היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות ספקי אינטרנט על הפרות זכויות יוצרים של מנויים

עבודה מס' 060319

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא בעיקר בארה"ב.

3,196 מילים ,32 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

רשת האינטרנט מהווה מדיה חדשה, שהתפתחה רבות בשנים האחרונות.
ככל מדיה אחרת, גם מדיה זו משמשת להעברת מידע, אולם תפוצת המידע שבה היא כה רחבה וקלות השימוש בה, שינו את כללי המשחק.
התפתחות רשת האינטרנט באה בד בבד עם המעבר לעידן המידע החדש.
שינויים אלה הפכו את דיני זכויות היוצרים שהיו עד העשור האחרון תחום משפטי ייחודי ואיזוטרי, לתחום מרכזי וחשוב במשפט המסחרי.1

שימוש באינטרנט, הנקרא "גלישה", הוא למעשה תהליך בו הגולש שולף קבצים ממחשב המרוחק ממנו. אתרי האינטרנט מכילים יצירות רבות,אשר חלקן מוגנות בזכויות יוצרים. לכאורה, אדם אשר מציב יצירה מועתקת באתר אחר, הפר את זכות היוצרים של בעל היצירה, ותו לא.
אך השימוש הנרחב באינטרנט מתאפשר בעיקר בזכות ספק שירותי האינטרנט .2
לשם המחשה: שמונה ספקיות האינטרנט הגדולות בעולם מקשרות לאינטרנט יותר מ-25 מיליון אנשים בעולם. חברת קומפיוסרב מעבירה 3 מיליון הודעות דואר אלקטרוני בחודש ומספר זה מכפיל עצמו ב-120% מדי חודש. נתונים אלו והקושי לאתר ולתבוע מהמשתמש עצמו את הנזקים שגרם, הופכים את שאלת היקף אחריותם של ספקי השירות למעשי מנוייהם,כגון הפרת זכויות יוצרים ,לאחד האתגרים המשפטיים העיקריים בתחום האינטרנט.
בפ"ד שונים, העקרון שהנחה את בתי המשפט הוא שספק השירות המקוון ישא באחריות בגין הפרה ישירה של זכויות יוצרים רק כאשר הוא ממלא תפקיד פעיל בהפרה3. השאלה המתעוררת היא האם ספק שירות אינטרנט צריך להיות אחראי אחריות תורמת או שילוחית על הפרת זכות יוצרים רק משום שהחכיר חלל אלקטרוני (מקום בשרת לאחסון האתר) למנויים, ואלה מצידם הציגו לאחרים חומר המפר זכות יוצרים.

חוקים מעטים בלבד נוגעים ישירות לאינטרנט, ומספר מועט של פסקי דין ניתנו בבי"מ בנושא זה. בשל חדשנות הנושא והיעדר תקדימים בארץ, תתמקד בחינת הנושא בעיקר בארה"ב.
---------------------------------------------------------------------------------
1. ד"ר ניבה אלקין-קורן,"זכויות יוצרים בעידן המידע -יעדים ותיקים בעידן חדש ",שערי משפט א(2) כסלו תשנ"ח
עמ' .156
an entity offering the transmission ,routing or providing of connections for digital-2. "service provider online communications between or among points specified by a user of material of the user's "choosing,without modification to the content of the material as sent or receieved (. Digital Millenium Copyright Act 1998, 17 USC SEC 512(k)(1)(a
אנו נכנה אותו ISP או "ספק שירותי אינטרנט".יצויין כי החוק האמור מכיל מספר הגדרות למונח זה .
3. יהונתן בר שדה ,"המשפט המסחרי המקוון",פרק שביעי ,עמ' 258 .לא נדון באופן ממצה בחלק מן הנושאים המוצגים במסגרת זו .האמור במסגרת זו רלבנטי גם למנהלי פורומים ,בשינויים המחוייבים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סוגי האחריות בשל הפרות זכויות יוצרים של צדדים שלישיים במשפט האמריקאי -
א. אחריות בשל הפרה ישירה Direct Copyright Infringement -
ב. אחריות עקיפה Vicarious Liability -
ג. הפרה תורמת Contributory Infringement -

3. מגמות הפסיקה
א. השלכות פרשת Netcom
ב. דבר המחוקק-גרמניה,ארה"ב ,אנגליה

4. שיקולים בסוגייה

5. הדין במשפט הישראלי - מצוי ורצוי

הערת מערכת: בעבודה נרשמו הערות שוליים בלבד, ללא רשימה ביבליוגרפית נפרדת.

תגים:

קניין · רוחני · אחריות · אינטרנט · הפרות · זכות · יוצרים · ספק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות ספקי אינטרנט על הפרות זכויות יוצרים של מנויים", סמינריון אודות "אחריות ספקי אינטרנט על הפרות זכויות יוצרים של מנויים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.