבים יודעים כי שורשי החברה נעוצים למעשה בשני בתי מרקחת שייסד ליאון קופלר (האב) בטורונטו, קנדה, לפני יותר משמונים שנה. רשתות אלו הפכו במהלך השנים לבתי המרקחת הגדולים ביותר בקנדה, וכונו "shoppers "drugs mart. החברה צמחה משמעותית במהלך השנים, הרחיבה את פעילותה בכל רחבי העולם וחנכה סניפים חדשים מעבר לים, כאשר היא פועלת לפי שיטת הזכיינות, קרי כל חנות שמוקמת תחת המותג "סופר-פארם" היא בבעלות ובניהול רוקח עצמאי, אשר משמש זכיין של הרשת ומקבל מהמשרד המרכזי שירותים. המשרד המרכזי כולל את הנהלת הרשת, הנהלת החשבונות, מחלקת השיווק, מחלקת משאבי אנוש, את מערכות המידע החדישות אשר נועדו לפקח ולבקר את פעילותו של הזכיין, נכסים, וכן מחלקה בינלאומית אשר אמונה על היחסים של הרשת עם כל סניפיה ברחבי העולם.

תוכן עניינים:
1. רקע ומבוא על הארגון - "סופר פארם "
2. ניתוח מקרו / מיקרו של סביבת הארגון
3. מודל חמש הכוחות- "porter"
4. ניתוח לפי "s.w.o.t "
5. סיכום קצר והמלצות לשיפור

קטע מהעבודה:

היריבות העסקית הקיימת בשוק הנבחן של ענף הקמעונאי המתמקד בפארם Drugstore. עקרון זה עוסק בעוסקים בתחום שבו פועלת סופר-פארם, אשר מתחרים ישירות עמה על נתח השוק אליו היא פונה בבואה לשווק את מוצריה. אין ספק כי השוק בו פועלת הרשת הינו אוליגופול (תחרות בין מעטים) ולא מונופול, שהרי קיימים בשוק ה"דרגאסטור" מס' מתחרים מצומצם מאד המציעים שירותים/מוצרים דומים."ניו פארם" בחסות קונצרן "כלל" הנה רשת מתחרה שהחל לעבוד בחמש השנים האחרונות על אותו בסיס ואף יש טוענים שהינו חיקוי לסופר פארם זאת בשל הדמיון הקיים בין שתי הרשתות.

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח שיווקי של רשת סופר-פארם", סמינריון אודות "ניתוח שיווקי של רשת סופר-פארם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.