היישום אינו מחובר לאינטרנט

עלי שריעתי- ממעצבי המהפכה האיסלאמית

עבודה מס' 060377

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מהלך חייו ומשנתו האידיאולוגית.

2,765 מילים ,10 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת באינטלקטואל ד"ר עלי שריעתי שנולד באיראן בשנת 1933 ונפטר בלונדון בשנת 1977. למרות משך חייו הקצרים שריעתי מסמל עבור רבים מהחוקרים פרק מרכזי בתקופה בעלת משמעות חשובה בהתעצבותה של איראן במאה העשרים.
סיפור חייו של שריעתי ומשנתו האידיאולוגית חושפים חלק מהלכי הרוח באיראן של לפני המהפכה כאשר במקביל לאלו מתרחשים אירועים היסטוריים מקומיים ועולמיים.

כהיסטוריונים מתחילים העוסקים במחקר אקדמי לגבי מהלך חייו של אדם מסויים, עלינו לבחון תקופה זו באופן יחודי בפני עצמה.
ישנם מאפיינים רבים המרכיבים את אורח חייו של אדם: הזמן והמקום בו נולד, מי היו הוריו ומשפחתו הקרובה, אופי החינוך שניתן לו, האנשים מהם הושפע ובאיזו סביבה חברתית, תרבותית, כלכלית, פוליטית וגיאוגרפית גדל אותו אדם. כלומר: לא לנתק את הסיפור מהקונטקסט בו הוא מתרחש.
עם זאת, שוב, כהיסטוריונים מתחילים, יש לבחון בקפדנות ובספקנות את העובדות שאספנו, להניח בצד את הביקורת הראשונית שלרוב מושרשת בנו במשך שנים ואז לנסות לבחון באובייקטיביות כלפי עצמנו עד כמה שאפשר את סיפור חייו של האיש העומד לפנינו.

במהלך העבודה, כמו גם במהלך הקורס, ניסיתי להניח בצד את כל הדעות הקדומות וביקשתי לבחון ולהבין את איראן בדרך שונה ממה שמראות מצלמות הטלויזיה של הסוכנויות הזרות. ניסיון לראות מיהי "החברה האיראנית" ומאילו מקורות תרבותיים והיסטוריים בעבר היא שואבת את השראתה ומעצבת את דמותה וערכיה בהווה. אני מקווה שבעזרת עבודה זו הצלחתי לענות לעצמי על חלק מהשאלות ואולי תוך כך גם לשנות משהו בתפיסת העולם הפרטית שלי, בכל מקרה, זה היה ניסיון שונה ומענין.

מבנה העבודה:
ראשית, אסקור את מהלך חייו של שריעתי, שהם משמעותיים לדעתי כסיפור רקע לתפיסת עולמו וכפי שהזכרתי קודם לא לנתק את הטקסט מהקונטקסט. שנית, אבדוק כיצד ראה שריעתי את תפקיד האיסלאם, והשיעה בפרט בתהליך
התהוותה של לאומיות ייחודית באיראן, אחר כך אבדוק את הקשר בין משנתו האידיאולוגית של שריעתי והתיאוריה המרקסיסטית. לבסוף אסכם ואבחן איזו זהות לאומית ביקש למעשה שריעתי ליצור.

תוכן העניינים:
הקדמה
פרק 1 - מבוא: רקע וסיפור חייו של שריעתי
פרק 2 - האיסלאם והשיעה במשנתו של שריעתי
פרק 3 - שריעתי והתיאוריה המרקסיסטית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Abrahamian Ervand, Iran between two Revolution, Princeton N.J., USA, Princeton University Press, 1982.
Abrahamian Ervand, Radical Islan - The Iranian Mojahedin, New Haven, Yale University Press, 1989.
Akhavi Shahrough, Religion and Politics in Contemporary Iran, Albany, U.S.A., State university of New York Press, 1980.
Akhavi Shahrough, "Shariati's Social Thought" in: Nikki R. Keddie(ed), Relgion and Politics in Iran, New Haven, U.S.A, Yale University Press 1983, pp 125 - 144.
Bayat - Philipp Mangol, "Shi'ism in Contemporary Iranian Politics: The case of Ali Sharia'ti", in: Elie Kedourie and Sylvia Haim (ed) Towards a Modern Iran: Studies in Thought, Politics and Society, London, England, Frank cass 1980, pp. 155-167.
Dabashi Hamid Theology of Discontent chapter 2: 171: Sharia'ti: The Islamic Ideologue Par Excellence, New York and London, U.S.A, New York university Press, 1993.
Sachedina Abdulaziz, "Ali Sharia'ti: Ideologue of the Iranian Revolution", in: John L. Esposito (ed), Voices of Resurgent Islam, New York and Oxford, U.K. Oxford University Press, 1983, pp: 191-215.
Sharia'ti Ali, "Intizar, The Religion of Protest" Translated by M. Bayat - Philipp, in: John J. Donohue and John L. Esposito (ed), Islan in Transition, Muslim Perspectives, New York and Oxford U.K., Oxford Univesity Press, 1982, pp: 297 - 307.
SHaria'ti Ali, Marxisem and Other Western Fallacies, translated by R. Campbell, Mizan Press, Berkeley, U.S.A, 1980.
סביון איילת, עוינות והערכה ביחסה של איראן למערב: המלוכה הפלהווית והמשטר האיסלאמי, ע.ג. לתואר מוסמך (M.A.), אוניברסיטת תל אביב, ינואר 1999.

תגים:

אירן · איראני · איסלם · אסלאם · הוגה · פילוסופיה · פילוסוף · אינטלקטואל · אירני · עלי · שריעתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עלי שריעתי- ממעצבי המהפכה האיסלאמית", סמינריון אודות "עלי שריעתי- ממעצבי המהפכה האיסלאמית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.