היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכדאיות בבניית כבישים

עבודה מס' 050975

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עבודה זו בוחנת כדאיות כלכלית של בניית כבישים לעומת העלות שנגרמת למדינה כתוצאה מתאונות דרכים.

10,733 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

1. רקע
ישראל הנה בין המדינות בהן מספר התאונות ונפגעי תאונות הדרכים יחסית לגודל האוכלוסייה הנו הגבוה ביותר. נזקי תאונות הדרכים במישור הלאומי גבוהים ביותר ומגיעים בערכים כלכליים מעל מיליארד ש"ח לשנה. בעבודה זו בחנו את גורמי התאונות וכדאיות פתרונות שונים לצמצום בעיית נזקי תאונות הדרכים בישראל.

2. הגדרת הבעיות
נזקי תאונות הדרכים מתבטאים באובדן ימי עבודה, הוצאות שיקום פצועים, הקצאת כ"א לצורכי שיטור (משטרת תנועה). לריבוי התאונות גורמים שונים ביניהם מצב תשתית הכבישים, רמת המיומנות של הנהג הישראלי, תקינות הרכבים וממוצע שנים בו נמצא רכב בשימוש, תרבות הנהיגה ועוד.
הבעיה העומדת בפנינו הנה לאתר את הפתרון שיוביל לצמצום ההוצאות, למשק הישראלי, הנובעות מנזקי תאונות הדרכים.
2.1 תחזיות תאונות דרכים
העדר תחזיות של כל הגורמים המעורבים בתאונות הדרכים (משרדי ממשלה שונים, משטרת ישראל, המכון הארצי לתחבורה, המכון לבטיחות בדרכים) בנוגע לתאונות דרכים עתידיות וכמובן להעדר תחזיות בנוגע למספר הרוגים ופצועים .
2.2 כדאיות כלכלית
העדר מודעות \ התיחסות כלכלית \ כספית בדבר אובדן חיי אדם.
הדבר בא לידי ביטוי בפער עצום בין ההשקעות בכבישים לבין ערך כספי של ערך חיי אדם.
בהעדר תחזיות עתידיות אין חברת מע"צ סוללת ומתחזקת כבישים לפי הצורך. בחירת נתיב לסלילה נעשה ע"י שיקולים פוליטיים, מאבקי כוחות ומאבקים בין רשויות מקומיות.
גם אחזקת הכבישים נעשית לפי צורך ולא לפי תוכנית קבועה מראש.
כיום אין התייחסות לכמות התאונות בקטע נתון ואין הגורמים הקובעים מתייחסים למספר ההרוגים והפצועים לכן לא ניתן להעריך את כדאיות ההשקעה בפיתוח כבישים.
2.3 פתרונות תחבורתיים במטרופולין ת"א
פרק זה נקשר זיקתית לשני הפרקים הקודמים, בשל רמת צפיפות גבוהה וכמות התאונות במטרופולין תל- אביב הקדשנו פרק לבחינת פתרונות תחבורתיים למטרופולין ת"א.

3. מהלך ביצוע הפרויקט
3.1 נגישויות לנושא
לצורך בחינת פתרונות רכזנו נתונים ממקורות שונים בניהם ספריית הטכניון בחיפה ובאוניברסיטת בר אילן, לשכת דובר מע"צ, משטרת תנועה ארצית, הלמ"ס, ירחון חשב ופרסומים באינטרנט.
3.2 טכניקות ומיומנויות
תחזיות
בעבודה זו בחנו התאמת שיטות סטטיסטיות לחיזוי מקורב ככל האפשר כאשר המשתנים לחיזוי הם שנים ומספר התאונות לשנה.
שיטת החיזוי שנמצאה מתאימה ביותר הנה חיזוי באמצעות החלקה אקספוננציאלית.
* כדאיות כלכלית
בחנו עליות אובדן חיי אדם בתאונות דרכים מול עליות סלילת כבישים .
* פתרונות תחבורתיים
בחינת שכיחות תאונות דרכים במטרופולין ת"א המצדיקה פתרונות תחבורתיים במקום.

תוכן עניינים:
מנהלים
מבוא
פרק 1 - תאונות דרכים, תחזיות
מבוא
1.1 מצב קיים
1.2 מצב מוצע
1.3 טכניקות יישום
1.4 בקרת תחזית
1.5 חישוב תחזיות לשנת 2000
1.6 בדיקת התחזיות
1.7 סיכום ומסקנות
פרק 2 - כדאיות כלכלית
מבוא
2.1 שווי חיי אדם -מצב קיים
2.2 שווי חיי אדם - מצב מוצע
2.3 הצגת נתונים כספיים
2.4 פיתוח כבישים - מצב קיים
2.5 פיתוח כבישים- מצב מוצע
2.6 עלות אחזקת כביש
2.7 סיכום
פרק 3 - פתרונות תחבורתיים - מטרופולין תל-אביב
3.1 מצב קיים
3.2 מצב מוצע
3.3 פתרונות מוצעים

סיכום
ביבליוגרפיה

תגים:

כבישים · משטרה · תחבורה · תנועה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכדאיות בבניית כבישים", סמינריון אודות "הכדאיות בבניית כבישים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.