היישום אינו מחובר לאינטרנט

אחריות ספקי שרות באינטרנט

עבודה מס' 066823

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבירות פליליות המיוחדות לעולם המחשב והאינטרנט, אחריות של ספקי גישה לאינטרנט (ISP) ואחריות ספקי שירותים באינטרנט.

7,290 מילים ,27 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

1.1. כמו בכל תחום, נדרש המשפט המודרני להתאים את עצמו ואת המשפט לתנאי המציאות המשתנים. פעמים התאמה זו אינו תואמת את המציאות העכשווית ומגיעה תוך מתן פתרונות אד-הוק וסתימת פריצות. התפתחותה של רשת האינטרנט בעשורים האחרונים דורשת מתן פתרונות משפטיים חדשים, למצבים ומציאות משתנים כל עת.

1.2. האינטרנט הפך לאוסף רשתות אינסופיות, המאגדות אינספור מחשבים ומשתמשים. תחילתה של רשת זו היא במתן פתרונות תקשורת ושיתוף תחילה בין ישויות צבאיות אמריקאיות ולאחר מכן בין מוסדות השכלה גבוה. בשנות השמונים המוקדמות של המאה הקודמת הפכה רשת האינטרנט לרשת מסחרית, ויצרה תוך תקופה קצרה מהפכה חברתית של ממש, תוך עלייה מתמדת בכמות המשתמשים ובכמות המידע והידע המועבר ביניהם(1).

1.3. כיום רשת האינטרנט מונה מיליוני משתמשים למגוון רחב של נושאים. ביניהם ניתן למצוא שימושים פרטיים כגון שיתוף קבצים, תמונות, ידע ושיחות. שימושים ציבוריים בהם מספקים ארגונים ממשלתיים וציבוריים אחרים מידע, שירות ומענה מקוון ויעיל יותר תוך חסכון זמן הן לארגון ולגוף המספקים את השרות והן לאזרח הצורך שרות זה. שירותים בנקאיים, מסחר בניירות ערך ועוד משתמשים ברשת לצורכי מסחר(2). מערכות מחישוביות עידן המידע ומהפכת הידע חושפים בפניהם אין ספור פתרונות שלפני מספר שנים נראו בלתי אפשריים(3). יחד עם זאת כרוכים בשימוש קושיות משפטיות ופראקטיות הדורשות פתרון.

1.4. שאלות כמו אחריות תחזוקה שוטפת של האתר, אספקת מידע נכון ומהימן, אחריות לפעילות בנקאית ועוד הן שאלות המעסיקות את המשפט המודרני בהקשר זה. היקפי המידע והפעילות באינטרנט, העולים בכל שנה, דורשים מציאות פתרונות פראקטיים לשליטה יעילה במידע, בהגנה עליו ובתחזוקתו. די לדמיין את הנזק שיכול להיגרם באמצעות פריצה לשרתי בנקים מסחריים ועשייה בהם כבשלך, אף אם מטרתו של הפורץ היא מעשה קונדס ותו לא. דוגמאות אחרות, ממגוון תחומים הנתון לדמיונו של כל אחד ואחד מאיתנו בוודאי יספק את הצורך במתן פתרונות מיידיים בתחום המשפט לנושאים אילו.(4)

1.5. האינטרנט פותח בפנינו אפשרויות חדשות אך גם, מושגים וקושיות חדשות. המסחר באינטרנט דורש התייחסות מיוחדת לעסקאות באמצעים אלקטרוניים בלי צורך בנוכחות פיזית של הצדדים ושל מסמכים. דיני הנזיקין נדרשים לתת מענה מיוחד למאפיינים של האינטרנט, כמו פשטות הפצת מידע - זול והרבה פעמים אנונימי(5). אנונימיות זו והעדרה של יריבות פיזית בין גורם הנזק ובין הניזוק היא גם מאפיין חדש מתחום דיני העונשין הפליליים. נשוא העברה יכול כמובן להיות פיזי לכל דבר ועניין (כגון: גניבת ציוד מחשובי, גרימת היזק פיזי לציוד כזה וכדומה) אך הבעיה העולה עם תחום האינטרנט היא דווקא כאשר נשוא העברה הוא מידע או ידע שאינו קיים בצורה פיזית אלא בצורתו האלקטרונית בלבד. איך ראוי להתמודד עם מצבים בהם נגנב מידע סודי ממחשבים באמצעות הרשת, במצבים בהם מועתק מידע סודי, לרבות סודות מסחר ויצירות המוגנות בזכויות יוצרים? (6)

1.6. בעבודה זו נעסוק במספר נושאים. תחילה נציג עבירות פליליות המיוחדות לעולם המחשב והאינטרנט. בפרקים אחרים נעסוק באחריות של ספקי גישה לאינטרנט (ISP) ובאחריות ספקי שירותים באינטרנט.

תוכן העניינים:
1. מבוא: האינטרנט, תקשורת שונה.

2. עבירות מחשב ואינטרנט
א. עבירות קלאסיות או חדשות?
ב. על עבירות מחשב ואינטרנט
ג. חוק המחשבים הישראלי

3. אחריות ספקי גישה לאינטרנט (ISP)
א. ספקי גישה
ב. אחריות בגין העברת מידע
ג. צנזורה וולונטרית על מידע
ד. צנזורה כפויה על מידע
ה. חשיפת זהות משתמשים

4. אחריות ספקי שירותים באינטרנט
א. ספקי שירותים באינטרנט
ב. הוצאת דיבה באינטרנט
ג. הגנה מפני חשיפה לתוכן פוגעני באינטרנט
ד. הגנה על זכויות יוצרים באינטרנט
ה. הגנה על פרטיות באינטרנט

סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

2.1. בדומה לעולם המשפט שלא נוגע לעברות מחשב ואינטרנט, גם בנושא שבו אנו עסקינן ישנו "סל" עברות קלאסיות. ביניהן אפשר לעלות את עברות הגניבה, מרמה, היזק ועוד המצויות בקוד הפלילי הישראלי . בעברות אילו אין כל ייחוד כלפי עולם המחשבים והאינטרנט, וקיומם של יסודות עברה כזו או אחרת מקימה כמובן את האחריות הפלילית כלפי העבריין כמו בכל תחום משפטי אחר . קיימות עברות שעולם המחשבים והאינטרנט לא יסבול במתכונתן הקיימת, וזאת מטעמים של יסודות העברה. נביא כדוגמא את עברת הגניבה, המחייבת נשיאה ונטילה של דבר מה, תוך כוונה לשלושה דרך קבע מבעליו. ברור איפה, ש"גניבת חומר" מקוון או חומר מחשובי אינה יכולה להיכנס לגדר עברה הגניבה הקלאסית המצויה בחוק העונשין. מעשה פסול זה לא יכול להתכסות בדמות עברת הגניבה "הרגילה" ועל החוק להתאים את עצמו באמצעות מגוון עברות ואיסורים של חדירת למחשב, העתקה או שיבוש ועוד .(10)

תגים:

אינטרנט · ספקי שירות · מחשב · עבירות פליליות · אחריות מחשבים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אחריות ספקי שרות באינטרנט", סמינריון אודות "אחריות ספקי שרות באינטרנט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.