היישום אינו מחובר לאינטרנט

אסטרטגיית פיתוח והפצת מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון

עבודה מס' 060568

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מודל ההפצה האידיאלי למוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון.

8,404 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

אסטרטגית פיתוח והפצת מוצרים חדשים בעידן המסחר
המקוון
תוכן העניינים
מבוא
פרק א: סקירת ספרות
1.1. אסטרטגיית פיתוח מוצרים חדשים
1.2. הפצת מוצרים חדשים ( (Diffusion Models
1.3. מסחר, פירסום והפצה ברשת האינטרנט

פרק ב: ניתוח סביבה
2.1. תמהיל השיווק P4 -
2.2. מודל חמשת הכוחות של פורטר
2.3. מודל היהלום של פורטר
2.4. ניתוח SWOT לסביבה פנימית וחיצונית
2.4.1. ניתוח סביבה פנימית - חוזקות וחולשות
2.4.2. ניתוח סביבה חיצונית - הזדמנויות ואיומים
2.5. מחזור חיי המוצר ומבנה תיק המוצרים במסחר המודרני והפוסטמודרני
פרק ג: ניתוח ההתפתחויות בתחום המסחר
מסקנות
ביבליוגרפיה


מבוא
מוצרים חדשים מפותחים כאשר מוצר מתישן בשלב כלשהו ונדחק מן השוק. החידוש
יכול להתקיים לגבי מוצר הקיים כבר בשוק, בין אם יוצר על ידי הפירמה המייצרת או במתחרה
וכן לגבי מוצר שהנו פיתוח או המצאה מקורית של הפירמה או רכישת פטנט של מוצר חדש בעולם.
באותה מידה, מבחינת השוק, מוצר חדש יכול להיות גם מוצר קיים, שתועלתו השתנתה או שנראה
כאילו תועלתו השתנתה. דוגמה לכך הנו מיץ תפוזים שהיה בשוק שנים רבות, אך כשפורסם
ששתיית כוס מיץ תפוזים עשויה לשפר את הבריאות, הוא פרץ לתודעת הציבור כמוצר חדש. ללא
כל קשר לטיב מוצר קיים, הצרכנים רוצים ומצפים לקבל מוצרים חדשים ומשופרים והיצרנים
בשוק התחרותי יעשו כמיטב יכולתם כדי לספק אותם (יזרעאלי, 142).-143 :1994

פיתוח מוצרים חדשים, מחייב כאמור אסטרטגיית פיתוח המוצר ואסטרטגיית שיווק.
עבודה זו תעסוק בפיתוח מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון ובעיקר במודל ההפצה הראוי
עבור מוצרים אלה. המסחר המתפתח ברשת האינטרנט מחייב עיון חדש ושונה באסטרטגיית
פיתוח מוצרים חדשים. הדבר נובע מהיקף הפצה מהיר ושונה מכל מה שקדם לו. ההפצה שוב אינה
מוגבלת לאיזורים מסוימים והיא חובקת עולם. מכיוון שכך, יש להתיחס לגורם ההפצה באופן
שונה לגבי כל אזור וכל קהל יעד. קהלים אלה שונים מבחינת יכולתם הכספית ומבחינת יעדיהם
כצרכנים.

מכיוון שכך, תהיה שאלת העבודה: מהו מודל ההפצה האידאלי למוצרים חדשים בעידן
המסחר המקוון?

לטענתנו מכיוון שהמסחר המקוון רחב מאוד ומגיע לקהלי יעד שונים, הרי שיש להתיחס
לכל קהל יעד על פי הפוטנציאל שלו ועל פי מחזור חיי המוצר באותו מקום ומכיוון שכך אין
להתיחס להפצת מוצרים חדשים באופן אחיד, כפי שמוצג על ידי המודל של רוג'רס, כי אם על פי
שקלול נתונים אמפריים מקומיים כפי שמוצג על ידי המודל של בס.

על מנת לתמוך בטענה זו, נציג בפרק הראשון סקירת ספרות הנוגעת לאסטרטגיית פיתוח
מוצרים חדשים, להפצת המוצרים החדשים וכן למסחר, הפרסום וההפצה ברשת האינטרנט.
בהתאם לנתוני סקירת הספרות המחקרית, נבדוק את המודלים של פיתוח והחדרת המוצרים
החדשים הן ביחס למסחר המסורתי-מודרני במקומות מכירה והן ביחס למסחר הפוסט מודרני,
המקוון, על פי הפרמטרים הבאים: מודל חמשת הכוחות של פורטר; מודל היהלום של פורטר;
ניתוח SWOT לסביבה פנימית וחיצונית; השוואת מחזור חיי המוצר ומבנה תיק המוצרים [ [BCG
במסחר המודרני והפוסט מודרני בהתאם לכך נערוך השוואת תמהיל השיווק תוך התייחסות
לתמהיל השיווק [.[P4

בפרק השלישי נערוך דיון בניתוח ההתפתחויות בתחום המסחר המקוון, תוך שילוב
סקירת הספרות מחד וניתוח הסביבה מאידך, כאשר כתוצאה מדיון זה נוכל לעמוד על המודל
הרצוי להפצת מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון. את מסקנותינו נביא בסיכום.

מקורות:

בי.די.אי, (2000), אינטרנט, בי.די.אי, בני ברק.
יזרעאלי, ד., (1994), שיווק הלכה למעשה, צ'ריקובר, תל אביב.
Adamic, L.A. Huberman, B.A., (1999), The Nature of Markets in the World Wide Web, Palo Alto Research Center, Palo Alto.
Anand, B.N. Shachar, R., (2000), Informative Advertising can be persuasive, email: banad@hbd.edu.
Balasubramanian, S., "Mail versus Mall: a Strategic Analysis of Competition between Direct Marketers and Conventional Retailers", Marketing Science 17(3), 1998, pp. 181-195.
Baye, M.R. Morgan, J., (1999), Information Gatekeepers of the Internet and the Competitiveness of Homogeneous Product Markets.
Cooper, R.G., (1998), Product Leadership, Perscus Books, Massachusetts.
Dutta, S., Stephan, K. Segev, A., (1997), Transforming Business in the Marketspace: Strategic Marketing and Customer Realtionships, INSEAD, Fontainbleau.
Gatignon, H., Xuereb, J., "Strategic Orientation of the Firm and New Product Performance", Journal of Marketing Research 34, 1997, pp. 77-90.
McDonald, G.C. Slawson, C., (2000), Reputation in an Internet Auction Market, email: mcdonaldcy@missouri.edu.
Wright , M., Chariett, D., "New Product Diffusion Models in Marketing: An Assessment of Two Approaches", Marketing Bulletin 6, 1995, pp. 32-41.

תגים:

אינטרנט · אלקטרוני · יהלום · חמשת · הכוחות · פורטר · מוצרים · מסחר · מקוון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אסטרטגיית פיתוח והפצת מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון", סמינריון אודות "אסטרטגיית פיתוח והפצת מוצרים חדשים בעידן המסחר המקוון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.