היישום אינו מחובר לאינטרנט

תחנת אלג'זירה- יחסיה והשפעתה על העולם הערבי

עבודה מס' 060682

מחיר: 271.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה של התקשורת בעולם הערבי ושל שידורי התחנה על רקע חדשנותה מבחינת עיתונאות בעולם הערבי.

8,411 מילים ,10 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הערת מערכת: בחלק מהמקורות חסרים מספר פרטים ביבליוגרפיים ולא נכתבו הערות שוליים בכל המקומות הרלבנטיים.

תוכן העניינים:
מבוא
התקשורת בעולם הערבי
אמצעי תקשורת במדינות המפרץ
טלוויזיה בעולם הערבי
טלוויזיה לווינית בעולם הערבי
קטר
אל ג'זירה
הכיוון הנגדי
הדעה והדעה האחרת
תוכניות התחנה
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

מבוא
כיום הטלוויזיה מהווה אחד מסוגי המדיה הבולטים והמשפיעים ביותר בתחומים שונים בחיינו. הטלוויזיה עדיין שולטת בשוק התקשורתי הגלובלי מאחר ויש לה תכונה ייחודית רבת עוצמה המבדילה אותה מיתר סוגי המדיה - ביטול תחושת הזמן והמקום - בשל היותה שילוב של סאונד ותמונה נעה המחייב את הפעלת כל החושים מצד הצופים. האחדות שבין הזמן למקום והתמונה הנעה מחייבים את הפעלת כל החושים מצד הצופים. האחדות שבין הזמן למקום גורמת לצופה להרגיש חלק מהמתרחש - "אתה צופה בטלוויזיה, אתה שם" וכן לטשטוש הגבולות בין
אילוזיה/אשליה למציאות.
בשל היותה של הטלוויזיה חלק מההוויה היומיומית וכלי שכנועי מרכזי, היא תפסה בתחילת שנות ה 90 את מקומה של העיתונות הכתובה והפכה להיות מדיום תקשורתי פופולרי וחשוב ביותר בחברה הערבית (לכך תרמה גם כניסת הטלוויזיה הלווינית).

נשאלת השאלה - האם קיים יצור כזה בשם טלוויזיה ערבית? ואם כן, האם היא מוגדרת עפ"י אותם מאפיינים ותפקידים מערביים, כגון העברת ביקורת על השלטון, אובייקטיביות הדיווח, מתן במה חופשית להבעת דעות מגוונות ו"שונות" מהמקובל, או שמא היא טלוויזיה מסוג אחר, אשר תפקידיה העיקריים הם ייצוג השלטון, שימור
הסטטוס קוו ומתן במה אך ורק לדעות אשר תומכות במצב הקיים?

אנסה לבחון את המפגש שבין חברה ערבית בעלת מאפיינים מסורתיים לבין ערוצי טלוויזיה לוויינים בעלי מאפיינים מערביים יותר - האם וכיצד השפיעו ערוצי הלווין על החברה הערבית המסורתית, והאם אל-ג'זירה בפרט שינתה את פני החברה הערבית השמרנית ואם כן - באיזו דרך, והאם בצורה שונה משאר התחנות הלוויניות הערביות.
בעבודתי אתמקד בנושא המדיום הטלוויזיוני תוך התייחסות ספציפית לכניסת ערוצי הלווין במדינות ערב בכלל - מאפייניהם, תפקידיהם וקישורם לפן הפוליטי-חברתי-היסטורי של החברה הערבית ובתחנה הטלוויזיה הלווינית "אל ג'זירה" שבקטר כדוגמה ייחודית ויוצאת דופן בטלוויזיה הערבית הלווינית בפרט - מאפייניה, תפקידיה ויחסיה עם מדינות ערב.

מקורות:

אלגמאל, ראסם. התקשורת והמדיה בעולם הערבי, קהיר, 1991 ע' 19.
עבד אלחכים, מופיד. תחנות הלווין הערביות בין הגלים, פברואר 98, עע' 1-9 .
עבד אלרחמן, עואטף. העיתונות הערבית מהעצמאות אל השייכות, ירחון עניינים ערביים, גליון 34. תוניסיה 1983 .
עבד אלרחמן, עואטף. סוגיות השייכות התקשורתית והחינוכית בעולם השלישי, סדרת עולם הידע, 1989 , ע 134.
Boyd ;D. (1982). Broadcasting in the arab world. philadelphiatemple, Temple Univ. Pr.
Kamalipour;Y.R.and Mowlana; H (1994). Mass media in the middle east London: greenwood press.
Kazan, Fatad. E. (1996). Mass media, modernity and development in Arab state of the gulf. Westport, Praeger.
Mowlana; H. (1993). New global order and cultural ecology,
in: Nordenstreng K. and Schiller, H. (eds) "Beyond national sovereignty: international communication in the 1990s", Ablex publishing corporation. Norwood, New Jersey.
Rugh ; E .A (1979). The Arab press: news media and political process in the Arab world. Syracuse university press, New York, Chp.1.and chp.6.

תגים:

לווין · ערבי · ערוץ · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תחנת אלג'זירה- יחסיה והשפעתה על העולם הערבי", סמינריון אודות "תחנת אלג'זירה- יחסיה והשפעתה על העולם הערבי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.