היישום אינו מחובר לאינטרנט

המרצים כשחקנים, חדר ההרצאה כבמה והסטודנטים כקהל צופים

עבודה מס' 060234

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עבודת המרצים כפעילות פרפורמטיבית (הופעתית).

6,228 מילים ,13 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עיצוב אישיותו של האדם נעשה במסגרות שונות, המסגרת הראשונה הנה כמובן התא המשפחתי, שלו השפעה מרכזית ומכרעת על הפרט, נוסף למשפחה יש גם את הסביבה שבה הפרט חי שתורמת לו רבות לפיתוח ישות עצמאית ובעלת דפוסי התנהגות מסוימים.
מגיל צעיר הפרט נכנס למסגרות פורמליות המקנות לו השכלה וחינוך, זהו חינוך פורמאלי הניתן במוסדות שהוקמו מלכתחילה לשם מטרה זו.
חינוך הפרט הנה פעולה מכוונת של הורים, מורים, מרצים וכד' המעצבים את אופיים\דעתם של אחרים ביודעין ובכוונה תחילה, אנו בעבודתנו נרצה להתמקד במרצים, נבחן את המסגרת שבהם הם פועלים, את ההשפעה שלהם כגוף וכפרטים, את האינטראקציה ביניהם לבין "הקהל" ואת ההשפעה שיש לקהל על מהלך ההרצאה.
להוראה שתי מטרות עיקריות- המטריאלית (הקנית דעת : עובדות, מושגים ועקרונות) והפורמלית (טיפוח כישורים והרגלים אינטלקטואלים כגון חשיבה הגיונית, הפשטה, הבעה ברורה בכתב בע"פ ועוד) .לאישיות וליכולות של המרצים יש השפעה ניכרת בתהליך הבניית אותן מטרות אצל הסטודנטים, למרות שהם אינם פועלים במסגרת חופשית לחלוטין ועליהם להעביר חומר לימודי מסוים ולא כל העולה על דעתם ולמרות שבמסגרות פורמליות ישנן תוכניות לימודים מובנות מראש והסתמכות על ידע בתחומים שונים ומגופים וישויות מובילות בתחום והמקובלות בקרב האקדמיה . ראשית נתייחס לעבודתם של מרצים וננסה לבחון אותה על ידי מרכיבי הפרפורמנס.
בעבודתנו נערוך השוואה בין "עולם" ההרצאה "לעולם" התיאטרון וננסה להוכיח שישנן נקודות דמיון בין עבודתו של מרצה לבין עבודתו של שחקן תאטרון, מבחינת עמידה מול קהל, הפעילות במסגרת חוקים וטקסט שעליהם להעביר ועוד. נבדוק בנוסף את ההבדלים בין שני מרצים המעבירים את אותו חומר לימודי כאשר ניקח בחשבון גורמים המשנים את אופן ההרצאה כגון - ספונטניות, תנועות גוף, טון הדיבור, ועוד השונים בין אדם אחד למשנהו.

בנוסף נתייחס גם לשינוי של פורמט העברת הרצאות עם כניסת הלמידה מרחוק- למידה שאינה פרונטלית אשר מתבצעת באמצעות גורמים מתווכים כגון: מחשבים, מצלמות, לווינים וכו'.

תוכן העניינים:
מבוא
פרפורמנס - סקירה תיאורטית
המרצה כפרפורמר
דיון וסיכום - המרצה והשחקן
ביבליוגרפיה

מקורות:

גופמן, א. (1989). הצגת האני בחיי היומיום. רשפים, ת"א: עמ' 13-72.
גירץ, ק. (1973). הפרשנות של תרבויות. ירושלים: כתר. עמ' 13-62.
עיונים בטכנולוגיה ובמדעים: ביטאון לענייני חינוך טכנולוגי מדעי, 25: 9-13 1996.
עיונים בטכנולוגיה ובמדעים: ביטאון לענייני חינוך טכנולוגי מדעי, 26: 18-19, 1997.
סטטוס: הירחון לחשיבה ניהולית, 99: עמ' 50-52, 1999.
Johnson, A. (1969). Drama for Classroom and stage. Cranbury, N.J pp. 349-378.
Schechner, R., (1983), "News, Sex, and Performance Theory", in: Innovation New Perspectives the Humanities, pp. 189-223.
Schechner, R., (1990), "Magnitues of Performance" in: By Means of Performance (eds). Willa Appel and Richard Schechner,1990 pp. 19-49.
Turner, V., (1990), "Are There Universals of Performance in Myth, Ritual and Drama?" : By Means of Performance,1990 pp. 9-17.

תגים:

הופעה · התקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המרצים כשחקנים, חדר ההרצאה כבמה והסטודנטים כקהל צופים", סמינריון אודות "המרצים כשחקנים, חדר ההרצאה כבמה והסטודנטים כקהל צופים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.