היישום אינו מחובר לאינטרנט

העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון)

עבודה מס' 061622

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודת מחקר שמטרתה לבדוק האם קיים שוני במאפיינים בין אלו העוזבים את חדר המיון לבין אלו הנשארים עד להשלמת האבחנה.

2,253 מילים ,9 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה:
האם קיים שוני במאפיינים בין אלו העוזבים על דעת עצמם את חדר המיון, בטרם סיימו את האבחונים ובין אלו שנשארים להשלמת האבחונים והמשך הטיפול בחדר מיון, כאשר המטרה של מחקר זה הינה לאפיין את החולים העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה בבית חולים "בני ציון" חיפה.
מחקר זה נערך במשך 10 שבועות בחודשים פברואר, מרץ, אפריל 2000. במהלך תקופה זו נעשתה עבודה בשיתוף פעולה מלא והדוק עם המחלקה לרפואה דחופה בבי"ח בני ציון.
אוכלוסיית המחקר היתה: העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה.
רפואה דחופה (ז'ק אשרוב, 1998) זוהי רפואה שנגזרת משמה ומנסה לספק פתרון לכל בעיה רפואית, שהיא אכן דחופה ומצריכה פתרון מידי.
בבואנו להגדיר את אוכלוסיית המחקר - העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה, היתה לאוכלוסייה שענתה אחד מהתנאים הבאים (נמצא במחקר הרפואי של א. כרמל, ה. עמיטל, י. שמר, א. שחר, :1998)
* חולה שעזב על דעת עצמו באחד משלבי הטיפול או הבירור בחדר המיון.
* חולה שלא ענה שלוש פעמים לקריאת שמו במערכת הכריזה שבחדר מיון.
בנוסף לכך בחנו אם ניתן היה לאתר סיבות ורמזים מקדימים אשר יסבירו את המאפיינים השונים שבכוחם היה להצביע על כוונת החולה לעזוב בטרם ייבדק או ישלים את התהליך בחדר המיון.
מטרתנו במחקר זה הינה לבחון את המאפיינים בין אלו העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור וגודל הבעיה
תיאור השירות - חדר מיון בי"ח בני-ציון חיפה
סקירת ספרות
השערת המחקר
שיטת המחקר
הגדרת אוכלוסיית המחקר
שיטת הדגימה
ממצאים
דיון
ביבליוגרפיה

מקורות:

א. כרמל, ה. עמיטל, י. שמר וא. שחר. (1998). מדוע הם עוזבים? ניתוח מאפייניהם של חולים העוזבים את חדר מיון בניגוד לעצה רפואית. הרפואה, כרך 134, חוברת ו'.
ענת שמש, נאוה ילין, הניה קמינר וברוך רוזן. (1993). פניות לחדר מיון בבתי חולים כלליים - מבט השוואתי. הרפואה, כרך 125, חוברת י'.
ששון נקר, שלמה וינקר, יעקב אור, מרדכי שדל, יוסי נייגו, גבריאל פלוטקין. (1999). מאפייני הפונים למחלקה לרפואה דחופה - האם קיימים הבדלים בין פניות עצמיות והפניות מרופא בקהילה. הרפואה, כרך 137, חוברת י"ב.
ז'ק אשרוב. (1998). 2.5 מליון בני אדם מבקרים בחדר מיון מדי שנה. בריאות על בוריה: המגזין הישראלי לבריאות ולרפואה. 66. מרכז רפואי וולפסון.
רפי תרותי, מיקי שטיין, בועז לב, מיכאל וינר וברוך מרגנית. (1995). מאפייני מבנה ונהלי שירות הטראומה במחלקות המיון בישראל - סקר ארצי. הרפואה, כרך 128, חוברת י'.
חשמונאי דרזין, שושנה ניסימיאן, חיים יוספי, רונית פלד ואמיל חי. (1999). אלימות במחלקה לרפואה דחופה. הרפואה, כרך 137, חוברת ג'-ד'.
קנט. (1998). המגזין הישראלי לבריאות ולרפואה, 66, מרכז רפואי וולפסון.
שרה נ., פרי ק., דב א. וצבי ז. (1996). היעדרות חולים מבתי חולים, בעיות חברתיות ומשפטיות. (לא זוכר שם המאמר).
קארול סוקסיס. (1996). מקומם של חדרי המיון ברפואה מודרנית, עבודה מודרנית בחדר מיון.

תגים:

חולים · בתי · רופא · בדיקה · מערכת · בריאות · אשפוז · אבחון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון)", סמינריון אודות "העוזבים על דעת עצמם את המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.